Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    JanOlav skrev:
    jan#jan skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Fine bilder :)

    Søster sine ?

    /jan
    Ja, det stemmer. Håper det faller i smak.
    Oi - da bomma jeg ::) Hilse og gratulere ifra Klipsch venner !!!!! ;D ;D
    Du drev bare og venta på Khorna du, på bruktbørsen altså. ;D ;D
    Jeg regner med at du bare ringer meg ... og ikke legger dem ut i det hele tatt ;D ;D

    Eller vi kan bytte :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    JanOlav skrev:
    jan#jan skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Fine bilder :)

    Søster sine ?

    /jan
    Ja, det stemmer. Håper det faller i smak.
    Oi - da bomma jeg ::) Hilse og gratulere ifra Klipsch venner !!!!! ;D ;D
    Du drev bare og venta på Khorna du, på bruktbørsen altså. ;D ;D
    Eller vi kan bytte :p
    Lov å prøve seg


    /jan
    Er det ikke bare å bestille seg nye, da?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Kjøper meg tvert RF-7 II hvis de skulle finne på å produsere dem i pianolakk. Savner dem grådig lydmessig, men finishen er for dårlig.
     
    J

    J.J

    Gjest
    janix skrev:
    Kjøper meg tvert RF-7 II hvis de skulle finne på å produsere dem i pianolakk. Savner dem grådig lydmessig, men finishen er for dårlig.
    Men det lar seg jo gjøre ved å sende dem til lakkering - minste problemet som er .. Bør da ikke ikke sitte på gjerde av den grunn.

    :D
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    jan#jan skrev:
    janix skrev:
    Kjøper meg tvert RF-7 II hvis de skulle finne på å produsere dem i pianolakk. Savner dem grådig lydmessig, men finishen er for dårlig.
    Men det lar seg jo gjøre ved å sende dem til lakkering - minste problemet som er .. Bør da ikke ikke sitte på gjerde av den grunn.

    :D
    Har et par med RB-81 II på jobben da, bare for å holde abstinensen unna. De har en upåklagelig finish i cherry og spiller jo helt sinnsykt i forhold til størrelsen. ;)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    JanR skrev:
    Og herren er fortsatt like nøyd ? :)

    /jan
    I beste demokratiske ånd må jeg bare utbasunere at dette er det beste høyttalerkjøp jeg har gjort noensinne. Selv etter et halvt års bruk er jeg fremdeles mektig imponert over både finesse, kraft og stereoperspektiv og ikke minst det totale fravær av lyttetretthet, noe som selvsagt også er takket være elektronikken.

    Både center og bakhøyttalere leverer forøvrig også svært bra i forhold til annet utstyr jeg har hatt her hjemme (jeg har også hjemmekino som satsningsområde selv om dette ikke fremgår av signaturen min).
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    baluba skrev:
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
    Vel, jeg er nok ikke utstyrt med de samme skrive egenskapene som Rognlien er, men jeg kan jo prøve å beskrive hva jeg synes om lyden av RF52II.

    De spiller utrolig lett, helt uten pustebesvær, de nærmest leker seg med musikken, kaster den ut i rommet til lytteren.
    Dynamikken er i fokus akkurat slik jeg vil ha det fra Klipsch.

    De er homogene i fremførelsen, ikke antydning til skarphet, heller ingen sidrompet bass.
    Instrumentene klinger ut og de er lynhurtige, det trykker skikkelig til i mellomgulvet om man har behov for det.

    Til tross for den fysiske størrelsen så har de absolutt en stor kropp lydmessig.

    Det er bare å vri på volumknotten og spille, ingen lyttetretthet.

    Vet ikke hvorfor Klipsch ikke helt har klart å gjøre det samme kunstykket med 51 og 61 som de definitift har fått til her.

    Sammenlignet med mine gamle RB75 så låter det snillere, men langtfra kjedelig. Vil også tro at disse er lettere å matche med utstyr.

    Jeg ga 4 tusen for disse, og det er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort for så lite penger.

    LØP OG KJØP! :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Grei gjennomgang det der JO :)

    Hva ligger de på nye ?

    /jan
    6 tror jeg. Disse her er fra januar. :)
    Oki, ikke så galt det da :)
    Guttungen/garasjeboeren må jo få noen klipsch etterhvert må vite. De der tror jeg er ett bra alternativ. Rommer er rundt 13kvm så en grens hvor store ht's han kan bruke.
    Pr i dag brukes dali 104, han er ikke misfornøyd med de heller ;)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg vil bare for ordens skyld skyte inn at jeg ikke synes 51/61 er dårlige, men begge to er nok mere avhengig av forsterkere med kraftig strømforsyning, og at de må opp i litt volum før de kvikner til. Det er min mening. :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    JanR skrev:
    Grei gjennomgang det der JO :)

    Hva ligger de på nye ?

    /jan
    6 tror jeg. Disse her er fra januar. :)
    Oki, ikke så galt det da :)
    Guttungen/garasjeboeren må jo få noen klipsch etterhvert må vite. De der tror jeg er ett bra alternativ. Rommer er rundt 13kvm så en grens hvor store ht's han kan bruke.
    Pr i dag brukes dali 104, han er ikke misfornøyd med de heller ;)

    /jan
    Om han ikke vil ha en Heresy eller noe annet fra Heritage serien, så er 52 høyttaleren han MÅ ha.
    Vil jo tro at 13kvm er en romstørrelse den kan benyttes i med hell.
    Dali 104 vil gå å henge seg i nærmeste dørklinke når 52 spiller opp. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Jeg vil bare for ordens skyld skyte inn at jeg ikke synes 51/61 er dårlige, men begge to er nok mere avhengig av forsterkere med kraftig strømforsyning, og at de må opp i litt volum før de kvikner til. Det er min mening. :)
    Kjekt å vite.

    Guttungen sitter på en Nad 3240PE, den sliter ikke med å få fart i Dali'ene så burde absolutt fungere med 52 II. Fysisk størrelse er ikke så ulik heller. En grens hva en får plass til i hula hans ;)
    Vi får se hva sommer - høst bringer.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Om han ikke vil ha en Heresy eller noe annet fra Heritage serien, så er 52 høyttaleren han MÅ ha.
    Vil jo tro at 13kvm er en romstørrelse den kan benyttes i med hell.
    Og hvem tror du må betale gildet ??? ::)

    JanOlav skrev:
    Dali 104 vil gå å henge seg i nærmeste dørklinke når 52 spiller opp. ;)






    ;D ;D

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Guttungen kjører RF52mkII på en yaqin rør forsterker på ca 10m2 og det låt utrolig flott rett ut av esken
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    JanOlav skrev:
    Jeg vil bare for ordens skyld skyte inn at jeg ikke synes 51/61 er dårlige, men begge to er nok mere avhengig av forsterkere med kraftig strømforsyning, og at de må opp i litt volum før de kvikner til. Det er min mening. :)
    Din beskrivelse av RF 52 er helt fin, bare slik at du vet det. Setter pris på slike svar. Når det gjelder det du skriver om RB 51 og 61 så kan det godt stemme at de krever strøm, men jeg har selv hørt at EL84 klarer å sparke liv i RB 61 på en grei måte. Til prisen er MingDa Mini + RB 61 en nesten magisk kombinasjon, så jeg er veldig forventningsfull til hvordan RF 52 låter. Forsterkeren som skal drive dem er uansett en Xindak MT-3 med EL34. Den bør holde til å sparke liv i både billige RF og RB. Men Rognlien har sikkert helt rett i at det blir enda mer liv med RF 52. :D

    Som folket sikkert vet er det foretrukne musikkvalget kammermusikk, og det må tas med i betraktning. De modellene fra Klipsch som favoriserer rytmisk musikk er altså ikke aktuelle. Den modellen fra Synergy-serien jeg har hørt er i alle fall uaktuell.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Guttungen kjører RF52mkII på en yaqin rør forsterker på ca 10m2 og det låt utrolig flott rett ut av esken
    Høres ut som en artig liten kar det der, vel karer :)
    Klipsch skal guttungen ha, ikke snakk om noe annet og det ser ut for at 52'ene seiler opp som favoritten.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    baluba skrev:
    JanOlav skrev:
    Jeg vil bare for ordens skyld skyte inn at jeg ikke synes 51/61 er dårlige, men begge to er nok mere avhengig av forsterkere med kraftig strømforsyning, og at de må opp i litt volum før de kvikner til. Det er min mening. :)
    Din beskrivelse av RF 52 er helt fin, bare slik at du vet det. Setter pris på slike svar. Når det gjelder det du skriver om RB 51 og 61 så kan det godt stemme at de krever strøm, men jeg har selv hørt at EL84 klarer å sparke liv i RB 61 på en grei måte. Til prisen er MingDa Mini + RB 61 en nesten magisk kombinasjon, så jeg er veldig forventningsfull til hvordan RF 52 låter. Forsterkeren som skal drive dem er uansett en Xindak MT-3 med EL34. Den bør holde til å sparke liv i både billige RF og RB. Men Rognlien har sikkert helt rett i at det blir enda mer liv med RF 52. :D

    Som folket sikkert vet er det foretrukne musikkvalget kammermusikk, og det må tas med i betraktning. De modellene fra Klipsch som favoriserer rytmisk musikk er altså ikke aktuelle. Den modellen fra Synergy-serien jeg har hørt er i alle fall uaktuell.
    Føyer til at om man er av den typen som vanligvis drar på litt, og har en strømsterk amp, så fungerer jo stativerene, men på lavt volum virker de to modellene kjedelige, uten liv og moro.
     

    Jallis

    Fersking
    Ble medlem
    28.02.2011
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei!

    Lurte på om kune få noen anbelfalinger mellom klipsch kg 3.5 vs rf62? ???

    ka ville valgt?

    Mvh
    Jarle
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    JanOlav skrev:
    baluba skrev:
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
    Vel, jeg er nok ikke utstyrt med de samme skrive egenskapene som Rognlien er, men jeg kan jo prøve å beskrive hva jeg synes om lyden av RF52II.

    De spiller utrolig lett, helt uten pustebesvær, de nærmest leker seg med musikken, kaster den ut i rommet til lytteren.
    Dynamikken er i fokus akkurat slik jeg vil ha det fra Klipsch.

    De er homogene i fremførelsen, ikke antydning til skarphet, heller ingen sidrompet bass.
    Instrumentene klinger ut og de er lynhurtige, det trykker skikkelig til i mellomgulvet om man har behov for det.

    Til tross for den fysiske størrelsen så har de absolutt en stor kropp lydmessig.

    Det er bare å vri på volumknotten og spille, ingen lyttetretthet.

    Vet ikke hvorfor Klipsch ikke helt har klart å gjøre det samme kunstykket med 51 og 61 som de definitift har fått til her.

    Sammenlignet med mine gamle RB75 så låter det snillere, men langtfra kjedelig. Vil også tro at disse er lettere å matche med utstyr.

    Jeg ga 4 tusen for disse, og det er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort for så lite penger.

    LØP OG KJØP! :D
    Jøss, da må det faktiskt være endel forskjell på mk1 og mk2.
    Jeg testet rb75 mot rf52 her hjemme, og min oppfattning var at rb75 låter snillere enn rf52 mk1 =)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    magb skrev:
    JanOlav skrev:
    baluba skrev:
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
    Vel, jeg er nok ikke utstyrt med de samme skrive egenskapene som Rognlien er, men jeg kan jo prøve å beskrive hva jeg synes om lyden av RF52II.

    De spiller utrolig lett, helt uten pustebesvær, de nærmest leker seg med musikken, kaster den ut i rommet til lytteren.
    Dynamikken er i fokus akkurat slik jeg vil ha det fra Klipsch.

    De er homogene i fremførelsen, ikke antydning til skarphet, heller ingen sidrompet bass.
    Instrumentene klinger ut og de er lynhurtige, det trykker skikkelig til i mellomgulvet om man har behov for det.

    Til tross for den fysiske størrelsen så har de absolutt en stor kropp lydmessig.

    Det er bare å vri på volumknotten og spille, ingen lyttetretthet.

    Vet ikke hvorfor Klipsch ikke helt har klart å gjøre det samme kunstykket med 51 og 61 som de definitift har fått til her.

    Sammenlignet med mine gamle RB75 så låter det snillere, men langtfra kjedelig. Vil også tro at disse er lettere å matche med utstyr.

    Jeg ga 4 tusen for disse, og det er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort for så lite penger.

    LØP OG KJØP! :D
    Jøss, da må det faktiskt være endel forskjell på mk1 og mk2.
    Jeg testet rb75 mot rf52 her hjemme, og min oppfattning var at rb75 låter snillere enn rf52 mk1 =)
    Det er ihvertfall utrolig stor forskjell på RF7/82 mkII kontra mkI
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    magb skrev:
    JanOlav skrev:
    baluba skrev:
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
    Vel, jeg er nok ikke utstyrt med de samme skrive egenskapene som Rognlien er, men jeg kan jo prøve å beskrive hva jeg synes om lyden av RF52II.

    De spiller utrolig lett, helt uten pustebesvær, de nærmest leker seg med musikken, kaster den ut i rommet til lytteren.
    Dynamikken er i fokus akkurat slik jeg vil ha det fra Klipsch.

    De er homogene i fremførelsen, ikke antydning til skarphet, heller ingen sidrompet bass.
    Instrumentene klinger ut og de er lynhurtige, det trykker skikkelig til i mellomgulvet om man har behov for det.

    Til tross for den fysiske størrelsen så har de absolutt en stor kropp lydmessig.

    Det er bare å vri på volumknotten og spille, ingen lyttetretthet.

    Vet ikke hvorfor Klipsch ikke helt har klart å gjøre det samme kunstykket med 51 og 61 som de definitift har fått til her.

    Sammenlignet med mine gamle RB75 så låter det snillere, men langtfra kjedelig. Vil også tro at disse er lettere å matche med utstyr.

    Jeg ga 4 tusen for disse, og det er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort for så lite penger.

    LØP OG KJØP! :D
    Jøss, da må det faktiskt være endel forskjell på mk1 og mk2.
    Jeg testet rb75 mot rf52 her hjemme, og min oppfattning var at rb75 låter snillere enn rf52 mk1 =)
    Har ikke hørt mk I, men derimot veldig masse på RB 75 og endel på RF 52mkII.
    Synes vel forøvrig at de to siste versjonene av Klipsch Reference serien (av de jeg har hørt) har en snillere (mer hifi korrekt) fremførelse enn de av den litt eldre garde, som f. eks RF 7, RF 5 og RB 75, låter mer slik Klipsch SKAL låte i mine ører. ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanOlav skrev:
    magb skrev:
    JanOlav skrev:
    baluba skrev:
    Vi har enda ikke fått noen rapport om lyden i RF 52. Rognlien har jo anbefalt meg å satse på dem, så det hadde vært ok med en second opinion. Ut fra vurdering av design er det utrolig flotte saker til en lave prisen.
    Vel, jeg er nok ikke utstyrt med de samme skrive egenskapene som Rognlien er, men jeg kan jo prøve å beskrive hva jeg synes om lyden av RF52II.

    De spiller utrolig lett, helt uten pustebesvær, de nærmest leker seg med musikken, kaster den ut i rommet til lytteren.
    Dynamikken er i fokus akkurat slik jeg vil ha det fra Klipsch.

    De er homogene i fremførelsen, ikke antydning til skarphet, heller ingen sidrompet bass.
    Instrumentene klinger ut og de er lynhurtige, det trykker skikkelig til i mellomgulvet om man har behov for det.

    Til tross for den fysiske størrelsen så har de absolutt en stor kropp lydmessig.

    Det er bare å vri på volumknotten og spille, ingen lyttetretthet.

    Vet ikke hvorfor Klipsch ikke helt har klart å gjøre det samme kunstykket med 51 og 61 som de definitift har fått til her.

    Sammenlignet med mine gamle RB75 så låter det snillere, men langtfra kjedelig. Vil også tro at disse er lettere å matche med utstyr.

    Jeg ga 4 tusen for disse, og det er helt klart det beste kjøpet jeg har gjort for så lite penger.

    LØP OG KJØP! :D
    Jøss, da må det faktiskt være endel forskjell på mk1 og mk2.
    Jeg testet rb75 mot rf52 her hjemme, og min oppfattning var at rb75 låter snillere enn rf52 mk1 =)
    Har ikke hørt mk I, men derimot veldig masse på RB 75 og endel på RF 52mkII.
    Synes vel forøvrig at de to siste versjonene av Klipsch Reference serien (av de jeg har hørt) har en snillere (mer hifi korrekt) fremførelse enn de av den litt eldre garde, som f. eks RF 7, RF 5 og RB 75, låter mer slik Klipsch SKAL låte i mine ører. ;)
    hehe er jo en smaksak men mkII låter litt mer Heritage og det er den riktige veien etter min mening
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn