Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nå funker linken!

    Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch. Men akkurat her og no har eg ikkje lyst å skifte så mykje som ein høgtalerkabel (jo, litt, høgtalerkabel altså). Herlig herlig dynamikk, fast og rask bass, flott lydbilde, deilig trøkk. Strålende på stemmer og heilt rått på gitar. Og trommer!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Neida, de står framleis i de gamle. Tenkte eg skulle ha de i til de ryker - ivertfall fram til eg flytter 1. juni. Eg høyre ivertfall ingenting galt for øyeblikket. Tykte eg høyrte noko skurring på standby, men det er vekk no. Dønn tyst er det.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Neida, de står framleis i de gamle. Tenkte eg skulle ha de i til de ryker - ivertfall fram til eg flytter 1. juni. Eg høyre ivertfall ingenting galt for øyeblikket. Tykte eg høyrte noko skurring på standby, men det er vekk no. Dønn tyst er det.
    Like greit :)
    Bruk de opp evt bytt etter flytting.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Nå funker linken!

    Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch.
    Nuvel, dem om det.
    Mulig at Copland "fungerer bedre" på RF serien for alt jeg vet men AN og Heritage fungerer jæ**** bra :D

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    DEM OM DET ;D

    Det gunstigeste, både lydmessig og økonomisk for min del trur eg er ein sørvis på den mystiske P1'en min. Ukjent alder, ukjente rør, ukjent historikk (og tilstand). Kanskje Upgrade kan ta den til nye høgder. Eg har trua. Kanskje det blir ein 2a3 amp i framtiden, langt der framme.

    Eg hugsa ein dag i ca. desember, då eg hadde hatt ein kompis på lytt. Og då nevnte eg at det hadde vore fett å kjørt vintage-linja..Eg stod på kanten til å bestille meg bakhøgtalere og Yamaha 663 reciver.. men hadde også lyst å gå langt andre vegen. Like etter bestillte eg P1'en frå Hong Kong. Og i mars bestilte eg Heresy. Og no er de samla. Eg angrar ikkje.

    At Klipsch og AudioNote høyre sammen er ikkje vanskelig å finne ut av. Kan for eksempel sortere etter antall tråder i venneforumet. Kva NAIM-gjengen holder på med veit eg ikkje, men AudioNote og Klipsch er ein utprøvd og idiotsikker kombo, hilsen HFS.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Eg hugsa ein dag i ca. desember, då eg hadde hatt ein kompis på lytt. Og då nevnte eg at det hadde vore fett å kjørt vintage-linja.. stod på kanten til å bestille meg bakhøgtalere og Yamaha 663 reciver. Like etter bestillte eg P1'en frå Hong Kong. Og i mars bestilte eg Heresy. Og no er de samla. Eg angrar ikkje.
    Godt å høre :)
    Du er absolutt på rett vei, om ikke i mål for alt jeg vet, med Klipsch og AN.
    AN M2 pre'n og Svampen (2A3 ampen) skal ikke noe steder med det første, det skal iofs ikke Forte'ene heller ;D

    Godt å føle at man er i mål, senke skuldrene og bare nyde ? ;)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det som står øverst på agendaen no er å få utvida lytteporteføljen litt. Øke referansane. Så får eg sjå kor mykje pengar eg treng for å gå vidare. Dette er utvilsomt det anlegget med mest valuta for pengane eg nokon gong har vore borti (*kremt* om vi tar bort Mac'en - men den har tjent inn sin eigen verdi ganske mange ganger allerede *dobbeltkremt* og ja, i forhold til mine preferanser)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe.
    Imponert over hva du har fått til og ikke minst engasjemanget tross din unge alder :)
    Hvor veien fører....vel vi får nå se. I min bok er du iaf godt i gang på den "rette sti" ;)

    Igjen, bare å si i fra når du vil komme den her veien. Er endel å høre på her nede i Østfold, ikke bare rør/horn.
    Men først må du selvsagt innom og høre på Forte II.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fint at du likte disse brasse , fine var de.....

    Her kjøres det på låneutstyr om dagen , etter storsalg... ;)

    Klipsch la scala med litt power er ikke feil nei , de har faktisk godt av dette , dynamikkmessig....

    Hva skal du ha gjort på forsterkern din Brasse....?

    Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Forsterkaren eg har fungerar ypperlig - men er interessert i å høyre med f.eks. Upgrade Audio om mulighetar til å oppgradere til SE-versjon. Høgtalarane spelar like fint som de høyres ut som. Men må ha nye høgtalerkabler, var trange terminaler til de uterminerte kablene mine - må ha noko med bananer. Så, om det er nokon som har høgtalerkabler (gjerne solidcore) med bananer liggande og vil a) låne meg eller b) selge meg, så er det berre å sende ein PM.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Brasse skrev:
    Nå funker linken!

    Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch. Men akkurat her og no har eg ikkje lyst å skifte så mykje som ein høgtalerkabel (jo, litt, høgtalerkabel altså). Herlig herlig dynamikk, fast og rask bass, flott lydbilde, deilig trøkk. Strålende på stemmer og heilt rått på gitar. Og trommer!
    Flott beskrivelse, høres ut som du har fått deg eit par Heresy II! 8)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Javisst har eg vel det! Det som satte meg mest ut i forhold til RF'ene eg hadde var fylden og sammenhengen fra bunnen til toppen - på god guffe held eg pusten og nakkehåra står!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Brasse skrev:
    Nå funker linken!

    Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch. Men akkurat her og no har eg ikkje lyst å skifte så mykje som ein høgtalerkabel (jo, litt, høgtalerkabel altså). Herlig herlig dynamikk, fast og rask bass, flott lydbilde, deilig trøkk. Strålende på stemmer og heilt rått på gitar. Og trommer!
    Flott beskrivelse, høres ut som du har fått deg eit par Heresy II! 8)
    8)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Brasse skrev:
    Javisst har eg vel det! Det som satte meg mest ut i forhold til RF'ene eg hadde var fylden og sammenhengen fra bunnen til toppen - på god guffe held eg pusten og nakkehåra står!
    Nå fikk jeg det bekrefta! 8) ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Forsterkaren eg har fungerar ypperlig - men er interessert i å høyre med f.eks. Upgrade Audio om mulighetar til å oppgradere til SE-versjon. Høgtalarane spelar like fint som de høyres ut som. Men må ha nye høgtalerkabler, var trange terminaler til de uterminerte kablene mine - må ha noko med bananer. Så, om det er nokon som har høgtalerkabler (gjerne solidcore) med bananer liggande og vil a) låne meg eller b) selge meg, så er det berre å sende ein PM.
    Hei , oppgradere til SE tror jeg neppe lønner seg , fordi det er en del større trafoer i SE variantene , rett og slett fordi mindre power fra rørkonfigurasjonen krever mere av trafoene , og dertil dyrere å lage , med kost på nye trafoer og jobb , tror jeg ikke jeg ville vurdert det engang.

    Men hva med en OTO ?

    Hørte OTO se på la scala hos shaun V her , og kan bekrefte at det spillte stort og flott , med det klassiske la scala drivet....

    hurtighet som fy , og samtidig kropp i musikken.

    en svinaktig god forsterker , til en latterlig pris ny , i forhold til hva den presterer....

    på brukten bør du kunne få en sånn for rundt 10-12k , og da med etterslag av den du har , ja da kommer du pent ut av det....

    Mvh Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Tja, er ikkje P1 identisk med OTO med unntak av linjeinngangene? Psykisk, sånn totalt synsete oppi hodet, så tenker eg at P1 har enda simplere oppbygging (1 inngang + volum) og at færre kokker lager mindre søl osv.. skyt meg lett med ein softgun viss eg tar feil.

    Ein gammel Meishu, derimot. Det hadde vore nice å fått hørt.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Brasse skrev:
    Tja, er ikkje P1 identisk med OTO med unntak av linjeinngangene? Psykisk, sånn totalt synsete oppi hodet, så tenker eg at P1 har enda simplere oppbygging (1 inngang + volum) og at færre kokker lager mindre søl osv.. skyt meg lett med ein softgun viss eg tar feil.

    Ein gammel Meishu, derimot. Det hadde vore nice å fått hørt.
    Espen mente nok Oto SE. ;)
    En god forforsterker bør du få deg.
    Fjærn volumpot og bytt ut litt ting og tang, så tenker jeg du kan leve videre med din P1. :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja selvfølgelig OTO SE

    isteden for å bygge om din til SE,,,,,,,

    for da må det jo både kokker OG søl til , ikke blir det billig heller , du får neppe igjen for utleggene dine ved salg videre senere heller....

    salg av nåværnde og innvester i oto SE

    Vurderer faktisk en slik en selv i disse dager ...... men da blir det jo litt ventetid igjen ....den låt veldig bra den derre,. ;D
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ja nå tar jeg veien til ssm for og prøvelytte LaScala,håper de blir med meg hjem ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ja nå tar jeg veien til ssm for og prøvelytte LaScala,håper de blir med meg hjem ;D
    Skal tenke på deg/dere når de skal bæres ned fra 3-4 etg 8)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Espen mente nok Oto SE. ;)
    En god forforsterker bør du få deg.
    Fjærn volumpot og bytt ut litt ting og tang, så tenker jeg du kan leve videre med din P1. :)
    Må si meg enig med Birger her.
    P1 lett moddet med en, for eks, M2 pre :)
    Noe å tenke på ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Høres ut som at lyden ikke skuffet helt Espen! ;) Som sagt er ikke den OTO'en helt original, men en som er det kan neppe skuffe den heller! 8)

    Er det ikke litt trist om eddie1 tar med seg scalaene? :eek: Men for all del, ikke trist for han! ;D

    J-V
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    OTO SE skuffer aldri !

    Hatt en sjøl, må innrømme at den er savnet innimellom.
    Må få hørt den på LA Scala en gang også ;)

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    OTO SE skuffer aldri !

    Hatt en sjøl, må innrømme at den er savnet innimellom.
    Må få hørt den på LA Scala en gang også ;)

    /jan
    Ja er nesten på tide at du kommer hit en tur! :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    OTO SE skuffer aldri !

    Hatt en sjøl, må innrømme at den er savnet innimellom.
    Må få hørt den på LA Scala en gang også ;)

    /jan
    Ja er nesten på tide at du kommer hit en tur! :)
    Det er det absolutt.
    Har desverre vært en hektisk vår her, planlegge noe er jo fan nesten umulig her i huset.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
    Kunne vært gøy med et gjenhør av mine gamle LaScala. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
    Kunne vært gøy med et gjenhør av mine gamle LaScala. :)
    Ja :)
    Vi får ta ett møte på det, se hva vi kan få til.

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Det er god Klipsch-stemmning når skarptromma kjennes i golvet 8)

    Edit:

     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    BHO skrev:
    Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
    Kunne vært gøy med et gjenhør av mine gamle LaScala. :)
    Ja :)
    Vi får ta ett møte på det, se hva vi kan få til.

    /jan
    Jepp.....vi får ta et formannsmøte i Klipsch-eier foreninga vi to Jan. ;D ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ein armlengde fra ;)
    Herlig høyrbart på slikt volum. Sjølvsagt, i bygård er det ikkje lenge det står på slikt volum.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    Ein armlengde fra ;)
    Herlig høyrbart på slikt volum. Sjølvsagt, i bygård er det ikkje lenge det står på slikt volum.
    Hehe kjenner til det.
    Men pokker'n heller, man må jo få lov til å dra på en sjelden gang ;)

    Er en dinosaur når det gjelder denslags målegreier 8) Men, alt man trenger er for eks en lap/software/mic ?
    I så fall er det relativt mobilt ? ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mm oki.
    Litt morro av denslags målinger, lydtrykk altså. Alt annet er ikke så nøye for min del.

    Tror man i de fleste tilfellene spiller "lavere" enn det man tror, DB altså.
    Jeg må få sjekket det der engang.

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Heresy er også godkjent av dama.
    "Dei var fine", sa ho. "Mykje finare enn dei du hadde før". Og så satt ho der med rockefoten. "Får du rockefot?", spurde eg. "Litt", svarte ho.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn