Så det var du som kjøpte den ene 250'n jaHar nylig fått en Plinius SA250Mk4 i hus og er veldig fornøyd. Når du snakker om Mk5 så kjenner ikke jeg til noe som heter det men du snakker kanskje om den aller siste oppgraderingen av ett kort som kunne skje lokalt på service verkstede - som Frode mener kunne hete Mk5?
Min fikk kjørt seg i går kveld på mine M.Logans og det låter bra. Den låter dog helt forferdelig før den har blitt varm, men når du har fått på deg Speedoen og du sitter med subtropisk temperatur i furtebua så låter det meget godt.
Når det gjelder klasse A så vil jeg si at de låter ofte kraftigere enn det "Watten" skulle tilsi. Jeg lagde mine egne klasse A monoblokker på 56Watt og en kompis av meg brukte dem på sine Martin Logans og høyttalerne låt bedre enn det noen gang hadde gjort. Så funker 100Wattern så hold deg til den, du sparer effekt fra nettet og mulig at overflatetemperaturen ligger litt lavere enn min 250 - som koser seg på 50-55´C på ribbene...
Er dog usikker på om 250en faktisk er rein klasse A helt ned i de lavere impedans verdiene. Det virker som om SA Reference er klasse A "til over 100W" men hvordan det er på min er jeg usikker på Plinius - SA Reference -
Tror nok jeg har fått min siste amp i hus - og med den vekta så er det ikke noe å drive å flytte på ;-)
Enjoy
Siden jeg bruker SA-100 bare ned til 150hz så håper jeg att jeg klarer meg med 100watt. Har ikke rukket å teste noe særlig enda. Innerst på ribbene paserer 50 grader på denne også.
Også veldig spent på om det er forandring/forbedring med pre ampen.
Sist redigert: