Kjøpe kondensatorer til delefilteret i Tandberg Studio Monitor

indianeren

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Innlegg
112
Antall liker
24
Sted
Melbu
Etter å ha målt kondensatorene i delefiltrene bestemte jeg meg for å bytte alle. De var godt over specs og alderen tatt i betrakting så er det vel på tide. Men så var det å finne leverandører. Det viser seg å ikke være lett å finne noe som passer. Delelista er som følger:
  • 4,7 uF 100V (Ero - grønn blokk)
  • 12uF 50V (Marcon - grå)
  • 50uF 50V (Marcon - grå - to stk.)
  • 220uF 40V (Frako - denne står i beskyttelseskretsen til diskantene - vanlig elektrolytt)
Er det noen som har gjort dett3 før og funnet passende leverandør som kan skaffe dette. Jeg har bestilt Jantzen Crosscap 47uF+3uF*2 som erstatning for de to 50uF'ene, men dette var digre bøtter som ikke passer på delefilteret. Hovedsakelig fordi delefilteret på Studio Monitorene sitter i en skuff øverst på fronten.
Forslag til leverandører tas i mot med takk(y)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.764
Antall liker
11.165
Sted
Ytterst i havgapet...
De 4,7 er mest sannsynlig polyesterkondiser som har ekstremt lang levetid... normalt bytter man ikke disse....
Resten er enten bipolare, 220u muligens elektrolytt..... dersom du forsøker å bytte disse med polyprop kan du ikke regne med at disse passer på et kretskort,..
220u polyprop, om du finner det, som en eller flere, blir fort en liter eller to i volum...
ELfa har både bipolare og SCR polyprop....
 
Topp Bunn