Klipsch modeller

skorpio

Medlem
Ble medlem
10.03.2006
Antall liker
0
Efter læsning af den positive test i Fidelity 19 fik jeg lyst til at prøve et sæt Klipsch B-3. En samtale med den danske distributor afslørede en sætpris på 2399DKK, positivt :)

Omvendt oplyser de at modellen ikke er standard i deres butik, da modellerne RB-15 (2499,-) og RB-25 (3299,-) giver meget mere højttaler for pengene!

Nogle der har kommentarer til dette? Med en inspilningstid på måneder er det jo svært at lytte sig frem til sagen umiddelbart..... ???

En målestok der undrer mig er at B-3 vejer et kilo mere end RB-25, det burde vel være omvendt?

C

cosmos

Gjest
syns de klipsch omtalene til håkon er vel positive ;D . selv reference synes jeg låter merkelig rart på stemmer. god dynamikk ja, men sammenheng er så som så. de skal også ha MYE fasefeil. korreger meg viss jeg tar feil....

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.356
Torget vurderinger
2
Fasefeilene varierer mellom de forskjellige RF-modellene, der RF 3 Mk 2 sannsynligvis er den beste. Påstanden om at de er merkelige på stemmer stiller jeg meg noe spørrende til, bortsett fra på de minste RF-modellene (de minste RB har jeg ikke hørt). Det er en utfordring at de fleste høyttalerne fra Klipsch er veldig kvalitetse-"bevisste", og må, som andre komponenter, matches med en viss omhu. Finner du godt oppløste forsterkere med god klangstruktur (f. eks Creek), vil du nok ikke finne stemmene underlige overhodet.
Skorpio; du behøver ikke bruke flere måneder på innspilling, om du forer dem med f. eks 50 watt i 20 timer så er du i mål. Koble dem i motfase og sett dem ansikt til ansikt tett på hverandre, har du mulighet til å bruke en radio med monoknapp så trykk inn denne, og det blir rimelig stille. Hiv et teppe over og la dem jobbe mens du er på arbeid f. eks.

Mvh
Håkon

skorpio

Medlem
Ble medlem
10.03.2006
Antall liker
0
Fasefeilene varierer mellom de forskjellige RF-modellene, der RF 3 Mk 2 sannsynligvis er den beste. Påstanden om at de er merkelige på stemmer stiller jeg meg noe spørrende til, bortsett fra på de minste RF-modellene (de minste RB har jeg ikke hørt). Det er en utfordring at de fleste høyttalerne fra Klipsch er veldig kvalitetse-"bevisste", og må, som andre komponenter, matches med en viss omhu. Finner du godt oppløste forsterkere med god klangstruktur (f. eks Creek), vil du nok ikke finne stemmene underlige overhodet.
Skorpio; du behøver ikke bruke flere måneder på innspilling, om du forer dem med f. eks 50 watt i 20 timer så er du i mål. Koble dem i motfase og sett dem ansikt til ansikt tett på hverandre, har du mulighet til å bruke en radio med monoknapp så trykk inn denne, og det blir rimelig stille. Hiv et teppe over og la dem jobbe mens du er på arbeid f. eks.

Mvh
Håkon
Takker for gode tips (og tests ;)), jeg tror jeg vil lade B-3 være min introduktion til Klipsch verdenen...

Stemmer er vigtige for mig, så jeg håber på gode oplevelser der. Også matchet med min Pass Aleph 3 forstærker (DIY)....

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.356
Torget vurderinger
2
Ikke annet enn det som står på Klipsch' hjemmesider, cosmos. Men jeg lover deg at når de kommer til Europa så skal jeg nok lære meg å kjenne dem...! :)

Håkon

Topp Bunn