Klipsch KG5.5

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
34
Er det noen her som kjenner til disse? ::)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.531
Sted
Sarpsborg
Er det noen her som kjenner til disse? ::)
Har hatt ett par her i lang tid.
Solgte de for litt siden.
Noe du lurer på er det bare å mase litt i "klipsch venner" som vår venn hifiguru linker til :)

/jan

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Min far har hatt disse i 5 år, og nå har min bror de, han har hatt de i 3 år, så de har vært hos oss en stund..

Skikkelig morsommme høyttalere, med masse trøkk og dynamikk. Pass på at rommet er stort nok, minimum 10m2.

MÅ matches mes omhu, diskanthornet kan bli nokså masete om du kobler de til utstyr med lys klangbalanse.

Min far brukte en El.comp ECI3, og min bror bruker pr. i dag en Vincent SV-236, begge forsterkerene fungerte strålende.

Høyttalerene liker seg absolutt best på rock\hardrock\metall og Techno\dance\trance. Blues fungerer også strålende.

MVH
Ole

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
5
Eide de da de kom på 90-tallet og hadde dem et par år. Ble aldri fornøyd, da mellomtonen er elendig, enda med Micromega Duo drivverk og DPDAC 8.0, det var det beste jeg fikk til, men det manglet vesentligheter i lyden, selvom de hadde en enorm trøkk og dynamikk så hørtes de ikke naturlige ut. Uoppløste og "trange i skjæret".

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Eide de da de kom på 90-tallet og hadde dem et par år. Ble aldri fornøyd, da mellomtonen er elendig, enda med Micromega Duo drivverk og DPDAC 8.0, det var det beste jeg fikk til, men det manglet vesentligheter i lyden, selvom de hadde en enorm trøkk og dynamikk så hørtes de ikke naturlige ut. Uoppløste og "trange i skjæret".
Jepp, er derfor fattern solgte de, men til den musikken min bror spiller, så synes jeg de passer meget bra.. Selvsagt er RF serien mye mye bedre, men er snakk om prioriteringer også :)

MVH
Ole

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.531
Sted
Sarpsborg
Jepp, er derfor fattern solgte de, men til den musikken min bror spiller, så synes jeg de passer meget bra.. Selvsagt er RF serien mye mye bedre, men er snakk om prioriteringer også :)

MVH
Ole
Solgte mine til fordel for Forte II.
Selvsagt er det dag og natt men...KG spiller bra.

Er som det blir nevnt her at de er "vulgære" og har en skikkelig slem mellombass/høybass men som sagt...artig høytaler.Er vel ikke noe som bør brukes på "high end" anlegg kanskje ?

Aldri hørt KG på annet enn rør.
En kompis har en AI series 300 på ett sett med KG 4.5 og det passer utrolig bra til hans musikk smak.Rock/heavy og noe blues'ish type musikk.
Brukte mine på en 807 amp og en 2A3 amp,rocka så det holdt ;)

/jan

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Er vel ikke noe som bør brukes på "high end" anlegg kanskje ?

/jan

Nei, helt enig, dette er kun "morrohøyttaler"

Topp Bunn