Klassisk; Hyperion Dyad?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Stemmer at det er reutgivelser av fullpris Hyperion (akkurat som Helios er det av enkeltplater). Har kjøpt en liten håndfull ved tidligere anledninger og vil spesielt anbefale:

1. Den du viser. Verker av meget høy kvalitet med en viss dragning mot Brahms stilistisk. Et flott sett.

2. Berwalds kammermusilkk (med Nash ensemblet om jeg husker rett). Edit: Gaudier var det ja.....

3. Lassus botssalmer (som jeg i sin tid kjøpte for full pris) er også meget interessant for elskere av renessansepolyfoni. Lassus på sitt mest intense.

En meget interessant reissuekatalog (har kjøpt mye Helios).

Må få somlet meg til å få kjøpt settet med Balakirevsymfonier. Et hull i samlingen som jeg er på jakt etter å tette.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takker! Da har jeg bestilt 1. og 2. så langt.

Billig frakt var det også.

CDD22046
SCHARWENKA The Complete Chamber Music Seta Tanyel, Garbis Atmacayan, Colin Carr, Levon Chilingirian, Lydia Mordkovitch, Ivo-Jan £9.75
£8.30 ex.VAT 1 £9.75

CDD22053
BERWALD Grand Septet, Piano Trios 2 & 4, Piano Quartet No. 1, Duo in D, Quartet for Piano and Wind. The Gaudier Ensemble. Hyper £9.75
£8.30 ex.VAT 1 £9.75

Subtotal: £19.50
VAT Deduction: £-2.90
Postage and Packaging*:
(Airmail - non EU Zone 2) £2.50
Total: £19.10
Men jeg synes godt MDT kan revurdere sone-klassifiseringen sin av Norge snart; for et år eller to siden var vi jo i sone 1.. det var billigere.

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Merk at mange av mdt sine tilbud også kommer på europadisc.co.uk til onmtrent samme priser, og de er klart billigere på frakten. Nettsiden deres suger, men vet man hva man vil ha så......

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk for tips, skal sjekke de ut. Har sett sidene, men ikke handlet der ennå.

Merk også at www.cduniverse.com ofte har priser som er omlag samme eller enda billigere enn MDT sine salgspriser. De har en klønete søkefunksjon, men leverer hurtig og billig, og har et enormt utvalg.

Skal bli moro å få noen flere Hyperion-skiver. Jeg har vanligvis ikke vært spesielt begeistret for den lydtype de synes å favorisere; jeg har funnet den noe fjern og full av luftighet/perspektiv på bekostning av intimitet og realistisk energi.. synes liksom lyden fra et instrument på en Hyperion-plate har vært nokså langt fra den lyden jeg er vant til fra instrumentet.. mer som om artisten står langt unna i en klangrik sal ala storsalen ved Musikkhøyskolen eller noe slikt.

Vi får se hva dette bringer :)

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Merk også at www.cduniverse.com ofte har priser som er omlag samme eller enda billigere enn MDT sine salgspriser. De har en klønete søkefunksjon, men leverer hurtig og billig, og har et enormt utvalg.
Bruker cduniverse MYE.

De har ferske Chandosplater ekstremt billig (12-14 USD) - vil spesielt anbefale den helt ferske d'Indyplaten, herlig lyd og meget flott musikk. De er videre ekstremt billig på nye DaCapoplater (Nielsens kammermusikk - særlig den med fiolinsonatene, samt Langgaardsymfonier med Dausgaard anbefales sterkt) - og jeg har nylig kjøpt Lullys ferske 3CDers Psyche på cpo til rundt 25 USD (mdt sin pris er 25 GBP). En lytting på den første CDen av denne avslører en MEGET sterk produksjon.

Topp Bunn