|
Nydelig første verk.Jøgga skrev:Dudamel dirigerer Mahler 1. med Los Angeles Philharmonic på NRK2
On Either Side of the Heiligenstadt Testament
Works for violin and piano played by violinist Corey Cerovsek and pianist Paavali Jumppanen.
•Beethoven: Violin Sonata No. 6 in A Major, Op. 30, No. 1
•Beethoven: Piano Sonata in C Major, Op. 53 (“Waldstein”)
Var det ditt krav om en time pr. dag med lesing og lytting på eksempler fra denne tråden på 4-7 trinn, som møtte motstand?Valentino skrev:Etter et opprivende FAU-møte i går kveld var det fint med et glass Gambrinus og Horowitz in Moscow.
Hehe. Det var heller det vanlige: Kjerringprat og manglende struktur.emotikon skrev:Var det ditt krav om en time pr. dag med lesing og lytting på eksempler fra denne tråden på 4-7 trinn, som møtte motstand?Valentino skrev:Etter et opprivende FAU-møte i går kveld var det fint med et glass Gambrinus og Horowitz in Moscow.
Valentino skrev:[Hehe. Det var heller det vanlige: Kjerringprat og manglende struktur.
Typisk :Valentino skrev:Hehe. Det var heller det vanlige: Kjerringprat og manglende struktur.emotikon skrev:Var det ditt krav om en time pr. dag med lesing og lytting på eksempler fra denne tråden på 4-7 trinn, som møtte motstand?Valentino skrev:Etter et opprivende FAU-møte i går kveld var det fint med et glass Gambrinus og Horowitz in Moscow.
Enig og enig vg.vredensgnag skrev:Lytter man til Reiners Beethoven uten å se på ham, så hører man en utrolig sterk fortolkning. Kikker man på mannen, kan man lett bli påvirket til å tro at det er uengasjerende pga hans Mr. Stiff mine.
I dag har vi klovner på podiet (Dudamel i Mahler nylig) - her har vi musikk fra orkesteret.
Bra skrevet awe.awe skrev:Reiner var en av de store, men de fleste lot til å være redde for ham. Bernstein tok dirigent-kurs hos ham i starten av karrieren, og hevder at Reiner satte en kvalitetsstandard som var utrolig høy: "He knew everything, but, boy, was he mean!" En får inntrykk av at han snarere var respektert enn likt. Hva han gjorde i Chicago, har trolig preget dette superorkesteret i all ettertid. Dessuten dirigerte han med en uvanlig lang og stiv taktstokk (freudianere, styr dere) og brukte i gjennomsnitt mindre armbevegelser enn de fleste andre. Isaac Stern mente at musikernes øyne var festet til tuppen av denne stokken. Uansett, for oss er spørsmålet om han etterlot seg innspillinger av varig verdi. Det gjorde han.
Mindre Brahms, mer Bach så blir koblingen åpenbar.emotikon skrev:Matte og musikk har mye felles ja- selv om jeg ikke får det heeelt til å henge sammen.
[...]
Nå er jeg over på Brahms 4. symfoni med CSO- Solti
Husker en veldig god fremførelse med Boulez/VPO av samme verk fra St. Florian i 1996. Dengang gjorde man VHS-opptak. Har siden kjøpt samme konsert på cd (DG) med bedre lyd, men det gjorde inntrykk å se en sterkt beveget modernist (serialisme) og postmodernist (aleatorisme) i denne musikken. Det ville være spennende å høre hva du synes.vredensgnag skrev:Boulez, med usannsynlig hentesveis, dirigerer VPO i Bruckners 8., i Musikverein - Mezzo.