kjøp og salg HFS

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Antall liker
53
Torget vurderinger
16
Lurer på om noen andre har vært utsatt for uheldige kjøp på HFS siste tiden?

Kjøpte blant en forsterker i vår der selger virket troverdig. Varen var dessverre defekt og forhåndsbetalt. Forsøkt komme i kontakt med selger, men svarer ikke på mail, har ikke vært innlogget HFS siden og hans mobiltelefonnummer er ikke lenger i bruk

Hadde forrige uke en føler på et nytt kjøp som virket så påfallende at jeg sto av. Selger ønsket ikke snakke på telefon, men kun kommunikasjon gjennom mail

Håper ikke dette markedet blir ødelagt av useriøse aktører

D

Desillusjonert

Gjest
Send navn og nummer til Høvding!
Dette er selvsagt noe sentralen ikke kan være bekjent av.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er veldig bra om brukere som opplever merkelige/negative ting med Torget sender en PM til Admin. Det er ønskelig at Torget skal fremstå så seriøst som mulig.

Mvh
Høvdingen

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
- og som jeg har skrevet et annet sted: Det funker å kontakte administrator! :)

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Jeg har solgt og handlet her på Torget og uten noe som helst problemer inntil for et par uker siden.Jeg har kontaktet selger og han gir ikke lyd i fra seg.
Dette at useriøse skal benytte seg av personvernet for å kunne utøve en snuskete oppførsel her på HFS finner jeg svært uheldig.Å bli rammet av disse
bandittstreker gjør noe med oss.Det legger en dyster demping på det å kunne utøve sin hobby og lidenskap på en artig og gledelig måte.
Har gitt melding om det som har skjedd men vedkommende er fortsatt oppegående med bl.a forum innlegg.
Jeg må konstatere at personvernet er til for å beskytte kjeltringer og det finner jeg svært betenkelig.
Mvh Kenneth

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Blir det for ille, må folk kunne si fra og advare mot folk som opptrer som selgere, men kun driver med lureri. De som ikke er profesjonelle, opptrer jo også stort sett med dekknavn, og det gir i alle fall et visst personvern. Det vi imidlertid må unngå, er at sentralen fungerer som et slags gatas parlament der folk blir uthengt uten saklig grunn. Enhver sak har flere sider, og det er ikke alltid kjøperen har rett. Dersom det blir vanlig at henholdsvis kjøpere og selgere forsøker å henge hverandre ut, går sentralen mørke tider i møte.

For å få en viss styring på dette, mener jeg det riktige må være å gå til administrator først.

D

Desillusjonert

Gjest
Hvorfor er Flor sitt innlegg, som er et svar på Svartekeiko sitt innlegg, borte?
Om noen velger å henge ut en annen, så må denne få lov til å svare???

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Høvdingen fjernet mitt innlegg da han mente det ikke ville føre til annet enn beskyldninger og fruktesløse agressive innlegg.Jeg er enig i dette!Saken mellom meg og svarteiko er ordnet opp.Han har fått refundert sine penger og jeg har fått mine rør tilbake!Fra min side er denne saken ute av verden!MEN ville gjerne slippe betegnelsen snuskete kjeltring!
Mvh.flor

Sist redigert:

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.859
Det har vært flere tilfeller opp gjennom årene hvor en misfornøyd kjøper eller selger har hengt ut motpart i saken, aset opp andre medlemmer og så viste det seg at saken kanskje ikke var så ensidig allikevel. Det skal ikke rare gnisten til en sen fredagskveld før enkelte kommer ilende med sine verbale Jerrykanner.

Desto større grunn til å informere administratorene og ikke ty til selvtekt ved å henge ut personer i saker en selv er part. På dette forum er Høvdingen lovgivende, utøvende og dømmende organ. Det er best slik, for oss alle.

PS dette er ikke ment som en kommentar til noen av innleggene i denne tråden, men mer generelt.

noruego

D

Desillusjonert

Gjest
Det har vært flere tilfeller opp gjennom årene hvor en misfornøyd kjøper eller selger har hengt ut motpart i saken, aset opp andre medlemmer og så viste det seg at saken kanskje ikke var så ensidig allikevel. Det skal ikke rare gnisten til en sen fredagskveld før enkelte kommer ilende med sine verbale Jerrykanner.

Desto større grunn til å informere administratorene og ikke ty til selvtekt ved å henge ut personer i saker en selv er part. På dette forum er Høvdingen lovgivende, utøvende og dømmende organ. Det er best slik, for oss alle.

PS dette er ikke ment som en kommentar til noen av innleggene i denne tråden, men mer generelt.

noruego
Det er sjelden ensidig i slike saker. Det er som regel min, din og den riktige siden!

Jeg bare undrer, fordi da burde også innlegget til den som begynner en slik sak fjernes! Ikke bare den som svarer på det. Men det er nå bare min mening.

Topp Bunn