Helt enig med deg, Jøgga. Hun har spilt her i kveld også, og det er bare å gi seg ende over.Jøgga skrev:Vilde Frang Bjerke har spilt Sibelius for meg i kveld, med SSO.
Jeg er solgt.
-Da jeg var ung gikk de gamle kjerringene av skaftet for Arve Tellefsen. Nå er det vår tur, for Vilde Frang.
Helt enig. Så henne spille Bull, Strauss og Schubert i sommer sammen med Christian Ihle Hadland, og det var ingen fremførelse å skamme seg over. Unge talenter som dette er jeg alltid glad for å oppleve i levende live. Konserten var på Lysøen under festspillene.Jøgga skrev:Vilde Frang Bjerke har spilt Sibelius for meg i kveld, med SSO.
Jeg er solgt.
-Da jeg var ung gikk de gamle kjerringene av skaftet for Arve Tellefsen. Nå er det vår tur, for Vilde Frang.
Som Kempff? Da skal du få jobbe!friedman skrev:Franz Schubert sin Sonate i A-moll, med Wilhelm Kempff
I mitt potensielle neste liv skal jeg bli pianist av yrke
Den (CDen med 1962-innspillingen) begynner å bli utsolgt, og prisene stiger langt over momsgrensen. Men den kan fremdeles kjøpes brukt gjennom amazon.com for under 6$. Dette gjelder flere av Living Stereo-serien, litt derfor jeg har vært en ivrig kjøper i det siste.Supertramp skrev:Ser den siste ligger på Spotify, men kun 3 av låtene kan høres på.....![]()
Trodde du hadde kjøpt deg husottone skrev:Nå hadde jeg egentlig tenkt å feire mitt nye navn med å spille litt Gabrieli og denslags (ottone = messing), men så oppdager jeg at det finnes en opera, av Händel, med samme navn. Den må selvfølgelig sjekkes først.
![]()
Jørgen
Nei, hus har vi rikelig av. Men et hus i Ottone kunne jo være en ide. Jeg har aldri vært der, ikke peiling faktisk, men noe sier meg at det ikke er spesielt stygt der. Kanskje jeg må ta en tur i sommer og sjekke.otare skrev:Trodde du hadde kjøpt deg husottone skrev:Nå hadde jeg egentlig tenkt å feire mitt nye navn med å spille litt Gabrieli og denslags (ottone = messing), men så oppdager jeg at det finnes en opera, av Händel, med samme navn. Den må selvfølgelig sjekkes først.
........![]()
Vivaldi har jo skrevet operaen "Ottone in villa"
BTW: Händels Ottone og Vivaldis Ottone in villa finnes elvfølgelig i samlingen![]()