Kjøpe vinyl på nettet - anbefalte nettbutikker?

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
19
Hei,

Handler en del på Big Dipper, men det er ikke alt en får tak i der så jeg tenkte sjekke om noen har noen gode nettbutikker som selger vinyl. Tips tas i mot med takk :)

Mvh
Hallgeir

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Kan legge til:
Musicdirect.com
Acousticsounds.com
Disse to er fine om du er på jakt etter audiofile pressinger.

Ellers så handler jeg en del fra:

Amazon.co.uk
Amazon.com
Parasol.com
Popopdrops: http://aitel.hist.no/~torem/popop/ (Indie og alternativt)

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
19
Strålende! Vil sjekke de ut snarest. Takk for hjelpen :D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
243
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Man bør vel absolutt nevne cdon og Platekompaniet Hallgeir, de har fått godt utvalg på vinyl i det senere!
Selv kjøpte jeg f.eks ABBA-boksen, Audio Fidelity sine Kate Bush-skiver, og Friday Music sine Heart-skiver der.

Big Dipper er sikkert en bra butikk, men netthandelen er en katastrofe. Nye gode nettsider hadde gjort at jeg hadde giddet å handle der tror jeg, for de har mye fint, og jeg liker konseptet med butikken.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
1.199
Torget vurderinger
3
Vidar P skrev:
Big Dipper er sikkert en bra butikk, men netthandelen er en katastrofe. Nye gode nettsider hadde gjort at jeg hadde giddet å handle der tror jeg, for de har mye fint, og jeg liker konseptet med butikken.
Helt enig at nettbutikken er meget dårlig, minner om noe fra tidlig 90-tall og søk er så dårlig at de "nesten" er morsomt.
Men de gangene jeg har handlet så har de levert kjapt og greit. Tok litt tid med å få byttet en dårlig Classic plate, men det ordnet seg det og.

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
19
Morsomt at Platekompaniet og CDON har begynt med vinyl. Det var jeg ikke klar over. Skal sjekkes ut !

Jeg jobber delvis 3 etasjer over Big Dipper så jeg forholder meg stort sett til butikken, og har vel knapt vært innom nettbutikken deres. Er vel enig i at den ikke er så imponerende. Ellers synes jeg butikken og servicenivået er veldig bra, og det eneste jeg kan ha å utsette på dem må være utvalget i akkurat den musikken jeg liker. Derav ønsket om tips på nettbutikker. Takk takk så langt :D

PS! Røk på en liten handlerunde på mandag. 5 plater med Tom Waits (bl.a. Nighthawks at the diner, 180g remastered), Atomic, Thelonius Monk / Sonny Rollins, og Miles Davis. Moro!

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Antall liker
164
Torget vurderinger
22
Jo,men du kan dele opp sendingen + at det er fraktfritt.I tillegg så blir den engelske momsen på 20% trukket fra.

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
19
Var jo svært lommebokvennlige priser her. KOB kommer såvidt jeg kan se på 117,50 inkl. mva. Og da unngår en vel fortolling også. Stemmer ikke det?

ingkva8

Fersking
Ble medlem
01.06.2017
Antall liker
0
Vinyl butikk

***innlegg fjernet****

Sist redigert av en moderator:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
4.562
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
13
Hei, og velkommen til HFS. Slik reklamering gjøres ikke i trådene for kommersielle aktører. Ta kontakt med Høvdingen for videre tagging og framferd.

inpain1968

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
323
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men prøver her. Noen som har erfaring med sånn ca. leveringstid hos Big Dipper når det er betillingsvarer (ikke på lager)?

eggogbacon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2003
Antall liker
199
Sted
Brønnøysund
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men prøver her. Noen som har erfaring med sånn ca. leveringstid hos Big Dipper når det er betillingsvarer (ikke på lager)?
Hei jeg har , har ventet ca 1 uke på det de ikke har hatt på lager noe jeg synes har vert veldig bra

inpain1968

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
323
Hei jeg har , har ventet ca 1 uke på det de ikke har hatt på lager noe jeg synes har vert veldig bra
Takk for svar. 1 uke er jo kjempebra. Har nylig lagt inn mine første bestillinger der, så jeg ville bare forhøre meg litt med andre kunder :)

stingsilda

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
924
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
Varierer litt detta der. Stort sett veldig greit fra Big Dipper.
Men måtte vente ganske lenge på en bestilling, eller rettelse, deler av en bestilling, ei plate. Men er ikke BigDipper sin feil slik sett. Er neste ledd som sliter med å levere. Men plata kom til slutt :)

Har pr nå inne en bestilling hos Platekompaniet, hvor det fortsatt mangler en plate. Bestillingen blei gjort 22. mai.
Så av og til tar det dessverre tid.

Lassencad

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2014
Antall liker
524
Der er lige denne :) https://www.popsike.com/index.php
:) Og herunder nogle af de steder jeg handler Vinyl
:)

Topp Bunn