Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.336
    Torget vurderinger
    2
    Og 95 år med produksjon på Tveita er historie fordi de GIDDER ikke oppgradere maskinene. Var mye der som guttunge, da fattern til en barndoms og klassekamerat jobbet der. Og Makrell i tomat produksjonen ble flyttet til Sverige.

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.709
    Torget vurderinger
    2
    Heldigvis er produksjonen av både makrell, sardiner og kippers flyttet til Polen. Sånt drittarbeid passer ikke for nordmenn. Drøye hundre år tilbake var det over 200 sardinfabrikker i Norge, hvorav ca 70 i Stavanger. Nå er det ingen tilbake. Hurra for fremskrittet!

R

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    16.572
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Har spilt på Tandberg Studio Monitorerene et par uker og har syntes at det låter ganske bra, men i dag fikk jeg ryddemani og 5 høyttaler parr forsvant opp på et lagerrom hvorpå jeg satte opp Definitive Technology bp8b høyttalerne sammen med Tandberg 2075'en....... og DET var nedtur det.....DT høyttalerne låter egentlig godt de, det er bare at Tandberg Studio Monitorerene låter MYE bedre, mye mer trøkk i mellombassen og basstrommene får mye mer "futt" om jeg kan kalle det det, samt vesentlig mer oppløst og luftig lydbilde oppover i frekvensområdet.......nå har riktignok Tandberg'ene dyre oppgraderte delefitere, men jeg forventet ikke så stor forskjell gitt.

Ellers fortsetter Doxa Signature'ene og imponere i Musical Innovation anlegget.... de spiller bare veldig godt der......hadde et snarbesøk for noen dager siden....... og kommentaren var.... at man trenger egentlig ikke noe mer enn dette og at han gjerne kunne lyttet til det anlegget resten av kvelden........han dro hjem til middagen og jeg gjorde hva han sa gjerne skulle ha gjort 😉

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    16.572
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Den ene revelation etter den andre kommer i dag 🙂........Tandberg 2075 MkI låter MYE bedre enn sine nyere søsken som f.eks 2075 mkII, 2080 og 3080.......nå har jeg riktignok kun tidlige utgaver av 2075 med såkallte gulltrafo'er, så hvordan senere utgaver av 2075 mkI låter vet jeg ikke, men disse tidlige utgavene har en veldig naturlig mellomtone gjengivelse....... kan sikkert sies og være rør aktig i mellomtonen....... bare deilig og lytte til....... og MM riaa'en er helt up to date..... Denon DP59 spilleren for jobbe litt i dag.
    På FM nettet får jeg inn 2 lokal stasjoner hvorav en av de er i fra Tønsberg.....kona har oppdaget at de sender en del julemusikk og da får jeg beskjed om å skru opp litt...... så nå er det Wham og Celine Dion i kåken......huff og huff for en skjebne......hva må ikke gammal skrott stå ut med 🤪

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.336
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke alltid det dyreste eller fjongeste som blir brukt mest. Har anlegg i flere rom og 3 oppsett i stua, har spilt mye på kombinasjonen Electrocompaniet Cube høyttalere og Adyton Opera og det spiller musikk uten at man blir
    IMG_4532.jpeg
    IMG_4531.jpeg
    lytte trett. Kilder er Denon DP47 med DL110 og Rega Apollo og EC emc up cd spillere.

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.336
    Torget vurderinger
    2
    Og når brukte du Rockportene sist, forøvrig herlig og se folk bruker gammelt og nyere/nytt om hverandre. For meg er det viktigste og kunne høre på musikk lenge uten og bli sliten i øra.

God jul forresten.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    16.572
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Jo, takk i lige så, god jul fra vårs ute i skauen.

Mnja....... når jeg brukte Rockportene sist ??....... tror kanskje det er ca 1 år siden...... de sto i allfall under trappa før påske......... har endt opp med og bære opp 6 høyttalerparr i dag til lagring og kvelden er ennå ung....... ;)
    I løpet av jula så må jeg vel få tatt de frem fra glemslen....... men Doxa'ene står på Rockport plassen og de spiller veldig godt der........ men det værste er vel at jeg spiller mest på gammel Tandberg....... liker det blå skala lyset, synes det er gillt........ har vel egentlig likt det veldig godt helt siden tidenes morgen :)........ og når det atpåtil spiller pent og at jeg har fått montert inn Bluetooth på de, så er de særs brukervennlig også.
    Da e gøtt å ha noe og velge på......... det er ille bra som de sier syd for skauen våres.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    16.572
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Juleforberedelsene er ferdige så langt det går......ene bilen etter den andre har vært innom for gaveutveksling.......siste timen har jeg sittet i kjelleren og egentlig bare sittet i stillhet og reflektert over livet.......ikke noen egentlig depresjon, men mere omtanke for de som ikke får oppleve julen i år, vi har mistet flere nære i år og to til er under kraftig kemoterapi pluss at jeg selv har vært i gjennom en utfordrende tid i høst og mye står igjen......jeg velger dog og være positiv og har ingen planer om å gi opp med det første......tenker som så at det er alltid noen som har det værre...... men synes det er vanskelig til tider når nære venner blir borte litt sånn ut av det blå.......men jeg sier som Petre har lært meg........uansett......like blid 🙂

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    16.572
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Har hatt et par Tandberg Fasett stående ubrukt et par år....... fant ut i sted at det eneste riktige var og koble de opp til 2075'en, litt justering av T-antennen og vips så har radio Metro med grei signalstyrke tilgjengelig med masser av aldertilkommend musikk passende for en gubbe ute i skauen. Tandberg Fasettene......hva kan sies om de ?..... tja....det kommer lyd ut av de.....helt greit til bakgrunnsmusikk...... var vel det de var tiltenkt fra Tandberg sin side for et halvt hundre år siden......og det funker ennå.

20251223_221927.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn