Kjøpte HiFi+ i dag...både papir og app.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
...og betalte som vanlig kroner 125,- for bladet på Narvesen.

Lastet ned HiFi+ appen til iPaden og kjøpte 16(!) nummer for kroner 203,-

Det er altså 10 ganger dyrere å kjøpe bladet enn å kjøpe appen. Forskjellen blir selvsagt mindre dersom man tegner et vanlig abbonement, men likevel4-5 ganger dyrere eenn app. Appen er i tillegg veldig flott og brukervennlig, en iPad full av blader er en del enklere å ta med seg på hytta en en kasse full av blader...appen er like fin når du skal lese en gammel artikkel en gang i fremtiden.

Lurer på hvilket av de norske hifi-bladene som lanserer iPad-app først, er det egentlig noe å vente på?

Hvilke hifi-apps har dere som er verdt å skaffe seg?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jeg drømte faktisk at jeg kjøpte Fidelity i dag, kostet 88,- kroner. DET var en rar drøm.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Er alle disse laget mtp bruk m iPad?

Ved søk på appstore ser det ut til at det kun er HiFi+ som har laget en app. Spiller selvsagt liten rolle hvis man har samme funksjonaliteten ved å bestille fra zinio.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
58
Torget vurderinger
0
Hei,

Hifi + sin iPad-app / digitale blad syns jeg dessverre er ganske irriterende i bruk, spesielt zoom-funksjonen og måten man blar seg fremover/bakover på. De andre digitale bladene jeg har erfaring med, så som Stereophile, The Absolute Sound, Tone Audio og sikkert flere andre, får til disse tingene mye bedre. Jeg kommer nok til å abonnere på Hifi + i .pdf-format så fort dagens abonnement utløper.

Mvh
Sture

V

vredensgnag

Gjest
larkrla skrev:
Funker de du nevner på Ipaden, Sture?
Gå til AppStore på din iPad. Last ned Zinio, som er gratis.

Åpn opp Zino.

Søk opp hjemme-elektronikk, osv

De har endret søket, så du må merkelig nok inn på Menn>Elektronikk

Alle bladene som kommer opp lar seg lese vha iPad.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
58
Torget vurderinger
0
larkrla skrev:
Funker de du nevner på Ipaden, Sture?
Ja, Stereophile funker fint i Zinio-appen, de andre bladene lastes ned som .pdf-filer, noe som også går veldig bra med iPad.

V

vredensgnag

Gjest
Syns leseopplevelsen fungerer fint. Jeg leser Absolute Audiophile og Tone Audio på iPad.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Flott, takker.

Det er visst jeg som ikke har fulgt helt med i timen.

Håper Fidelity snart er på den digitale banen, kanskje tvilsomt før det evt kommer inn en ny redaktør.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
865
larkrla skrev:
...og betalte som vanlig kroner 125,- for bladet på Narvesen.

Lastet ned HiFi+ appen til iPaden og kjøpte 16(!) nummer for kroner 203,-
Hm, jeg kjøper alltid HiFi+ på Narvesen. Men du har helt rett i at det er ganske mye penger ut av vinduet! Jeg burde kanskje investert i en iPad snart.

N

nysjerrigper

Gjest
fidelty burde lagt ut sine samtlige utgaver for kjøp og, for å tjene litt ekstra på gamle blader. vet de har gratis PDF på nettsiden, men de ligger over ett år etter dagens. ::)

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Jeg leser iblant Hifi +, samt noen andre app blader på paden. Leseopplevelsen er alltid flere ganger bedre på papir... Bruker iPad til mye, og har et par som brukes daglig, men blir aldri optimalt å lese blader på de. Greit nok, er vel heller min opplevelse. Enkelte legger ut latterlig store nummer også, 500 mb pr. nummer.... Da må man ha mye ledig plass, skal man ha noen blader inne. 50 mb burde være maks størrelse.

Topp Bunn