Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Jaudå.......Micromega settet spiller fint enda det......faktisk såpass at jeg må spille gjennom alle test cd'ene mine......artig.
    Pr i dag er dac og driv koblet sammen med en kabel type xlr-xlr.......den heter noe annet på digital "språk"......men jeg vet ikke hva det kalles, men jeg har en annen type kabel liggende i en skuff, vet ikke om det er noe bedre, men bør kanskje teste det etterhvert.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Ser i kabel skuffene mine at det begynner og bli mange ubrukte kabler der......kanskje på tide og rydde opp litt.......husker når vi bodde i Vestby så hadde jeg et tilovers salg av kabler og endte med og få inn over 70k....... kanskje jeg burde selge unna litt nå også ? ...... motivasjonen er dog større for og selge noe hvis noe dyrt skal innkjøpes, men akkurat nå står det ikke noe spes på shoppinglista forutenom en liten el-bil og det har jeg neppe kabler nok til 😆

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    På Chris Rhea sin "The road to hell" så spiller Micromega comboen veldig massivt med mye trøkk i hele basdområdet og en ganske så naturlig litt varm mellomtone, skjønt jeg har hørt mer oppløst mellomtone, når det kommer til det øvre toneområdet så skorter det på oppløsning og luft.......er vel omtrent slik som forventet......spiller fint, men passer kanskje ikke såååååå godt i et anlegg som dissikerer alt og presenterer alle "feil" på et sølvfat. Går jeg litt mot det positive så er comboen snart 30 år gammel, så egentlig spiller det lite hard gammeldags digital lyd, snarere tvertimot, men noen direkte sammenligning med Cary 306 Pro spilleren tror jeg at jeg foreløpig skal hoppe over......bedre og kose seg med musikken.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.372
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Postmannen er kanskje syk / Postmannen er kanskje dø / For alt jeg vet så ligger / Postmannen i veikanten et sted

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Har spillt gjennom ale 4 cd'er et par ganger hver i kveld og jeg må si at stemmen til ho Ingeborg er til tider problematisk i mitt rom/via mitt anlegg........ husker fra før om årene også at jeg har "issues" overfor innspillingene........ skal prøve igjen i morgen med Cary cd spilleren....... skjønt da kan vondt bli værre........ eller uuuuuutrolig mye bedre :LOL:

Ellers så jo mer jeg hører på Micromega set-up'et, jo mer mistenker jeg at det har rent en del vann i havet siden D/A converteren ble laget, men jeg skal gi den et par sjanser til og prøve lysleder kablen i morgen og se om det hjelper på noe oppover i lydbildet...... for slik det er nå er det ullent og veldig tilbakelent....... helt greit, men påtaglig tykke gardiner oppover......... sikkert helt greit hvis man som fremmed kommer innom for en lytt........ men for meg som vet potensiale..... så kan jeg trygt si at det er vesentlig mer og gå på....... men øss for skjå i morgo.

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Blåste støv av en gammel favoritt i kveld....... på tide at den får jobbe litt, ny pickup har den til og med, monterte den for et års tid siden......etter det har den stått stille, DP riaa'en har heller ikke vært brukt på altfor lenge....... håpløst........det er jo ting som spiller veldig bra........det digitale har tatt for mye tid i det senere.

20260120_192701.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Vært ute og hentet litt ting hos repratøren i dag og har koblet sammen tv anlegget igjen. Den store lunefulle Marantz cd spilleren har fått ny laser hvilket ikke har vært helt uproblematisk da den ikke er og skaffe via Neby og på toppen av det hele så finnes det 3 ulike lasere, skjønner ikke hva Marantz har tenkt på når de laget disse spillene, de har hvertfall ikke tenkt på at de kanskje en gang må fikses på. Heldigvis har repratøren min mange gode kontakter rundt omkring og det er gjerne i Malaysia det finnes deler, MEN man må ha kontakter, men NUH etter noen måneder frem og tilbake så er den oppe og går selv om den fremdeles er kresen på platene.......men du verden og tv anlegget spiller......sånn high-end riktig... NOPE, men gøy faktoren er skyhøy, det drar til i bassen så det rister i skjelettet og trykker i brøstkassa.
    Det og spille av Yello og 90 talls disco/tecno er bare såååååå riktig......og orgelmusikk er en skikkelig fysisk opplevelse, kona sitter i den andre enden av huset og påstår at senga hennes rister.

20260123_192022.jpg

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Jeg har sagt det før og gjentar det gjerne...... JBL 260 og Doxa 8.1 Signature må være de beste kjøpene man kan gjøre på brukten under 10k, begge er bare sååååå mye lyd pr krone og begge er nærmest altetende når det gjelder musikk sjangere, hvis jeg hovedsakelig spillte klassisk musikk ville jeg nok valgt Doxa, men 1812 overturen via JBL'ene er konge...... bare så det er sagt, jeg har ingen planer om å kvitte meg med mine 😁

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Mine 2 Tandberg 2075'er, begge overhalt og gjennomgått etter alle kunstens regler med originaldeler og med innmonterte Bluetooth enheter, dog har den ene av de fått større Elna kondiser i utgangen, men de er av samme type som originalene bare større.....og dyre, planen var og selge en av de, men til den i palisander så har jeg en strøken TCD330 og til den i teak, så har jeg matchende studiomonitorer......så hva gjør man ??.....et luksusproblem, men så vondt i vilja som jeg har når det gjelder å selge noe så.......🙂

20260123_195221.jpg

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Vanligvis adopterer man hunder.....men han kameraten her later til og ha adoptert meg...... men det er greit det. Han syntes hvisst at jeg trengte en real vask, jeg sier så fordi jeg fikk en alvorlig ansiktsvask av ham.

20260109_121050.jpg
    20260109_121148.jpg

Sist redigert:

Rudi

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Dobbelt albumet fra mannen vi elsker og hate....... Roger Waters, mannen er jo mildest sagt kontroversiell, men musikk kan han lage. Dette albumet synes jeg er herlig.......for den som forventer seg Pink Floyd'aktig musikk, så tenk igjen for dette er opera/klassisk med innslag av kjente toner, men MÅ avspilles relativt høyt og med høyttalere som kan gjengi dypbass og med forsterkere som har nok guffe til og følge opp med og levere nok til kanonskudd, tordenvær og voldsomme cresendo og hundene til Roger Waters er med også.......artig album.

20260124_224705.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn