Klippe og lime

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Etter oppgradering av iOS til 8.1 får jeg ikke til å kopiere bilder fra mitt bibliotek eller notater lagret i notater på min iPad.
Dette gikk tidligere på forrige iOS 7.---.
Har flere problemer med dette og aller helst løsninger?

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Er det virkelig bare meg som har problemer med dette?
har Høvdingene noen forslag til løsning?

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Jeg får til å legge inn bilder i trådene her, men ikke alltid de vises før man har lagret innlegget. Jeg har ipad2 med nyeste Ios.
Skjønner ikke helt hvorfor du skal kopiere bilder, du har jo en knapp her for å hente bilder.

Når det gjelder tekstlinjer har jeg slitt noen ganger med å f.eks kopiere en youtube link for å legge den inn i et innlegg, har hendt at jeg må kopiere både 2 og 3 ganger for å få med riktig tekst.

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
15.501
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
15
Etter oppgradering av iOS til 8.1 får jeg ikke til å kopiere bilder fra mitt bibliotek eller notater lagret i notater på min iPad.
Har 8.0.2 nu och där fungerar det att lägga in bilder direkt från biblioteket. Kanske man ska vänta med att uppgradera till 8.1 till Apple fixat problemet?

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Har 8.0.2 nu och där fungerar det att lägga in bilder direkt från biblioteket. Kanske man ska vänta med att uppgradera till 8.1 till Apple fixat problemet?
Neida, 8.1 fungerer. Dvs. alt går jo mye tregere med 8.x versjonene, men ble ihvertfall ikke noe dårligere når jeg gikk opp fra 8.02 til 8.1.

Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg tviholdt på den gamle 7.x versjonen. Var mye raskere

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Jeg får til å legge inn bilder i trådene her, men ikke alltid de vises før man har lagret innlegget. Jeg har ipad2 med nyeste Ios.
Skjønner ikke helt hvorfor du skal kopiere bilder, du har jo en knapp her for å hente bilder.

Når det gjelder tekstlinjer har jeg slitt noen ganger med å f.eks kopiere en youtube link for å legge den inn i et innlegg, har hendt at jeg må kopiere både 2 og 3 ganger for å få med riktig tekst.
Skal prøve å hente bilder av f.eks. Plater direkte fra nettet isteden for å kopiere og lime inn.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.166
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Neida, 8.1 fungerer. Dvs. alt går jo mye tregere med 8.x versjonene, men ble ihvertfall ikke noe dårligere når jeg gikk opp fra 8.02 til 8.1.

Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg tviholdt på den gamle 7.x versjonen. Var mye raskere
Bildene fra IE blir komprimerte (det er sikkert en jævla lydteknikker i 20-30 årene med MP3-spiller som står bak! :mad:) Med Reven er ikke dette noe problem.

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5

Skal prøve å hente bilder av f.eks. Plater direkte fra nettet isteden for å kopiere og lime inn.
Ja, gjør det. Mellomlagre bildene og hent de opp igjen. Det funker.

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5

Bildene fra IE blir komprimerte (det er sikkert en jævla lydteknikker i 20-30 årene med MP3-spiller som står bak! :mad:) Med Reven er ikke dette noe problem.
Bruk heller Firefox, det bruker alltid jeg på pc.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.166
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
^"Reven" betyr "Firefox", Howard :rolleyes:

Aha! Du snakker sånt ungdomspråk jeg ikke forstår meg på. :cool:
Tvert i mot; jeg oversetter til norsk ;)

Dette problemet med at IE komprimerte bildene oppsto da jeg bytta Laptop, og dermed operativ system til IE 8 i fjor. Det var også problemer med youtube en periode. Da var det bare å skifte til Reven.

Topp Bunn