Kjenner noen til "StereoKnight" Preamper?

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Er det ingen som har hørt eller har StereoKnight preamp som har noe og si om den?

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
639
Ble det ikke testet noe slikt i Fidelity for en tid tilbake?

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
unison skrev:
Er det ingen som har hørt eller har StereoKnight preamp som har noe og si om den?
Fidelity hadde en test av en Stereoknight før jul. det kom en på bruktmarkedet som jeg vurderte, men aldri fikk hørt. Den fikk knallkritikk i forhold til pris.

O

Oblivion

Gjest
Hi-Fi Guiden på Hamar tlf 62529706 er importør av StereoKnight.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Flott, nå har jeg lest testen.

Det finnes en større aktiv modell med 2 kabinetter, har noen hørt denne?

Samt at det finnes 2 passive modeller, den største er med komplett sølv kabler og trafoer.

Har noe hørt disse til sammenligning?

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei
Modellene du ramser opp finnes inne hos HiFi Guiden.
Jeg har hørt de i butikken, men kjenner for lite til det utstyret de har blitt spilt på for å kunne uttale meg konstruktivt om hvordan de låter/ikke låter.
Vurderer å prøve en passiv med sølvspoler inkl fjernkontroll, men "tør" ikke akkurat nå. Kan jo hende jeg hadde fått lyst på en og det passer ikke inn budsjettmessig :) Er dessuten fornøyd, så jeg trenger ikke skape et behov.
Det har i alle fall blitt solgt en del av disse, så bruker erfaringer finnes det. Ring HIFI guiden og spør. Alle er jo ikke aktive på HFS.
Lykke til

Mvh
RBN

O

Oblivion

Gjest
unison skrev:
Flott, nå har jeg lest testen.

Det finnes en større aktiv modell med 2 kabinetter, har noen hørt denne?

Samt at det finnes 2 passive modeller, den største er med komplett sølv kabler og trafoer.

Har noe hørt disse til sammenligning?
Jeg har hørt dem, og også vært med å sammenligne de forskjellige modellene.
Hvem som er "best" varierer med utstyret ellers i anlegget.
Sølv modellene er noen nivåer lydmessig opp, men er ikke veldig forskjellige fra de uten.

Det anbefales å prøve i eget anlegg og erfare forskjellene der.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Jo det har seg slik at det neste som skal fornyes i mitt anlegg er en preamp jeg har i dag, en eldre Mark levinson no 28 med riaa.
Denne gjør på ingen måte noen feil.
Det spiller bra hos meg! Med den bruker jeg noen Bryston 7b st blokker på Magnepan mg 3.5R. + subber.

Ideen var og gå for en ML 380s, men så har behovet meldt seg for flere balanserte innganger, da nettopp "Stereoknight" har 3 stk bal. inganger så intreserer denne.
Samt at prisen er mere "riktig" i forhold til mye der ute. Bruktprisen på en brukt ML 380s er nå på ca. 20k.
Og handler man hos Hifi-guiden så tar han innbytte også!
Jeg har sett på VTL, men prisen er alt for høy!!! Og skal man bytte utstyr så må det være for løft i lyden. Derfor er jeg nyskjerrig på om StereoKnight er på høde med f.eks. ML 380s eller andre modeller i samme klasse?

trusa

Fersking
Ble medlem
09.05.2009
Antall liker
0
Sted
Stange
Torget vurderinger
1
Jeg har prøvd ut den passive med sølv trafoer og det er en av de pre amper som står høyt på min ønske liste. Den har et bunndrag som jeg ikke har hørt på mange andre passive pre amper. Hadde denne hjemme sammen med Pass lab sin litt eldre passive modell og min egen fuldt oppgraderte Electrokompani 4.7. Den var mye bedre enn begge disse to.Hvis du tar en prat med Hifi guiden låner han deg sikkert et eksemplar. Den to delte har jeg bare hørt i butikken og den er vil ha produkt, men blir alt for dyr for meg.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
trusa skrev:
Jeg har prøvd ut den passive med sølv trafoer og det er en av de pre amper som står høyt på min ønske liste. Den har et bunndrag som jeg ikke har hørt på mange andre passive pre amper. Hadde denne hjemme sammen med Pass lab sin litt eldre passive modell og min egen fuldt oppgraderte Electrokompani 4.7. Den var mye bedre enn begge disse to.Hvis du tar en prat med Hifi guiden låner han deg sikkert et eksemplar. Den to delte har jeg bare hørt i butikken og den er vil ha produkt, men blir alt for dyr for meg.
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan en passiv pre kan ha bunndrag. Det bunndraget MÅ vel ha sitt opphav et annet sted. Jeg vet ikke om du mener "god båndbredde"?
Mvh Roger

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
213
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
roger skrev:
trusa skrev:
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan en passiv pre kan ha bunndrag. Det bunndraget MÅ vel ha sitt opphav et annet sted. Jeg vet ikke om du mener "god båndbredde"?
Mvh Roger
Hei

Har en slik med sølv i, og her oppleves det som nettopp et meget solid bunndrag.
Det er noe som er helt ulikt hva jeg har prøvd av passive forforsterkere tidligere.
Derfor hadde jeg også som du sier, litt vanskelig for å forstå hvordan en passiv kunne ha bunndrag
Fikk meg derfor en skikkelig god ahaopplevelse når jeg første gang prøvde denne.
Har ikke endret på annet enn å koble til denne.
Vet ikke hva som gjør det, men her funker det meget bra.

Mvh Calaf

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
349
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Jeg finner ikke noe info eller priser om StereoKnight produktene på Hi-fi Guidens sider. Noen som vet om det finnes noe på nett i norge? Uansett burde Hi-fi Guiden få lagt ut noe :-\

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
trusa skrev:
Føler du at den 2 delte er mye bedre? Eller vinner man mest på og gå for den beste passive? Da tenker jeg økonomisk.
Eller er den 2 delte så god at har man råd så går man for den?

Topp Bunn