klipsch rf 63+abrahamsen?

MORTIS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2003
Antall liker
5
hei

noen her som har troen på denne kombo? :)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.028
Torget vurderinger
10
høres morsomt ut
selv har jeg prøvd EC på diverse i RF serien med godt resultat
oslo hifi senter sier at rf63 er mye lettere og få til sammenlignet med tidligere modeller og også rf83

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Nå har jeg ikke lyttet mye til Abrahamsens seneste bokser men mye av lydsignaturen fra EC kan man vel fortsatt høre. Jeg har for tiden et sett med RF63 til evaluering og disse spiller mye penere enn RF83. RF83 kunne nok spille høyere og har mer skyv i bassen enn 63 men sleit litt på kompleks musikk. Uansett, komboen Abrahamsen og RF63 tror jeg vil fungere fint.

T

timc

Gjest
Outlawbamse skrev:
Nå har jeg ikke lyttet mye til Abrahamsens seneste bokser men mye av lydsignaturen fra EC kan man vel fortsatt høre. Jeg har for tiden et sett med RF63 til evaluering og disse spiller mye penere enn RF83. RF83 kunne nok spille høyere og har mer skyv i bassen enn 63 men sleit litt på kompleks musikk. Uansett, komboen Abrahamsen og RF63 tror jeg vil fungere fint.
Dette er jeg helt uenig i. Problemet er som oftest at RF-83 krever betyedlig større rom for å få puste skikkelig. Den er også en vesentlig hardere belastning for forsterkeren.

-Tim

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
timc skrev:
Outlawbamse skrev:
Dette er jeg helt uenig i. Problemet er som oftest at RF-83 krever betyedlig større rom for å få puste skikkelig. Den er også en vesentlig hardere belastning for forsterkeren.

-Tim
Uenig må du gjerne være :) Mitt lytterom er på ca 50kvm og jeg parret RF83 med bla McIntosh MC602, Hegel H4A og Rotel RB1092. Nok krefter vil jeg tro selv for 83. RF63 har vært langt enklere å få til. Når det er sagt så syntes jeg man får mye for pengene med både 83 og 63. Det var først når jeg la inn bråkebøttemusikken min (grindcore, death metal++) jeg følte at RF83 ikke helt klarte å henge med i svingene.

ohorne

Medlem
Ble medlem
14.10.2007
Antall liker
11
Torget vurderinger
6
Jeg kjøpte en v1.0 og v2.0 brukt av en kar som hadde snakket med Abrahamsen selv vedrørende høyttaleranbefaling. Svaret hadde vært at mange høyttalere kunne passe, men "prøv gjerne noen Klipsch". Selv har jeg ikke prøvd dette, så jeg har ingen egne erfaringer å bidra med.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
hørt rf-5 /abrahamsen pre/power for bare litt siden , spellte fett det.......

;)

MORTIS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2003
Antall liker
5
ja da høres dette ut som en grei match.greia med meg er at jeg ønsker et "rimelig" anlegg som spiller relativt høyt og da er jo klipsch greia.abrahamsen leverer jo også til prisen. :)

Topp Bunn