- Ble medlem
- 09.01.2005
- Antall liker
- 18
Jeg har gjort den store bommerten: å lagre mange LP'er i en (trodde jeg, nokså tørr) kjeller i lengre tid!!!
Nå er mange av omslagene til platene (bortsett fra de med plastomslag) klistret sammen og noe mugg har satt seg på vinylen. Har platevasker så rensing av LP'ene skal jeg klare.
Men, hvordan skal jeg få omslagene fra hverandre uten å ødelegge de?! Har forsøkt å sprute vann i mellom og har tenkt på en eller annen måte å dampe de opp på. Det første funker ikke og jeg kommer ikke på noen fornuftig måte å løse dette problemet på.
I verste fall får jeg bare rive de fra hverandre og være glad til at jeg får beholde det viktigste - musikken.
Kommer uansett til å skifte ut alle inner-coverne, etter vasket av platene.
Noen som har opplevd noe lignende?
Fins det en 'Reodor Felgen' der ute som har en god idè?
All hjelp er velkommen.
Nå er mange av omslagene til platene (bortsett fra de med plastomslag) klistret sammen og noe mugg har satt seg på vinylen. Har platevasker så rensing av LP'ene skal jeg klare.
Men, hvordan skal jeg få omslagene fra hverandre uten å ødelegge de?! Har forsøkt å sprute vann i mellom og har tenkt på en eller annen måte å dampe de opp på. Det første funker ikke og jeg kommer ikke på noen fornuftig måte å løse dette problemet på.
I verste fall får jeg bare rive de fra hverandre og være glad til at jeg får beholde det viktigste - musikken.
Kommer uansett til å skifte ut alle inner-coverne, etter vasket av platene.
Noen som har opplevd noe lignende?
Fins det en 'Reodor Felgen' der ute som har en god idè?
All hjelp er velkommen.