Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Endelig litt tid til og surre litt i kjelleren...... driver med husvask og tenåringsdatter......DET tar mye tid, men NUH kul'ærn jeg litt med Tandberg 2045, 310 og lettrenoverte 3520.......bass kontrollen må brukes, hvis ikke blir det spinkelt i bånn. Jeg trodde på forhånd at det skulle bli litt fattig oppover, men det er faktisk helt greit. Eneste problemet er at 310'en etter en stund avspilling så forsvinner mye av lyden i venstre kanalen hvorpå man stoppe og starte den på nytt....... den får bli med tilbake til servicemannen ved neste anledning
    20260503_214203.jpg
    .

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Mye som skjer, men nå er den utvendige husvasken i boks, hagen ser sånn noenlunde ut, grillen er oppe og går, noen av sommerbilene er kjørbare og det nydelige sommerværet fra i går er det noen andre som har overtatt.......så da blir det litt tid i kjelleren til og pusle litt.

Hyller laget av tre med tunge gjenstander oppå er levende og siger.... og må justeres, litt fiklejobb og få det hele i vater igjen, men etter en drøy times knoting og klø seg i pappen, så er jeg ganske fornøyd.
    Tallerkenene og armbasene er i vater, man skulle kanskje ikke tro det, men det høres faktisk godt når det hele er riktig justert.
    Nå skal det jo sies at store anlegget presenterer lyden på et veldig blankt sølvfat, er ikke mye som skal til av småfeil før man liksom blir sittende og tenke at nå er det noe muffens her........men når det hele er oppjustert.....så er deilig og skuldrene senkes.

20260523_114644.jpg
    20260523_114635.jpg

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Den senere tiden har jeg styra mye med gamle Tandberg ting og det blir mye til og sette på en gammel reciver og en lokalstasjon på FM båndet, er som regel radio Tønsberg og radio Metro som får æren, ellers så er jo Qobuz nesten litt for enkelt og ty til.....og lyden er jo grei også, kanskje ikke noe og skryte av via blåtann og mobil, men når jeg henter signalet fra Bluesounden og inn i en Dac, så er det fullt akseptabelt.
    Skulle gjerne prøvd en moderne "årntli" dac og hørt om det var mye og hente der i forhold til når jeg bruker dac'en i Cary cd spilleren.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Ellers fikk jeg lyst til og handle en FR64 S som ligger ute for salg, kunne hatt bruk for en arm med litt masse til Miyajima pickupen da alle armene jeg har i hus er medium masse armer, noe som riktignok dekker de fleste pickuper, men ikke alle. Kjekt med 30 gr + effektiv masse. Husker at jeg en gang for mange år siden leste om at amerikanerne ønsket seg tunge og stive pickuper fordi at amerikanske armer stort sett var armer med mye masse, har mange ganger lurt på hvilke armer de refererte til, men husker også at Benz laget en ny versjon av Benz Lp til en S versjon som skulle passe det amerikanske markedet bedre, mye rart man skal høre. Jeg har vært i kontakt med mange amerikanske hifi freaks opp gjennom årene, og ingen av de bruker bæltunge armer, men uansett så skulle jeg handla meg en heavy arm.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Jeg har en del test plater som skal låte slik og slik når alt er på plass......en av disse er en gammel velspilt Flash and the pan plate som fort kan låte veldig skrikene......når den låter bra......DA låter anlegget bra da 😁.......jeg er ikke heeeelt der enda i dag, men tror det er såpass lite justering som skal til, så kanskje litt mer negativ VTA, så er jeg der.

20260523_134444.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Så var det på tide og spille litt på store kverna........og for og låne et Lagga uttrykk.....å hællemalla.......det er langt opp fra Grado Reference til MySonicLab pickupen ja, samme plate, samme riaa, det er som om noen har slått av high filteret...... Grado'en låter fint den, men selvfølgelig så koster jo MSL pickupen MYE mer, men jeg overraskes alikevel over hvor mye mer oppløst og detaljert en god mc pickup spiller verses god MM og Mi pickuper, kanskje ikke så fremtredende på mindre dissikerende annlegg, men her får man det rett i fleisen så det holder. Det er som om man har fjernet en haug med grums og man sitter igjen med renhet, synes kanskje ikke det passer til alt, men for testing er det perfekt.

20260523_141157.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    18.172
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Artig og følge med litt på strømforbruket, før jeg slo på anlegget så lå det på 0,3 til 0,5, med anlegget påslått så gikk det opp til ca 1kw, når jeg spiller så er jeg oppe på 2,2 til 2,5 kw........så det bruker a litt strøm tiltross for klasse B......Hovlandénevil ha mat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn