Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    I løpet av helgen burde jeg få tid til og sette opp en McIntosch combo for og se/høre om den utklasser den gamle Tandberg'en som egentlig låter veldig bra, spesielt med tanke på alder.
    Har jo en 275 stående lagret og en passende pre som må prøves ut litt..... på tide og bruke de litt.

20260702_214937.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Yello sin "Touch" via Qobuz er artig, setter Tandberg'en og Doxa'ene på prøve 😁........du verden og mye artig Yello har laget.....og med heftig lydkvalitet og enormt dype og brede lydbilder med masser av luft.......og selvfølgelig heftig bass.
    Spiller av hele albumene en etter en......og innimellom må jeg tilbake og spille av samme kuttene flere ganger fordi de er så bra.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Var og hentet et "lass" fra service i går, bla min Tandberg 1040P som har fått litt TLC, ikke noen store greier, men litt rens og innsetting av korrekte lyspærer, samt at en del vakkel kontakter er loddet over. 1040'en er jo den kraftigste mellom modellen i fra Tandberg og tilsvarer egentlig den fysisk større TR2060 effektmessig........ uansett..... den låter faktisk riktig hyggelig, ikke noe problem og lytte til den. Har bare prøvd FM foreløpig, men platespiller og kassettspillerne står og venter.
    Det eneste jeg egentlig har og utsette på disse gamle tingene er tilkoblingene med alt i Din standard til rca og høyttalertilkoblinger i forskjellige varianter, ser Fana audio har noen hurtigløsninger, spørs om jeg ikke må innom nettbutikken deres for og oppnå noen litt mer fleksible løsninger.

20260711_234350.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Når neste bunch er ferdig fra service...... så skal det meste av utstyret i huset være oppe og gå.
    Eneste som mangler nå er egentlig en FM antenne, bruker bare "tråd" antenner eller såkallte T anntenner og de er egentlig for dårlige......så må finne på noe der i gården...... forslag ?

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    McIntosh settet jeg skulle teste forrige helg står på nøyaktige samme plassen...... hus inkl hage, biler kone og tenåringsdatter tar tid, men til uka er det meldt om grisevarmt vær med opp til 34 grader .... og da har jeg ingen planer om og stikke nesa utenfor døra, varmepumpa står på 18 grader, da holder det seg på 22 grader i huset.......deilig. Sattser på litt kvalitetstid i kjelleren da.......andre drar på ferie......jeg går i hi i kjelleren 😁

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Er kanskje ikke så mange som gjør som meg....... men jeg har faktisk en slik en som på bildet til renovering.....grunnen til det er at de ble promotert som "Skaugum" modeller og det navnet ble også brukt på den etterfølgene modellen 752, jeg har ikke sett en fungerende PHILIPS 22RH720 på sikkert 40 år, så da synes jeg det er på tide og gjøre noe med det. Jeg synes faktisk at den er litt fin.....og overraskende tung til og være Philips modell fra begynnelsen av plastikk perioden til Philips ( enda værre ble jo akkurat det på de etterfølgendr modellene).
    Skal bli artig og få den opp og gå etterhvert.

pdf_91b378ec-62c6-11e4-948f-89fb90d4e8f6.jpg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.627
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Når neste bunch er ferdig fra service...... så skal det meste av utstyret i huset være oppe og gå.
    Eneste som mangler nå er egentlig en FM antenne, bruker bare "tråd" antenner eller såkallte T anntenner og de er egentlig for dårlige......så må finne på noe der i gården...... forslag ?
    Om du har plass på taket og mulighet for at trekke kabel ned, funker en sånn ganske bra:

https://www.elextra.dk/nb-no/p/udendørs-fm-antenne-rundstråle-m-mastbeslag/H25466

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.432
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Litt tid til og teste i kjelleren......1040"en fungerer utmerket med platespiller og kassettspiller, har bare koblet den sammen med Fasett høyttalere......og det begrenser lyden veldig.......Fasettene ble vel i sin tid presentert som bakhøyttalere......og nei.....de har ikke blitt egnet til noe annet med årene 😆

20260712_145311.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn