Klimakvote?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Dere som vet det meste.
Hva er en klimakvote?
Kan jeg kjøpe meg ut av problematikken og dure i vei som før?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja det er slik det virker. ;)
Kjøper du kvote fra fremtiden i våre hender( ;D ), får Steinar Lem råd til å kjøpe seg enda større firhjulstrekker også.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Klima-politikk er og blir som å selge strikk i metervis: den river og drar i holdninger vi har til vårt miljø på en utilbørlig måte. Vi - som konsumenter - er ikke skikkelig informert, ordningen baseres på frivillighet ... alt-i-alt virker det som et temmelig rørlig prinsipp vi står ovenfor.

Når til alt overmål klima-motargumentister hevder at klimasvingningene ligger godt innenfor normalvariasjonene sett over tusenvis av år (mao ikke menneskeskapte endringer), så blir klimakvote-grunnlaget ytterligere ullent.

Hva er sant ? Og hva er propaganda ? Er det Peak-Oil tenkning som ligger i bunnen, eller 'bare' Grønne Ideer ?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
oddgeir skrev:
Kjøper du kvote fra fremtiden i våre hender( ;D ), får Steinar Lem råd til å kjøpe seg enda større firhjulstrekker også.
Ikke Steinar Lem, men Kurt Oddekalv!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjest skrev:
oddgeir skrev:
Ikke Steinar Lem, men Kurt Oddekalv!
Kurt kjører vel på frityr. Stinker McDonalds hele veien til banken. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Du betaler SAS en avgift når du er ute å flyr, og til gjengjeld lover 3 kinesiske familier å spise kald mat i en måned fremover.

En vinn - vinn situasjon mao.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.874
Klimakvote er viktig. Jeg har registrert at ved kjøp av ny VW får man et års klimakvote på kjøpet. Jeg har også hørt om en liten entrepenør som fører opp klimakvote på regningen.
Toppen var den entrepenøren som hadde fått noen klimakvoter billig og det kom kundene til gode. Ja, ja, verden vil bedras.

Topp Bunn