Mozart: Piano Concertos Nos. 23 & 24
Vedlegg
-
21 KB Visninger: 252
Valen, Tveitt og Sæverud er helt riktig. Spør om det ikke er på tide at han lærer seg enda mer nyere tids reportoar, også. Han har liksom stoppet ved Bartok og Szymanowski uten å prøve flere av de interessante utenlandske komponistene som kommer etter, f.eks Varese, Stockhausen, Glass, Reich, Cage, Messiaen, Ligeti osv.Wright skrev:Grieg, op. 66. Delvis Andsnes, delvis egenprodusert støy.
Noen som har noen store spørsmål de gjerne skulle ha spurt ham, forresten? ...
Som for eksempel Dalbavie, Sørensen, Kurtag og Lutoslawski?pemek skrev:Valen, Tveitt og Sæverud er helt riktig. Spør om det ikke er på tide at han lærer seg enda mer nyere tids reportoar, også. Han har liksom stoppet ved Bartok og Szymanowski uten å prøve flere av de interessante utenlandske komponistene som kommer etter, f.eks Varese, Stockhausen, Glass, Reich, Cage, Messiaen, Ligeti osv.Wright skrev:Grieg, op. 66. Delvis Andsnes, delvis egenprodusert støy.
Noen som har noen store spørsmål de gjerne skulle ha spurt ham, forresten? ...
Takk! Spørsmålet var slett ikke dumt, men akkurat Ligeti er det faktisk ikke mange ukene siden jeg hørte ham spille.pemek skrev:Valen, Tveitt og Sæverud er helt riktig. Spør om det ikke er på tide at han lærer seg enda mer nyere tids reportoar, også. Han har liksom stoppet ved Bartok og Szymanowski uten å prøve flere av de interessante utenlandske komponistene som kommer etter, f.eks Varese, Stockhausen, Glass, Reich, Cage, Messiaen, Ligeti osv.
Gi meg Herheims ring i 2012 ellers rir jeg på bålet, sa'o.Vidar P skrev:Noen Boulez-entusiaster med hang til Wagner her tro?
![]()
Jeg tror kanskje du kan ha truffet hole-in-one med de innspilingene norman.norman skrev:Hei
Denne er jeg blitt litt kjent med og det er spennende musikk. Litt fremmed for meg i begynnelsen, men det er mye god musikk å hente fra disse komponistene.
London Symphony Orchestra & André Previn & Gil Shaham & André PrevinBarber: Violin Concerto / Korngold: Violin Concerto; Much Ado About Nothing
![]()
Om noen har en anbefaling for disse verkene med en annen utøver så setter jeg pris på tips.
vh Norman