Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    mesut skrev:
    harleyy:
    hvilken sunfire bruker du på khorna?
    er det den nye serien med hjemmekinoforsterkere?`

    synes du den er bedre enn 509 på alt, eller er det først og fremst grunt og grip i bassen som er bedre?
    Dette er surround settet med TGP-401 og TGA-7401 som eddie hørte på Horna det er utvilsomt utømmelig for krefter i 7401 som jeg uten problemer driver kappa 9.2 fullt ut i extended mode i sin dipp ned på 1.2 ohm.

    Jeg synes 509 er bedre til kritisk lytting, men party og film er en helt annen ting, så alt til sitt bruk :)

    TGP-401 er nok ikke stjernen i settet, men TGA-7401 er ett råskinn i sin klasse :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Harleyy skrev:
    mesut skrev:
    harleyy:
    hvilken sunfire bruker du på khorna?
    er det den nye serien med hjemmekinoforsterkere?`

    synes du den er bedre enn 509 på alt, eller er det først og fremst grunt og grip i bassen som er bedre?
    Dette er surround settet med TGP-401 og TGA-7401 som eddie hørte på Horna det er utvilsomt utømmelig for krefter i 7401 som jeg uten problemer driver kappa 9.2 fullt ut i extended mode i sin dipp ned på 1.2 ohm.

    Jeg synes 509 er bedre til kritisk lytting, men party og film er en helt annen ting, så alt til sitt bruk :)

    TGP-401 er nok ikke stjernen i settet, men TGA-7401 er ett råskinn i sin klasse :)

    ok, jeg kjenner ikke til de nye greiene til sunfire.

    skal du fortsette å teste ut ear, kan to stk. 890 brokobla være noe.

    innbiller meg at to stk mac 275 brokobla også kan rocke bra på khorn.

    mye som funker, er vel smak og behag som avgjør after all.
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    mesut skrev:
    Harleyy skrev:
    mesut skrev:
    harleyy:
    hvilken sunfire bruker du på khorna?
    er det den nye serien med hjemmekinoforsterkere?`

    synes du den er bedre enn 509 på alt, eller er det først og fremst grunt og grip i bassen som er bedre?
    Dette er surround settet med TGP-401 og TGA-7401 som eddie hørte på Horna det er utvilsomt utømmelig for krefter i 7401 som jeg uten problemer driver kappa 9.2 fullt ut i extended mode i sin dipp ned på 1.2 ohm.

    Jeg synes 509 er bedre til kritisk lytting, men party og film er en helt annen ting, så alt til sitt bruk :)

    TGP-401 er nok ikke stjernen i settet, men TGA-7401 er ett råskinn i sin klasse :)

    ok, jeg kjenner ikke til de nye greiene til sunfire.

    skal du fortsette å teste ut ear, kan to stk. 890 brokobla være noe.

    innbiller meg at to stk mac 275 brokobla også kan rocke bra på khorn.
    Første kan være verdt å prøve bare for å ha gjort det. Jeg liker jo sjeldent å la noe være uprøvd :) he he
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    mesut:
    890 er samme ampen(e) som gut_man brukte på AG'ene ?

    /jan

    stemmer det.

    jeg har ikke hørt brokobla, bare en i stereo.
    likte den, både hos gutty og andre steder jeg har hørt den.

    når det er sagt, synes bp med sine "ynkelige" 9watt var kjappere i bassen enn ear hos gutty...
    men skal man spille til ørene blør, så må det vel flere watts til enn 9, hehe.
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    Hej jan r
    woodside radford ma -100 finns inte många exemplar av det kom 4par till sverige och 2par till danmark det ska tydligen finnas ett par i norge woodside radford spelar musik med en sådan kraft jag inte trodde var möjligt med rörförstärkare de passar mina klipschorn perfekt :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mesut skrev:
    JanR skrev:
    mesut:
    890 er samme ampen(e) som gut_man brukte på AG'ene ?

    /jan

    stemmer det.

    jeg har ikke hørt brokobla, bare en i stereo.
    likte den, både hos gutty og andre steder jeg har hørt den.

    når det er sagt, synes bp med sine "ynkelige" 9watt var kjappere i bassen enn ear hos gutty...
    men skal man spille til ørene blør, så må det vel flere watts til enn 9, hehe.
    Var vel ikke mye om å gjøre heller når vi nedafor, da med 9w ;)
    fingers husker nok det best av alle siden han satt 30cm fra tutene.


    jan lars skrev:
    Hej jan r
    woodside radford ma -100 finns inte många exemplar av det kom 4par till sverige och 2par till danmark det ska tydligen finnas ett par i norge woodside radford spelar musik med en sådan kraft jag inte trodde var möjligt med rörförstärkare de passar mina klipschorn perfekt :)
    Nok en Jan med rør og khorn, skremmende ;D
    Skal snoke litt rundt, finns vel noe info på nett ?
    Som sagt, ikke være sjenert - legg ut noen bilder :)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    mesut skrev:
    JanR skrev:
    mesut:
    890 er samme ampen(e) som gut_man brukte på AG'ene ?

    /jan

    stemmer det.

    jeg har ikke hørt brokobla, bare en i stereo.
    likte den, både hos gutty og andre steder jeg har hørt den.

    når det er sagt, synes bp med sine "ynkelige" 9watt var kjappere i bassen enn ear hos gutty...
    men skal man spille til ørene blør, så må det vel flere watts til enn 9, hehe.
    Var vel ikke mye om å gjøre heller når vi nedafor, da med 9w ;)
    fingers husker nok det best av alle siden han satt 30cm fra tutene.


    /jan

    blødergrensen (ugh!) varierer fra person til person, vettu.

    dessuten må det poengteres at gutty har aktive basser, slik at det er mer ampens karakter, i større grad enn kreftene, som skinner gjennom.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg brukte 2 stk EAR 890 monokoblet på Ascolta Brennin. En kontra to, ga tørrere og mye bedre kontrollert bass. Ellers er jeg enig i Mesut sine betraktninger både mht kvaliteter og forbehold om aktive bass systemer. Jeg likte EAR 890 utrolig godt! To stk 890 i mono konfig driver det aller meste med full kontroll. Da snakker man 140w ren klA! Eneste aberet er at det blir litt varmt ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg klør litt etter å skrive noe i den forsterkerdiskusjonen, for den er ganske interessant. Regner med at det er greit at jeg lufter mine tanker om dette.

    Eddie1 opplever mer fart og moro med en svær transe. Så sa brura, hø hø hø. Neida, så enkelt er det ikke. Han har åpenbart funnet en transe som er jækla rask, raskere enn de kombinasjonene av rør han har opplevd. Da tar jeg det for gitt at rørene var helt ok, bias var riktig og at det ikke var noen missmatch mellom pre og effekt i rørsettet, eventuelt at det kan ha vært en dårlig synergi mellom forsterker(e) og kilde. Årsakene kan være utallige, og resultatet kunne muligens vært annerledes med å skifte ut en av komponentene i forsterkeren eller kilden. Men det legger jeg til side, og vurderer det ut fra at alle de variablene var i orden.

    Da er det en enkel forklaring på hvorfor det er uenighet, og den bygger jeg på min sølle erfaring med Klipsch, LaScala i særdeleshet. Den tiden jeg brukte LaScala som dj fra tid til annen brukte jeg en Hitachi effektforsterker. Jeg husker jeg gjorde meg tre tanker om LaScala. Først og fremst var det utrolig moro å forberede seg på spillejobb, hvis diskantene ikke var brente (det forekom at han andre dj-en brant diskantene. Døv for vreng i diskanten). Det andre var at jeg ikke kunne klart å leve med dem hjemme, til det banket de altfor hardt på døren. Det tredje var en betraktning jeg gjorde meg da jeg gjorde en mobil gig med Jamo Power 500 og Nikkos største effektforsterker. Det var en moderne high speed-transistorforsterker. Jeg tenkte at jeg var glad jeg ikke brukte den på LaScala. Det ville rett og slett blitt ubehagelig og klinisk.

    Flere her inne kjenner LaScala godt. At den modellen har fans er veldig enkelt å forstå, nesten enklere enn å forstå at folk er fans av Khorn. De er rett og slett ekstremt rå. Hadde jeg ønsket den lyden som Eddie1 ønsker seg ville jeg heller valgt LaScala hvis jeg var han, for den korresponderer sannsynligvis veldig godt med smaken hans. Han ville nok trengt noe ekstra i bunn, men det skremmer vel ikke Eddie1.

    Dette er veldig subjektivt, men jeg synes det er bedre å gå for LaScala enn å tyne Khorn med høyhastighetsforsterkeri med transistorer. Khorn er allroundere, og for meg skal et sett Khorn spille både strykekvartetter, solosang, orgelsymfonier og punk og funk. Jeg synes en kjent kar på Haugalandet med over 40 års erfaring fra hifimiljøet sa det så treffende da han sa noe slik som "det er aldri feil å komme kjapt igang, men det er mulig å stoppe for fort". Det var hans eneste alvorlige ankepunkt på Klipsch, en kritikk som jeg er enig i når det gjelder flere av de kombinasjonene jeg har hørt. Spesielt gjaldt det Hitachi/LaScala, men også Ref på rør har hatt en tendens til å stoppe for kjapt med ca 6" bass/mellomtone.

    Effekten er at spesielt akustiske instrumenter tilsynelatende ikke klinger helt ut. Det er faktisk mulig å være for kjapp, og det skaper en litt mindre realisme i forhold til akustikk, det mangler liksom litt i etterklangen. For meg er det et lett offer å foreta, for å få de andre kvalitetene til den lave prisen. Det samme kan jeg forestille meg blir problematikken med Khorn. Jeg er hellig overbevist om at hvis jeg hadde hørt en hurtig kvalitetsforsterker som Quad 405 II på Khorn så hadde jeg funnet det slitsom til min musikksmak. Symfoniorkestre hadde fått masse trøkk, men liten tyngde og pondus. Hurtige løp på en Fender Jazz eller heftig fingring på en Moog ville stått som en påle i stuen, med en storhet og realisme som ville vært skremmende. Det hadde vært morsomt i flere uker, og Led Zeppelin hadde neppe blitt spilt på flere år igjen etterpå. Men så ville til slutt den dagen som Quad skremmer Dido fra å begå selvmord komme. Den dagen jeg plutselig ikke synes at Antal Dorati i London beveger meg lenger.

    For å være ærlig tror jeg at i min smak ville en ekstremt hurtig transe, og jeg digger jo Quad 405 II, ville forverret den eneste alvorlige svakheten Klipsch lider av i mine ører. Jeg regner med at det er en del av DNA-et som også Khorn deler. Som jeg har skrevet utallige ganger er det endelige resultatet nesten uansett et valg av kompromisser, og ofte blir det litt pest eller kolera. Hvor mye etterklang ofrer man for å oppnå at ungdomshormonene bruser igjen? Hvor mye av den totale rytmiske galskapen vil jeg ofre for å unngå at Alfred Deller kryper tilbake til graven igjen i skrekk og beven? Her er det nok d'Herrene Jan & Ed har virkeligheter som krasjer.

    Den effekten Ed beskriver er for meg en imponatoreffekt. For mye av det gode kan faktisk bli for mye av det gode imo. Det tror jeg gjelder de fleste rusgifter, og sannelig kan det også gjelde for lyd. Det er vanskelig å få for lite dyp bass, men det er mulig å få for mye bass. Det samme med utstrakt diskant. Og det samme med dynamikk vs for hurtig stans av membranen. Realistisk sett tror jeg ikke LaScala klarer å gjøre hele den jobben jeg ønsker meg, selv med 300B trioder. Men Khorn og Belle ville nok gjort jobben utmerket, i likhet med andre og mindre modeller. Men skulle et sett Heritage gjøre jobben for meg så tror jeg at de fleste gode transistorer ville medført for mye fest og moro på bekostning av den realismen jeg ønsker meg med strykere, for eksempel. De er jo laget for å få apekister til å synge.

    Det må klinge mer ut enn det jeg husker LaScala gjorde, og kritikken av Klipsch fra den gamle haugalending blir liggende som en tommelfingerregel hos meg; ikke kombiner Klipsch med noe som har høyhastighet som nøkkeldisiplin. Jøss, det sparker balle på en måte ingen andre kan. Det er litt som når man jobbet aktivt med bass og diskant på sitt første ordentlige anlegg på syttitallet. Man skrur til det høres mest mulig moro ut, og er fornøyd med det fram til små endringer i musikksmaken gjør at ting låter galt.

    Det er ikke bare rørforsterkere som kan levere den lyden jeg ønsker meg ut av Khorn. En hybrid fra Italia mener jeg bør låte flott. Sugden A21 vil kanskje være litt avhengig av hvilken versjon, for de har visstnok litt forskjellig karakter. Uansett er jeg litt spent på om og eventuelt når det kommer en rapport om den kombinasjonen. Rapporter om Malmin og Klipsch er garantert på vei, det er bebudet. Quad II og Nikko er utelukket. Sunfire aner jeg ikke noe om, men vil anta ut fra rapportene her at de er ganske hurtige. Det er jo et merke som er blitt kjent for gode subwoofere, noe som antyder fokus på hurtighet. Dette ble en lang vei mot en enkel konklusjon, og det er den alle har kommet fram til. Det jeg ønsker å fram er at her er vi åpenbart veldig forskjellige. Det er trolig at Jan befinner seg et sted mellom meg og Eddie1 i musikkvalg og lydsmak. Jeg er den kulturelle oldingen, Jan er muligens den gyldne middelvei, og Ed er den horomonsprengte tenåringen. Så forskjellige kan folk være, og jeg tror vi kan være enige om at vi alle kunne levd med Khorn drevet av rør eller en ikke for ivrig basstranse. En ivrig basstranse er det som skiller oss. Jeg ville tatt highway-en i motsatt retning, og Eddie1 hadde oppnådd sitt nirvana. I veikanten sitter en forvirret og fortumlet Jan, grublende på hva det var som skjedde. Heldigvis har han en eske kassetter med åttitallspop i bilen, og en uåpnet limited edition-cd av Porcupine Tree feat. Opeth som han fikk av kjerringa til jul. Av en eller annen grunn foregår dette scenarioet i januar 2013.

    Kos dere med deres egne preferanser resten av 2013, folkens. :)

    (Nå får det pokker meg holde med Jan-er. Nok er nok, og som sagt er det faktisk mulig med...)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Jeg brukte 2 stk EAR 890 monokoblet på Ascolta Brennin. En kontra to, ga tørrere og mye bedre kontrollert bass. Ellers er jeg enig i Mesut sine betraktninger både mht kvaliteter og forbehold om aktive bass systemer. Jeg likte EAR 890 utrolig godt! To stk 890 i mono konfig driver det aller meste med full kontroll. Da snakker man 140w ren klA! Eneste aberet er at det blir litt varmt ;D
    Litt varmt....???

    Det er jo snart tid for fyring , så den er jo grei , det blir værre til sommern igjen ;D

    Jeg ser at trådstarter har en Cayin kt-88 forsterker , mtp prisnivå forsterkern ligger på , vil det selvsagt være en oppgradering til en slik ear.... men jeg tor du trådstarter vil komme langt med 1 stk-.

    Mcintosh 275 er også meget god på horn som klipsch , de er ikke dønn tyste ( som ikke forskjell på påskrudd og avskrudd) men det er det jo ansett lite som er , når vi beveger oss over 97 db følsomhet .

    Har du neon preamp du kan teste ut ulike effektrinn på eddie ?

    Mvh Espen
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    gut_man skrev:
    Jeg brukte 2 stk EAR 890 monokoblet på Ascolta Brennin. En kontra to, ga tørrere og mye bedre kontrollert bass. Ellers er jeg enig i Mesut sine betraktninger både mht kvaliteter og forbehold om aktive bass systemer. Jeg likte EAR 890 utrolig godt! To stk 890 i mono konfig driver det aller meste med full kontroll. Da snakker man 140w ren klA! Eneste aberet er at det blir litt varmt ;D
    Litt varmt....???

    Det er jo snart tid for fyring , så den er jo grei , det blir værre til sommern igjen ;D

    Jeg ser at trådstarter har en Cayin kt-88 forsterker , mtp prisnivå forsterkern ligger på , vil det selvsagt være en oppgradering til en slik ear.... men jeg tor du trådstarter vil komme langt med 1 stk-.

    Mcintosh 275 er også meget god på horn som klipsch , de er ikke dønn tyste ( som ikke forskjell på påskrudd og avskrudd) men det er det jo ansett lite som er , når vi beveger oss over 97 db følsomhet .

    Har du neon preamp du kan teste ut ulike effektrinn på eddie ?

    Mvh Espen
    Hei har En MI12 som jeg er meget fornøyd med og tipper jeg vil være det med MI Mosfeten også.Nå er ikke Cayin akkurat hverken strømsvak eller har lite watt til å være rør samt at den er påkostet en god del men Mosfeten tar over for denne.
    Er også veldig godt fornøyd med min Pathos TT på la scala,en meget strømsterk klasse A sak på 35w.
    Det jeg skulle frem til etter og ha hørt dette Sunfire transe settet var bare det at Klipsch spiller tydligvis høyere og med et sinnsykt driv jo mer power de får,er rommet,kroppen og ørene som gir seg før høytalerne ;)
    EAR settet jeg hørte spilte mer enn høyt nok det ingen tvil!
    Det rare er at Cornwall virker mer tungdrevne enn RF7 og jeg trodde det skulle være omvendt!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    baluba skrev:
    (Nå får det pokker meg holde med Jan-er. Nok er nok, og som sagt er det faktisk mulig med...)
    ;D

    Artig lesing på morran, enig i mye, ikke alt, av det du skriver :)

    /jan
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    eddie1 skrev:
    ssm skrev:
    gut_man skrev:
    Jeg brukte 2 stk EAR 890 monokoblet på Ascolta Brennin. En kontra to, ga tørrere og mye bedre kontrollert bass. Ellers er jeg enig i Mesut sine betraktninger både mht kvaliteter og forbehold om aktive bass systemer. Jeg likte EAR 890 utrolig godt! To stk 890 i mono konfig driver det aller meste med full kontroll. Da snakker man 140w ren klA! Eneste aberet er at det blir litt varmt ;D
    Litt varmt....???

    Det er jo snart tid for fyring , så den er jo grei , det blir værre til sommern igjen ;D

    Jeg ser at trådstarter har en Cayin kt-88 forsterker , mtp prisnivå forsterkern ligger på , vil det selvsagt være en oppgradering til en slik ear.... men jeg tor du trådstarter vil komme langt med 1 stk-.

    Mcintosh 275 er også meget god på horn som klipsch , de er ikke dønn tyste ( som ikke forskjell på påskrudd og avskrudd) men det er det jo ansett lite som er , når vi beveger oss over 97 db følsomhet .

    Har du neon preamp du kan teste ut ulike effektrinn på eddie ?

    Mvh Espen
    Hei har En MI12 som jeg er meget fornøyd med og tipper jeg vil være det med MI Mosfeten også.Nå er ikke Cayin akkurat hverken strømsvak eller har lite watt til å være rør samt at den er påkostet en god del men Mosfeten tar over for denne.
    Er også veldig godt fornøyd med min Pathos TT på la scala,en meget strømsterk klasse A sak på 35w.
    Det jeg skulle frem til etter og ha hørt dette Sunfire transe settet var bare det at Klipsch spiller tydligvis høyere og med et sinnsykt driv jo mer power de får,er rommet,kroppen og ørene som gir seg før høytalerne ;)
    EAR settet jeg hørte spilte mer enn høyt nok det ingen tvil!
    Det rare er at Cornwall virker mer tungdrevne enn RF7 og jeg trodde det skulle være omvendt!
    Er vel egentlig enig med eddie selv om folk ikke nødvendigvis liker det :)

    Har selv eid 3 revisjoner av Khorn og jo mere krefter jo bedre 8)

    Med full kontroll på hele oktav spekteret og en god kraftig transe må ikke nødvendigvis være for rask. Har selv prøvd Krell 750 blokkene på horn vet mange rister på hodet nå, men husk vi er ikke like og det er jo noe av morroa med lytting testing og ikke minst forumet og deling av erfaringer :)

    Skal litt mere krefter til å få skikelig sving på en 15" en 2 stk 10" basser. RF-7mkII er også lettere å plassere med hensyn til rommet krever di veldig lite kanskje den aller letteste jeg har prøvd av Klipsch og det er jo ikke rent få her på di 20 årene mine med Klipsch. Kan dra den så langt som å si at det er kun 3 høyttalere som bassen kommer godt frem i stue 1 og det er RF7MKII, Ascolta brenin og Infinity 9.2 har riktig nok ikke bodd her så lenge, men på en annen side vet du jo hvor mye som går inn og ut her :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skal stikke fingeren i jorda, og inrømme at jeg opplever at det nesten vrenger seg i magan med tanke på
    transe på Hønn og heritage generellt for den del, men det er ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med kombinasjonen, det er heller fordi jeg har gått den veien jeg har innen hobbyen vår.

    Peace
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    Jeg skal stikke fingeren i jorda, og inrømme at jeg opplever at det nesten vrenger seg i magan med tanke på
    transe på Hønn og heritage generellt for den del, men det er ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med kombinasjonen, det er heller fordi jeg har gått den veien jeg har innen hobbyen vår.

    Peace
    Jeg må jo legge til at jeg liker EAR sine produkter meget godt, så rør er absolutt ikke noe uaktuellt for min del:)

    Det er skikkelig morro å teste og skal vel si at jeg kommer til å teste mye rør fremover av ren nysgjerrighet :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    Jeg skal stikke fingeren i jorda, og inrømme at jeg opplever at det nesten vrenger seg i magan med tanke på
    transe på Hønn og heritage generellt for den del, men det er ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med kombinasjonen, det er heller fordi jeg har gått den veien jeg har innen hobbyen vår.

    Peace
    Jeg må jo legge til at jeg liker EAR sine produkter meget godt, så rør er absolutt ikke noe uaktuellt for min del:)

    Det er skikkelig morro å teste og skal vel si at jeg kommer til å teste mye rør fremover av ren nysgjerrighet :)
    det er ingen riktig eller gal løsning her :) tror du og eddie ser likt,men du sier jo at på fin lytting ville du foretrukket ear
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    Jeg skal stikke fingeren i jorda, og inrømme at jeg opplever at det nesten vrenger seg i magan med tanke på
    transe på Hønn og heritage generellt for den del, men det er ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med kombinasjonen, det er heller fordi jeg har gått den veien jeg har innen hobbyen vår.

    Peace
    Jeg må jo legge til at jeg liker EAR sine produkter meget godt, så rør er absolutt ikke noe uaktuellt for min del:)

    Det er skikkelig morro å teste og skal vel si at jeg kommer til å teste mye rør fremover av ren nysgjerrighet :)
    det er ingen riktig eller gal løsning her :) tror du og eddie ser likt,men du sier jo at på fin lytting ville du foretrukket ear
    Otoen jeg hadde var helt nydelig på finlytting så rør låter bra det,det eneste problemet der var støy og mangelen på krefter ;)
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    Jeg skal stikke fingeren i jorda, og inrømme at jeg opplever at det nesten vrenger seg i magan med tanke på
    transe på Hønn og heritage generellt for den del, men det er ikke fordi det nødvendigvis er noe galt med kombinasjonen, det er heller fordi jeg har gått den veien jeg har innen hobbyen vår.

    Peace
    Jeg må jo legge til at jeg liker EAR sine produkter meget godt, så rør er absolutt ikke noe uaktuellt for min del:)

    Det er skikkelig morro å teste og skal vel si at jeg kommer til å teste mye rør fremover av ren nysgjerrighet :)
    det er ingen riktig eller gal løsning her :) tror du og eddie ser likt,men du sier jo at på fin lytting ville du foretrukket ear
    Prismessig er det jo en viss forskjell på sunfire 7401 og ear 509 så skulle bare mangle :)

    Krell 750 og Adyton 3b derimot over ear igjen, men igjen ett pris hopp så ligger vel noe i at man får det man betaler for :) Stemmer ofte men ikke alltid..... he he
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    skulle tatt deg en diskusjon med produsenten av klasse d produkter i øssfold, han mente cwlll var uegnet for bruk sammen med transe utstyr pga konstruksjon såvidt jeg forsto
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    jokris skrev:
    skulle tatt deg en diskusjon med produsenten av klasse d produkter i øssfold, han mente cwlll var uegnet for bruk sammen med transe utstyr pga konstruksjon såvidt jeg forsto
    Det er det dummeste jeg har hørt :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    skulle tatt deg en diskusjon med produsenten av klasse d produkter i øssfold, han mente cwlll var uegnet for bruk sammen med transe utstyr pga konstruksjon såvidt jeg forsto
    Det er det dummeste jeg har hørt :)
    Nuvel.


    Ser du er bransjeaktør, hva driver du med ?

    /jan
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    Harleyy skrev:
    jokris skrev:
    skulle tatt deg en diskusjon med produsenten av klasse d produkter i øssfold, han mente cwlll var uegnet for bruk sammen med transe utstyr pga konstruksjon såvidt jeg forsto
    Det er det dummeste jeg har hørt :)
    Er vel en grunn til at jeg holder meg nøytral og ikke vil si noe negativt i forumet her :)

    Jobber med custum installasjon av bla lyd til kino og om alt går som det skal setter vi opp en high end butikk i ski området snart :)

    Nuvel.


    Ser du er bransjeaktør, hva driver du med ?

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Aha, bare lurte siden det ikke står noe under profilen din :)

    Da får jeg trene videre på å sove med øynene åpne.

    /jan
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    Aha, bare lurte siden det ikke står noe under profilen din :)

    Da får jeg trene videre på å sove med øynene åpne.

    /jan
    Absolutt ingen lett bransje dette nei :)

    Mer for å kunne drive med hobby`n på full tid en forsøk på å bli rik :) he he

    Custom installasjon derimot er ett meget godt marked da flere og flere vil ha usynelig lyd.... 8)
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Er ikke alle konstruksjoner som er godt egnet for noen klasse D og T forsterkere.

    Ikke feil, men låter ikke bra.

    Forklaring finnes en eller annen plass her

    http://forum.bd-design.nl/

    Finner det ikke nå ;)

    EDIT:
    http://forum.bd-design.nl/index.php?id=13640

    Vet det var en bedre forklaring og slikt en annen plass også.
    Dette var en meget korrekt forklaring som setter fingeren på et ganske vanlig problem"impedance changes" en god forsterker tåler som oftes dette godt noe klasse D ikke gjør.

    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    flotte bilder må nesten lese litt om disse woodside radford, da dette er noe jeg ikke har hørt så mye om :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Harleyy skrev:
    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Har du en impedansekurve, eller vet du hvor den finnes, for RF-63 som kan dokumentere dette? Jeg var ikke av den oppfatning at 63 gikk så lavt i impedanse.
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Harleyy skrev:
    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Har du en impedansekurve, eller vet du hvor den finnes, for RF-63 som kan dokumentere dette? Jeg var ikke av den oppfatning at 63 gikk så lavt i impedanse.
    Det er tall jeg har fra Klipsch i USA, men kan dobbelt sjekke :)
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Harleyy skrev:
    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Har du en impedansekurve, eller vet du hvor den finnes, for RF-63 som kan dokumentere dette? Jeg var ikke av den oppfatning at 63 gikk så lavt i impedanse.
    Da har jeg sendt en mail for å dobbelt sjekke, så kommer jeg tilbake med svar :)
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej ja det finns inte så mycket info om woodside radford men super engelsk hiend det finns inte många av dessa ma-100 jag vet det ska finnas ett par i norge i trakten av bergen jag vet att dessa klarar av att driva appoge och infinity kappa 9 som är svåra att driva ja de driver allt och håller mina klipschorn med järnhand jag är mycket nöjd :D
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    rören är svetlana 6550c i ma100 förstärkarna har endast använts som demo och med endast 200tim
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn