Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.174
    Sted
    Trondheim
    Folkesanger med Alfred Deller (Barbara Allen akkurat nå), fra denne boksen:

Trodde ikke jeg likte stemmen til Deller, men dette er slettes ikke ille.

(Hørte King Arthur fra samme boksen først. Riktig bra det også)

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    Schönberg fra denne:

Inntas med en stor kanne te, noen stearinlys og et svakt grønnskimmer fra stereoanlegget. Slett ikke verst.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Mmmmmm...
    ...med et glass Pilsner Urquell til.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vi varmer opp til i morgen, sniker meg til å synge litt med her men hysjes raskt til taushet.

Nytes med et glass vann og en tannpirker.
    Nå er det jul igjen. Nesten.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Helikopterne har sluttet å sirkle over hustaket mitt og det er igjen trygt å danse foran vinduene. Jeg kan vanskelig se for meg at det finnes bedre soundtrack til den nyvunne stillheten enn dette

EDIT:en grensesprengende stor takk til Fingern og impulse for å gjøre meg oppmerksom på denne !

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Helikopterne har sluttet å sirkle over hustaket mitt og det er igjen trygt å danse foran vinduene. Jeg kan vanskelig se for meg at det finnes bedre soundtrack til den nyvunne stillheten enn dette
    PUH! kan gå ned fra rød beredskap til grønn. hva syntes du?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Likevekt er igjen oppnådd ;D
    Har bare hørt fem minutter så langt, så litt tidlig å mene noe bevinget. Men det er liten tvil om at det er tragisk at jeg ikke har hørt og sett ham i levende live, for så langt virker det å være alt jeg kunne håpe på.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Plukket med meg denne fra Ringstrøms i går fordi jeg mener å muligens å ha lest VidarP skryte av Living Stereo. Og fordi jeg har en svakhet for pene covere i god papp. Denne kommer til å gå rett hjem hos mormor, men muligens litt smør på flesk for min del.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.164
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Oioioi Roberten! En av innspillingene jeg setter aller høyest på platehimmelen. Definitiv vil jeg kalle den. Når Schwarzkopf treffer så vidunderlig i "cum vix juxtus sit secuuurus" grøsser det i meg hver gang.

Bernt K

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Berio’s Sequenza IV for piano med Florent Boffard. Underfundig musikk som krever brukbar høyre/venstre koordinering....

Vedlegg

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mye førjulsmodus her, årets Messias i Domen utsetter vi til i morgen.

I mellomtiden, litt standarsrepertoar cello

Jeg har et ukjent antall innpsillinger av disse nå, alle gode, og Schiff står seg fremdeles godt i fint selskap.
    Valget er påvirket av den gryende artistlisten på neste års kammermusikkfestival i Stavanger www.icmf.no
    Der blir det mye fint med bl.a. cello i fokus, ser et ut til, med Thorleif Thedeen, Pieter Wispelwey og Clemens Hagen på listen! Personlig syns jeg Hagen kunne tatt med slekta når han først reiser så langt. Det går vel an å håpe? Men uansett ser det allerede bra ut.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    berxter skrev:
    Oioioi Roberten! En av innspillingene jeg setter aller høyest på platehimmelen. Definitiv vil jeg kalle den. Når Schwarzkopf treffer så vidunderlig i "cum vix juxtus sit secuuurus" grøsser det i meg hver gang.

Bernt K
    Jeg synes den var meget gripende, for å si det mildt, så det er gledelig å lære at andre også deler dette synet. I morgen blir det head to head mellom denne og Fricsay sin fra DG111 boksen.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det impulse-påtrykte innkjøpet av Gamle Alfred landet i dag. Handlet Duo-pakken fra Philips med 9, 15, 22, 25 og 27, og jaggu kom den ikke som en Decca!

Anyway, nå går 22/KV482. Helt herlig, og som jeg gleder meg til finalen! Må nok iføre meg parykk og vinflaske á la Tom Hulce...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Valentino skrev:
    Det impulse-påtrykte innkjøpet av Gamle Alfred landet i dag. Handlet Duo-pakken fra Philips med 9, 15, 22, 25 og 27, og jaggu kom den ikke som en Decca!

Anyway, nå går 22/KV482. Helt herlig, og som jeg gleder meg til finalen! Må nok iføre meg parykk og vinflaske á la Tom Hulce...
    Legg ut et bilde ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    65finger skrev:
    Valentino skrev:

Legg ut et bilde ;D
    Eller ikke, er du snill ;D

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje best overlatt til fantasien, sånne Valentinobilder, ja. :D

Nå godnattmusikk fra Domenico Scarlatti

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Gjenhør med nr. 19. Denne platen samler ikke mye støv

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    BTS skrev:
    Fin morgonmusik. :)

Fantastisk innspilling! Intermezzo-satsen i Karelia-suiten har etter min mening akkurat det perfekte tempo. Jeg har hørt forskjellige versjoner, men ingen når opp til Ashkenazy :)

friedman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Antall liker
    10
    "Hva hører du på nå?" Ja, for øyeblikket er det lite, men igår var det Massias av Händel i Domkirken. Enkle kirkestoler er ikke min favoritt for lange konserter, men opplevelsen var fin den. Kunne satt litt mer stemning på det hele med mer dempet belysning ispedd levende lys, men musikalsk var det tilfredsstillende. Bra konsept! Gleder meg allerede til Mozart's Requiem i mars.

B

BTS

Gjest
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Fantastisk innspilling! Intermezzo-satsen i Karelia-suiten har etter min mening akkurat det perfekte tempo. Jeg har hørt forskjellige versjoner, men ingen når opp til Ashkenazy :)
    Här är jag absolut enig, för att inte tala om det fantastiska fjädrande flyt det är i Alla marcia , har dock lite problem med just Finlandia, fick den lite ödelagt när en kamrat berättade att Sibelius skrev inledningen till Finlandia när han satt på toaletten och sket. :-[ Så fort Finlandia spelas ser jag för mitt inre hur Sibelius sitter och skiter... ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Här är jag absolut enig, för att inte tala om det fantastiska fjädrande flyt det är i Alla marcia , har dock lite problem med just Finlandia, fick den lite ödelagt när en kamrat berättade att Sibelius skrev inledningen till Finlandia när han satt på toaletten och sket. :-[ Så fort Finlandia spelas ser jag för mitt inre hur Sibelius sitter och skiter... ;D
    Så det er derfor innledningen låter som den gjør... ;D

B

BTS

Gjest
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    He-he, spela nu Finlandia... ;D

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Nå har jeg hørt innledningen av Finlandia med do-tanker i hodet, og med litt velvilje kan man ledes til å tenke på treg, evt løs mage. ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.291
    Torget vurderinger
    4
    Musikk fra reformasjonen - HM Sacred Music

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Nå har jeg hørt innledningen av Finlandia med do-tanker i hodet, og med litt velvilje kan man ledes til å tenke på treg, evt løs mage. ;D
    Og der var begge disse verkene ødelagt for min del...

Nei, da må jeg bare finne frem innspillingene mine med Bournemouth Symphony Orchestra og Paavo Berglund, så regner jeg med at det er ordnet igjen :)

B

BTS

Gjest
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    BTS skrev:
    Mycket hård mage tänker jag mig... ;)

friedman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Antall liker
    10
    Ble mye siteringer av mange og lange innlegg her nå. Hjelp meg å komme på hva tråden handler om igjen... 8)

Her spilles det Bach kantater, BW51 i øyeblikket.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Brendel, Sir Neville og Gutta fra aftensangen* i Mozart på toget i ettermiddag.
    KV271 og 450. For en vederkvegelse det er å slippe hjelpeløsheten til Jeffrey Tate i KV450. Og det er en liten dialogsnutt mellom Brendel og Loveday (?) rett før A-temaet i rondoen på KV271 som fikk meg til å smile slik at sidekvinnen i kupeen mistet konsentrasjonen om sitt et øyeblikk. Hva er det med unge kvinner og middelaldrende menn?

*Richard Hermanns kallenavn på The Academy of St. Martin-in-the-Fields.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Valentino skrev:
    Brendel, Sir Neville og Gutta fra aftensangen* i Mozart på toget i ettermiddag.
    KV271 og 450. For en vederkvegelse det er å slippe hjelpeløsheten til Jeffrey Tate i KV450.
    Dersom jeg ikke misforsto Gramophone helt har Uchida spillt inn noen Mozartkonserter på nytt, denne gangen uten Tate. Vil dette kunne være noget å låne ørene til ? Ikke for det, jeg er usikker på om jeg for tiden trenger noe mer enn Brendel i dette, Uchida/Tate har jeg allerede og jeg har enda ikke lært meg å mislike ham Hedmark style.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Uchida i Mozartkonserter uten Tate må være verd to lytt eller sju!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Hva er det med unge kvinner og middelaldrende menn?
    Jeg er middelaldrende, og lurer på noe av det samme; hva er det unge kvinner har i mot middelaldrende menn?
    Sorry, OT igjen... ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Valentino skrev:
    Uchida i Mozartkonserter uten Tate må være verd to lytt eller sju!
    Takk, da må den ned på blokka til fremtidige besøk hos Bøyum.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.025
    Sted
    Market Snodsbury
    I rein glede over å ha grammofon att speler eg berre svarte plater i dag.

Fyrst litt Haydn-symfoniar (82 & 83) med Dorati, no K581 med "ASMF Chamber Ensemble" og Antony Pay. Fyrstnemnde veldig bra. Klarinettkvintetten har eg iallfall to betre utgåver av.

Tarjei

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    vagstol skrev:
    I rein glede over å ha grammofon att speler eg berre svarte plater i dag.
    Gratulerer & hurra!

Her går det i Brandenburger-nedlastinger fra tsjekkisk radio. HIPstermusikk fra Johann Sebastian den Kule.

B

BTS

Gjest
    Lite trivsam morgonmusik innan den seriösa julshoppingen tar vid, nu helt utan OT. 8)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.436
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Steinar_Lund skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg er middelaldrende, og lurer på noe av det samme; hva er det unge kvinner har i mot middelaldrende menn?
    Sorry, OT igjen... ;)
    Pene damer plager ikke meg.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Valentino skrev:
    Sorry, OT igjen... ;)
    Pene damer plager ikke meg.
    OT gullkorn til frokost.

Jeg roer helt ned mens folket sover, og hører på

og lurer på om jeg skal gå på jakt etter denne

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    298
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Callas som ikke er fra 70-cd boksen, men på 180g vinyl fra Testament. Quite mad.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn