Kjøpe rør på eBay

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.117
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er det noe man bør være obs på? Kan man utifra et bilde si noe om rørets tilstand.

Lurer litt på denne:

NOS JAN 0D3 Tube RCA Military

Listed for sale is a NOS JAN 0D3 / VR-150 tube by RCA. I have several of these tubes available for sale. These tubes all test NOS and most are in white replacement boxes as their original boxes fell apart when handled. Tubes all tested good on my HeathKit tube tester - No shorts
Vi snakker om $14 totalt med frakt så det er jo ikke all verdens, men det hadde vært greit om den hadde virket..

Vedlegg

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.142
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvis selger har 100% eller bortimot i feedback, og har mange feedbackmeldinger/ salg, er det som regel helt greit. Antar han er i USA e l, og de fleste større aktører der er seriøse og greie. Saken stiller seg nok noe annerledes for selgere i Russland og Ukraina, som kan være noe lettsindige mot sannheten, særlig når de skriver "Never Used"... Jeg har handlet noen billigrør derfra (6H8C/ 6N8S ~6SN7), og
priser meg lykkelig dersom jeg i en lott på 8-10 rør finner 2-3 som måler godt. Vanligvis, hittil, har det for det meste målt 70%, og jeg antar de har vært rør som rutinemessig ble skiftet på 70-75%. Noen gullkorn har det vært, men det har mest vært ren gambling. Prisen er det ikke noe å si på, dog, så det er greit. Fullt så greit er det ikke når det også kommer sprukne rør (med flash som den hviteste snø, så det har lekket lenge...), men det er sjelden.
USA, UK og Tyskland har hittil levert som annonsert.

Bernt K

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.117
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Har fått noen promo plater fra russland ja...

Selger holder til i canada, 99.8% 1500+ - joda selger ser forsåvidt seriøs ut. Da er mitt første rørkjøp på ebay en realitet.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.142
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bare ikke bli hekta.. Det er lett gjort, og med Paypal som trekker mot kredittkort kan det fort komme en overraskelse ved oppgjørets time dersom du ikke holder en viss oversikt. ;)

Bernt K

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.117
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
*host* ca 350 plater siden september 2006. jo takk. Farlig er det ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Skal ikke skremme deg, men jeg har kjøpt "NOS SIEMENS (West Germany)" på ebay som har vært fake kopier fra øst Europa.

Kostet ikke all verden, så jeg lot det passere, men heretter handler jeg rør fra Motron!

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.117
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Erland skrev:
Kostet ikke all verden, så jeg lot det passere, men heretter handler jeg rør fra Motron!
Tipper at det blir også hva jeg gjør dersom jeg oppgraderer 12AU7 rørene til Mullard. Meget fornøyd med de som står i MAE.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Jeg har hørt mye bra om Motron. Jeg vurderer å bruke ham, men hvordan ligger prisnivået hos ham?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
OD3 og tilsvarende rør for stabilisering (ikke regulering ;)) av spenning er fylt med gass og har ingen varme elektroder slik som rør med filament / glødetråd. Vet neimen ikke om de slites hvis de ikke blir stresset med for høy spenning / strøm.
De kan være en kilde til støy. Slikt kan du ikke måle på en rørtester.
Hva skal du bruke dette til da?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
WilliamPoppy skrev:
Jeg har hørt mye bra om Motron. Jeg vurderer å bruke ham, men hvordan ligger prisnivået hos ham?
Du får spørre han selv :)
På mail bryn@motron.no
Eller ring 32752150 for å få en rørende prat.

Torres

Medlem
Ble medlem
06.12.2007
Antall liker
0
Jeg har kjøpt 4 Telefunken ECL 83 rør på ebay før, og alle har verdt veldig bra, sammelignet med andre av samme type. Venter nå på et par med Telefunken E88CC CCa, håper det ikke er noe tull med disse. Blir spennede å se, kjøper de fra Tyskland.

Håper de ser ekte ut? Selger har i hvertfall masse positiv omtale, og solgt mange dyre rør før.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Audiomix skrev:
WilliamPoppy skrev:
Du får spørre han selv :)
På mail bryn@motron.no
Eller ring 32752150 for å få en rørende prat.
Takk, det skal jeg! :) Jeg vet ihvertfall at det ikke er utvalget det står på...

Topp Bunn