Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    hehe han er ute etter Klipsch og hvorfor annbefale andre merker enn Klipsch her inne!
    Crites er jo nesten Klipsch. ;)

    Med den logikken skulle man jo ikke få lov å diskutere morsomme Cornscala-bygg her heller.

    Selv synes jeg forresten det blir mye hyggeligere i et forum der man ikke er så stringent mtp. å spore litt av fra topic (som altså i denne tråden er Klipsch).

    Men hvis det er flertallets/moderatorens mening at man ikke kan snakke om mods eller komponenter som ikke har sitt opphav på Klipsch-fabrikken her, så skal jeg føye meg, jeg. men da er det flere jeg vet om som må holde tyst om Klipsch-høyttalerne sine også. ;)

    Selvbygg-høyttaleren jeg linket til er altså en Heresy-klone, hvis du ikke la merke til det.
    Du ser at jeg skrev "hehe" så ikke så hårsår nå da...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    hehe han er ute etter Klipsch og hvorfor annbefale andre merker enn Klipsch her inne!
    Crites er jo nesten Klipsch. ;)

    Med den logikken skulle man jo ikke få lov å diskutere morsomme Cornscala-bygg her heller.

    Selv synes jeg forresten det blir mye hyggeligere i et forum der man ikke er så stringent mtp. å spore litt av fra topic (som altså i denne tråden er Klipsch).

    Men hvis det er flertallets/moderatorens mening at man ikke kan snakke om mods eller komponenter som ikke har sitt opphav på Klipsch-fabrikken her, så skal jeg føye meg, jeg. men da er det flere jeg vet om som må holde tyst om Klipsch-høyttalerne sine også. ;)

    Selvbygg-høyttaleren jeg linket til er altså en Heresy-klone, hvis du ikke la merke til det.
    Du ser at jeg skrev "hehe" så ikke så hårsår nå da...
    Ikke hårsår i det hele tatt, jeg.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hey-hey .... vær venninner nå da .... ;D

    Her er det Klipsch som BASIS - så får folk komme med erfaringer om det er modding eller DIY.... Crites nybygg for den del....
    Her er døren vid og bred ( vi må jo få inn Khorn og La Scala her ..... )


    ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    Hey-hey .... vær venninner nå da .... ;D
    Er jeg så dårlig på kommunikasjon, altså?

    Ingen som har kranglet eller ikke "vært venner" her. I alle fall ikke meg. ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Dazed skrev:
    jan#jan skrev:
    Hey-hey .... vær venninner nå da .... ;D
    Er jeg så dårlig på kommunikasjon, altså?

    Ingen som har kranglet eller ikke "vært venner" her. I alle fall ikke meg. ;)
    Ser den da - men det må to til for å danse tango .... ::)

    Men som jeg sa tidligere - et byggeprosjekt er jeg med på med den lille rakkeren til Crites .. noen fler som føler dem må ha noe og gjøre til høsten ?? (har igrunn nok - men kjekt med litt forskjellige ting). ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Bilde fra gamledager.



    Audio Note Dac 2.x, Audio Note P1, Klipsch Heresy.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !! 11x11cm limtre ??

    /JR
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tåler vel ett par bilder av Heresy III i Lacewood. Serial sine, ikke mine :)










    Får ikke fram den flotte finishen på de, skyld på fotografen. Men flotte er de :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !!

    /JR
    Absolutt :) Veldig bra.


    Hvilket minner meg på....rusle ut i garasjen og se om jeg får begynt på mitt rack prosjekt, ila dagen.

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !!

    /JR
    Absolutt :) Veldig bra.


    Hvilket minner meg på....rusle ut i garasjen og se om jeg får begynt på mitt rack prosjekt, ila dagen.

    /jan
    Husk kamera Jan ... her skal vi ha det sånn time for time ...... du får ta det i din tråd da 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !!

    /JR
    Absolutt :) Veldig bra.


    Hvilket minner meg på....rusle ut i garasjen og se om jeg får begynt på mitt rack prosjekt, ila dagen.

    /jan
    Husk kamera Jan ... her skal vi ha det sånn time for time ...... du får ta det i din tråd da 8)
    Får gjøre ett forsøk på det vel. Burde nesten filme når den største plata/delen skal ned kjellertrappa, kanskje dere lærer noen nye ord ;D
    Bilder kommer i tråden min etterhvert.

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    Får gjøre ett forsøk på det vel. Burde nesten filme når den største plata/delen skal ned kjellertrappa, kanskje dere lærer noen nye ord ;D
    Bilder kommer i tråden min etterhvert.

    /jan

    ;D ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kan vel legge ut et bilde her jeg å siden jeg rett som det er mimrer om tiden med Klipsch!! Engang blir det nok klipsch igjen ;D
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Kan vel legge ut et bilde her jeg å siden jeg rett som det er mimrer om tiden med Klipsch!! Engang blir det nok klipsch igjen ;D

    Peis på, bilder liker vi :)

    ps: klipsch er som oftest sterkt vanedannende ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett par bilder av Serial sitt oppsett, "hovedanlegget"




    Og tv anlegget.




    Rør og klipsch hele veien. Mc 275 og AN 2A3 på hønna, ARC på Heresy.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Bent skrev:
    JanR skrev:
    Og tv anlegget.




    /jan
    Nærfeltstitting? ;D ;D
    Foreslo briller men han ville ikke høre på meg :p


    Neida, litt "rotete" beklager det :)
    Sitter litt lengre bak vanligvis, og han har selvsagt en Klipsch sub stående under ett bord der sånn fall i fall det skulle dukke opp en film som krever litt mere bulder & brak ;)

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    pahf skrev:
    Kan vel legge ut et bilde her jeg å siden jeg rett som det er mimrer om tiden med Klipsch!! Engang blir det nok klipsch igjen ;D

    Peis på, bilder liker vi :)

    ps: klipsch er som oftest sterkt vanedannende ;)

    /jan
    Du kan så si, lurer i grunn på hvorfor jeg har bestilt elektrostater hver gang jeg titter på denne tråden ;) Men det passer jo bra at jeg har gjort plass til et lite soverommsanlegg når jeg fikk revet walk-in garderoben ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Her er to til jeg fant liggende i min egen tråd, kan like godt poste de her :)
    "mimrer meg tilbake til 12-strengeren til Bjørn Berge i et uhyggelig tempo på Klipsch og Parasound sommeren 08"
     

    Vedlegg

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !! 11x11cm limtre ??

    /JR
    Takk takk!

    Stemmer, limtre med furu hobby plater, 23 mm tykk og 60 cm dype.
    Beiset emd Herdins Lakkbeis antikkbrun tre lag og ett lag matt klarlakk over. .
    Måtte ha noe som stod i stil til resten av de mørke møblene våre, samt kunne rommet den enrome centeren rc-64:)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !!

    /JR
    Absolutt :) Veldig bra.


    Hvilket minner meg på....rusle ut i garasjen og se om jeg får begynt på mitt rack prosjekt, ila dagen.

    Takk takk!
    Sleng opp noen bilder! Åssen benk tenker du på å lage?
    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Svært beist :) Stå litt i stil med hønna, størrelsesmessig.
    Noe ala det her var planen:



    Dvs den blir ikke i "furu" men mørk, svart'ish.
    230cm bred ca, 60cm dyp, 85cm høy på det høyeste sånn ca.

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    Zeke1983 skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Gøy med bilder. . kan slenge opp bilde av mitt forrige oppsett, selv om det er surrerundt oppsett da..
    Flott oppsett - Og en røff benk !! 11x11cm limtre ??

    /JR
    Takk takk!

    Stemmer, limtre med furu hobby plater, 23 mm tykk og 60 cm dype.
    Beiset emd Herdins Lakkbeis antikkbrun tre lag og ett lag matt klarlakk over. .
    Måtte ha noe som stod i stil til resten av de mørke møblene våre, samt kunne rommet den enrome centeren rc-64:)
    Se og lær folkens !!

    Det er slik en får WAF - ingen vei utenom .. om en ikke har eget lytterom.
    Rack som ser ut som resten av møblene/interiør scorer alltid høyt.
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    Dvs den blir ikke i "furu" men mørk, svart'ish.
    230cm bred ca, 60cm dyp, 85cm høy på det høyeste sånn ca.

    /jan
    Du skal jo seff få gjøre som du vil med finnishen Jan - men på svart syntes støv ...altfor godt.

    Kjør noe som står i stil med veggene, noe mørkere en såkalt kaffelatte....
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    Dvs den blir ikke i "furu" men mørk, svart'ish.
    230cm bred ca, 60cm dyp, 85cm høy på det høyeste sånn ca.

    /jan
    Du skal jo seff få gjøre som du vil med finnishen Jan - men på svart syntes støv ...altfor godt.

    Kjør noe som står i stil med veggene, noe mørkere en såkalt kaffelatte....
    For sent, benkeplatene er Onyx, dvs grå - svart.
    Får heller krype til korset og støvtørke litt oftere ;)

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    Dvs den blir ikke i "furu" men mørk, svart'ish.
    230cm bred ca, 60cm dyp, 85cm høy på det høyeste sånn ca.

    /jan
    Du skal jo seff få gjøre som du vil med finnishen Jan - men på svart syntes støv ...altfor godt.

    Kjør noe som står i stil med veggene, noe mørkere en såkalt kaffelatte....
    For sent, benkeplatene er Onyx, dvs grå - svart.
    Får heller krype til korset og støvtørke litt oftere ;)

    /jan
    ::) ::) ::)



    ;D ;D Yeah right :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanR skrev:
    Dvs den blir ikke i "furu" men mørk, svart'ish.
    230cm bred ca, 60cm dyp, 85cm høy på det høyeste sånn ca.

    /jan
    Du skal jo seff få gjøre som du vil med finnishen Jan - men på svart syntes støv ...altfor godt.

    Kjør noe som står i stil med veggene, noe mørkere en såkalt kaffelatte....
    For sent, benkeplatene er Onyx, dvs grå - svart.
    Får heller krype til korset og støvtørke litt oftere ;)

    /jan
    ::) ::) ::)



    ;D ;D Yeah right :p


    /jan
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    [/quote]

    Se og lær folkens !!

    Det er slik en får WAF - ingen vei utenom .. om en ikke har eget lytterom.
    Rack som ser ut som resten av møblene/interiør scorer alltid høyt.
    [/quote]

    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Og sånn bør det være, iaf så lenge man har hardwaren i stua/beboelsesrom. Ikke noe problem med å se den.
    Er såpass heldig at jeg har skrotet mitt i kjelleren, litt friere til å "utfolde" meg ;)

    /jan
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    JanR skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Og sånn bør det være, iaf så lenge man har hardwaren i stua/beboelsesrom. Ikke noe problem med å se den.
    Er såpass heldig at jeg har skrotet mitt i kjelleren, litt friere til å "utfolde" meg ;)

    /jan
    Det er helt klart, hadde det vært plass hadde jeg også laget meg en egen hule, men sånn det fremstår nå er det en grei intergrert del av stua;) Heldigvis lite naboer her, så når jeg vil dra på litt er det få eller ingen å ta hensyn til:)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Har det på samme måte - attpåtil i en liten stue :-X
    Så når en har 2xLa Scala og 2x800 basshorn så bør det kunne integreres på best mulig måte - og få et oppsett som ser bra ut i det daglige.

    ;D
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Har det på samme måte - attpåtil i en liten stue :-X
    Så når en har 2xLa Scala og 2x800 basshorn så bør det kunne integreres på best mulig måte - og få et oppsett som ser bra ut i det daglige.

    ;D
    HOHO! Det er heftig!!
    Selv har jeg liten erfaring Heritage, annet enn at jeg jobbet på et utested med La Scala som topper, GUD BEDRE hvor det spilte!!
     
    J

    J.J

    Gjest
    Zeke1983 skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Har det på samme måte - attpåtil i en liten stue :-X
    Så når en har 2xLa Scala og 2x800 basshorn så bør det kunne integreres på best mulig måte - og få et oppsett som ser bra ut i det daglige.

    ;D
    HOHO! Det er heftig!!
    Selv har jeg liten erfaring Heritage, annet enn at jeg jobbet på et utested med La Scala som topper, GUD BEDRE hvor det spilte!!
    SÅNT liker vi :D Bilder ?? :p

    Jeg syntes det er på tide at du får deg mer erfaring med Heritage serien !!

    Prøv med Heresy III - det er visstnok en rå høyttaler - jeg har H II
    som jeg nå skal ...mumlemumle..... ;)

    OG jeg må vel på en måte takke deg :D for med nevnte limtre så datt det litt inspirasjon inn i hode (tro det eller ei) :p
    Mer vil jeg ikke si .....
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    391
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    jan#jan skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Hehe..Nå hørtes jeg kanske vel "interiør arkitekt" ut.. Men for min egn del så må jeg si at det er mye hyggeligere å bruke et rom, når en da ikke har eget lytterom, som er trivelig og ikke skiller seg så inni hampen utfra resten i stua. . Bonusen er jo at sambo også trives med musikk og film så lenge det blir greit integrert!;)
    Har det på samme måte - attpåtil i en liten stue :-X
    Så når en har 2xLa Scala og 2x800 basshorn så bør det kunne integreres på best mulig måte - og få et oppsett som ser bra ut i det daglige.

    ;D
    HOHO! Det er heftig!!
    Selv har jeg liten erfaring Heritage, annet enn at jeg jobbet på et utested med La Scala som topper, GUD BEDRE hvor det spilte!!
    SÅNT liker vi :D Bilder ?? :p

    Jeg syntes det er på tide at du får deg mer erfaring med Heritage serien !!

    Prøv med Heresy III - det er visstnok en rå høyttaler - jeg har H II
    som jeg nå skal ...mumlemumle..... ;)

    OG jeg må vel på en måte takke deg :D for med nevnte limtre så datt det litt inspirasjon inn i hode (tro det eller ei) :p
    Mer vil jeg ikke si .....
    Bare hyggelig å være til inspirasjon!

    Jeg har desverre ikke bilder av dette oppsettet:(
    Plassen er revet, men det er veldig mange som faktisk har hørt disse på discoteket! Det var et av sørlandet største uteplasser på 2000 tallet!:)

    Er veldig i tvil om disse lever enda, det er synd å si det, men jeg jeg avslo faktisk å kjøpe de( til en SYKT billig penge) når eierne la ned driften..Men er man blakk så er man blakk!:(
    Men ingen tvil om at dette hadde vært råtøfft å hatt i heimen!!
    En god gammel klipsch høyttaler ( som desverre ikke er heritage da..) jeg også har hørt er KLF 30, den med to 12", den hadde vi nemlig en en "Lounge bar" på samme plassen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn