Kjøp og salg?

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Det ligger et objekt på bruktbørsen som ser ut til å ha vært solgt på finn dagen før det ble lagt ut her. Prisantydning på bruktbørsen er 50% høyere en priandtydning på finn. (Ble nysgjerrig på produktet da jeg er ute etter tilsvarende, og søkte på det på google for å finne mer om det og kom over samme produkt i annen annonse.(Samme merke/skade på objektet, annen selger.))

Skjer dette ofte her på HFS/blandt personer som kjenner hifiprodukter/markedet godt? (At man kjøper for å selge videre til høyere pris.)
Skjønner forsåvidt at noen ser seg mulighet til å tjene noen kroner på saker de mener er verdt mer.. men blir jo litt nysgjerrig om dette skjer i stor utstrekning.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.661
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Terka skrev:
Det ligger et objekt på bruktbørsen som ser ut til å ha vært solgt på finn dagen før det ble lagt ut her. Prisantydning på bruktbørsen er 50% høyere en priandtydning på finn. (Ble nysgjerrig på produktet da jeg er ute etter tilsvarende, og søkte på det på google for å finne mer om det og kom over samme produkt i annen annonse.(Samme merke/skade på objektet, annen selger.))

Skjer dette ofte her på HFS/blandt personer som kjenner hifiprodukter/markedet godt? (At man kjøper for å selge videre til høyere pris.)
Skjønner forsåvidt at noen ser seg mulighet til å tjene noen kroner på saker de mener er verdt mer.. men blir jo litt nysgjerrig om dette skjer i stor utstrekning.
kan ikke se noe galt i det? det må da være greit å tjene noen kroner hvis en kan.

mvh

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Interressant. Jeg har erfart at det er lettere å få hva man vil ha for hifi på Finn enn her inne.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.661
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Valentino skrev:
Interressant. Jeg har erfart at det er lettere å få hva man vil ha for hifi på Finn enn her inne.
det finnes noen gull korn på finn og QXL innimellom Valentino :)

mvh

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Dette har jeg sett flere ganger. Folk (mye de samme og ofte folk som også har et drøss med brukernnavn på HFS) kjøper ting billig på finn og selger dem dyrt her.

C

Cyber

Gjest
Hmm, er vel ikke ulovlig, men liker det ikke hvis det du sier om mulitple brukere osv stemmer, Solo. Jeg synes det er noe galt når man ikke kan gjøre business under ett brukernavn.

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
cybervision_ skrev:
Jeg synes det er noe galt når man ikke kan gjøre business under ett brukernavn.
det er jeg helt enig i! synes forøvrigt at folk burde klare seg med et brukernavn for diskusjoner også

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.661
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Solo skrev:
cybervision_ skrev:
Jeg synes det er noe galt når man ikke kan gjøre business under ett brukernavn.
det er jeg helt enig i! synes forøvrigt at folk burde klare seg med et brukernavn for diskusjoner også
kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen opererer med flere nick,merkelig.

mvh

C

CAP

Gjest
Da finnast ein fyr i frå Kodal som seljar ein god del som opererar med minst 4 nick her på Hfs, konfronterar du ham med det så stemmar det ikkje seier han, men sjekkar du adressar og tlf nummer er det same fyren........ ugler i mosan mon tru ?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Hvor mange "nick" folk velger å ha er da helt irrelevant...
Har man en spaltet personlighet så er det vel helt naturlig?

Noen lyver så mye at de ikke engang selv klarer å holde "track" på hva de har sagt, det er ganske forvirrende...
Men det er jo rart da, både multinics og løgn, all den tid man ikke står frem med eget navn :-\

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Kjøpte en par ht fra en kar fra samme sted nevnt tidligere her. Betalte en helt ok pris ikke det rimligste kanskje,men endog.Fornøyd var jeg. Skulle selge disse 1/2 år etterpå så fikk jeg skam bud fra forskjellige nick. Helt ok,men når jeg får mail av karen så popper det opp at denne karen er samme som solgte meg ht tidligere.
Finner også ut etter litt om og men at alle skam budene kommer fra samme kar. Da blir jeg fly forbanna. Helt ok med skambud,men faan eller.Litt ærlighet er å forvente eller?

Topp Bunn