Diverse Kjøpe el-gitar

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg lurte fælt på hvorfor den gamle kassegitaren jeg har er så vanskelig å spille på.
Etter å ha sett litt mer nøye på den, var strengene veldig høye på den.
Jeg tok en runde på Youtube og fant fort ut hva som kunne gjøres.
Filte av et par millimeter på broen, satte på nye strenger og gitaren ble mye enklere å spille på.
Dette skulle vært gjort for lenge siden.
Husker med skrekk og gru hvor vondt det gjorde i fingrene da jeg fikk den.
Gitaren heter Montana og er laget i Korea i1991.
T

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Lynvingen: Vurderer du å bytte til el? Da er vel det første du bør finne ut av om du vil ha Fender eller Gibson:rolleyes:
Ny akustisk? Prøvd en Takamine eller Maton?

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Lynvingen: Vurderer du å bytte til el? Da er vel det første du bør finne ut av om du vil ha Fender eller Gibson:rolleyes:
Ny akustisk? Prøvd en Takamine eller Maton?
Guttungen har nå kjøpt en stratocaster, og den funker veldig bra.
For min egen del var det godt å få kassegitaren mer lettspilt.
Det var virkelig stor forskjell.

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
For min egen del var det godt å få kassegitaren mer lettspilt.
Det var virkelig stor forskjell.
Lavere action på strengene gjør underverker.
Lett filing av kantene av båndene med en neglefil(av den myke større typen fruen i huset gjerne bruker), samt avrunding av kanten på gripebrettet f.eks med siden av en rund skrutrekker kan også være et pluss (ikke så aktuelt om man har binding langs kanten på gripebrettet). Selv på gitarer høyere opp i prisklasse kan det være litt venstrehåndsarbeide på den slags.

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Antall liker
2.021
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Relish har jeg absolutt ingen tro på! Å være noe eller alt for alle med et overkomplisert produkt til en høy pris, nei takk. Det finnes vel ingen kokk som ville satse på EN Swiss army kniv? Dessuten er musikere konservative og har som regel dårlig råd...

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg løfter frem denne gamle gitartråden fra avgrunnen litt, for å spørre folket om det finnes noen anbefalte arenaer for kjøp og salg av gitarstæsj som _ikke_ er basert på finn eller facebook?

Jeg har en fin akustisk gitar og en artig forsterker jeg ønsker å selge, men jeg orker ikke alt kaoset med finn, og jeg har klart å holde meg unna facebook frem til nå, og tenker å fortsette med det.
Så ja, jeg vet at jeg ikke når ut til de store massene, men det er ikke så nøye. Jeg er mer interessert i å selge uten mye styr, enn å få voldsomt mye penger. Er uansett ikke supereksotiske greier det er snakk om.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.052
Sted
Ytterst i havgapet...
Du må nå nesten liste det et eller annet sted uansett... her eller på Finn, enten du liker det eller ikke... er stort sett ikke andre muligheter igjen..... Hva er det? Har kompis som vil ha en brukanes gitar, og en sønn som grenser til freak..

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Furch S40 CM
Stålstrenger. Pen. Sannsynligvis ikke brukt mer enn fem timer. (Ja, jeg gremmes).
Inkludert bag.
20190720_105732.jpg

Line6 Flextone 3 XL
med FBV Shortboard pedalbrett
Superfleksibel. Følger med usb-til-midi kabel så man kan plugge til pc og laste opp nye effekter.

Topp Bunn