Klipsch RF-35 kontra RF-3 ll?

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
I min jakt på monitorhøyttalere, hadde jeg flere positive opplevelser med Klipsch, uten at jeg fikk hørt særlig mye på dem. Jeg har nå testet en RB-15 i noen dager og blitt greit kjent med den. Høyttaleren har opplagte mangler. Den mangler naturlig nok endel trykk i bunnen, og toppen avslører etterhvert at den ikke er så oppløst og "ren" som jeg innledningsvis trodde.

Er RF-35 sin topp bedre? Jeg vet den har større horn, men blir det egentlig noe revolusjon?

Hva med RF-35 kontra RF-3 ll? Hva skiller disse?

Takk
Knut

Edit: mente RF-35, ikke 25.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Spiller på RB75 og de mangler i alle fall ikke trykk i bunnen. I tillegg har den samme horndiskanten som rf7 som gir en god topp, om enn ikke på Triangel nivå (tviler på om noen høytalere gjør akkurat dette særlig bedre enn Trangel uavhengig av prisklasse.)
Lf

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.716
Torget vurderinger
2
RF 35 er noe feitere i klangen, har større kasse og noe mer bass. Dette gjør RF 35 noe mindre nyansert nedover enn RF3 Mk2, men samtidig har den en bedre diskantdriver, og er derved en tanke bedre oppløst oppover. RF 3 Mk2 er en av de mest lettstyrte høyttalere jeg har vært borti, og de har flotte, presise lydbilder.
Til hjemmkino ville jeg valgt RF 35 for deres feite deilige punch, mens jeg ville valgt RF3 Mk2 til musikk, da disse har bedre preisjon nedover og noe mindre kasseklang, samt et mer prsist lydbilde.

Mvh
Håkon Rognlien

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Hm. Jeg har RF-35. Bruker de kun til musikk.
Syns de er bra på musikk jeg. Lite rom står de i også.
Diskanten og mellomtone, samt bass høres bra ut for meg.
Lyden kommer ut og fram. Ble veldig bra når jeg fikk rørforsterker. Spark a88T. Ikke hører jeg kasseklang heller.
Må være noe galt med øra mine.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Du må ikke lese alt med SÅ store bokstaver. ;)

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.716
Torget vurderinger
2
Hm. Jeg har RF-35. Bruker de kun til musikk.
Syns de er bra på musikk jeg. Lite rom står de i også.
Diskanten og mellomtone, samt bass høres bra ut for meg.
Lyden kommer ut og fram. Ble veldig bra når jeg fikk rørforsterker. Spark a88T. Ikke hører jeg kasseklang heller.
Må være noe galt med øra mine.
Ja, misforstå meg rett, rolfozzy, dette har mer med preferanser å gjøre enn med at den ene rent faktisk er bedre enn den andre. De er forskjellige, og med ditt nick tror jeg også jeg ville valgt RF35. Til Ozzy og hans kamerater er den et soleklart gampetreff! Hva angår klang fra kassa er dette et åpenbart Klipsch-fenomen, det interessante er at det er ikke uten videre hørbart inntil du hører hvordan en helt "død" kasse (ikke) låter. Til info benytter jeg Klipsch selv, med kasseklang og det hele, nettopp fordi de gir meg mer musikkglede enn noen andre høyttalere jeg kjenner til. Så lever jeg greit med alle feilene, dessuten er de der bare når jeg gidder å lytte etter dem. Men hvorfor skal jeg nå det? ;)

Mvh
Håkon

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Hører vel mer på Dylan enn Ozzy egentlig. Men det er jo tøffere med rolfozzy enn rolfbob da.

Topp Bunn