Bil, båt og motorsykkel Kjøp av feil bildeler i utlandet,angrerett?

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hei.

Igår så kjøpte eg bildeler frå usa,så oppdager eg etterpå at delene ikkje er korrekt til min bil.(altså min feil)
Sendte mail til butikken om at delene nok er feil type,(inkl chassisnummer)i håp om at dei kan finne rett del.
Men det er tvilsomt dei finn riktid del,pga min utgave ikkje var å få kjøpt i usa.(eg skulle funnet butikk frå uk,da hadde det blitt riktig.)

Så eg tenker på å få annulert kjøpet,betalte med paypal,korleis skal eg evnt ordne det?
Beløpet er på 180dollar.
Butikken heiter forøvrig Go.parts.

På forhånd takk.

Arild.
 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
Du har bestilt noe. Du har fått det du bestilte.

Om du så finner ut at du ikke hadde bruk for det ....

?

Ditt problem.

Det eneste håpet du har er at de som solgte det er snille nok til å ta gjenstanden i retur og at du betaler alle omkostninger med transport begge veier og litt for tiden det har tatt dem å prosessere din bestilling.

Men ... at du har bestilt noe du ikke behøver er din feil.

Kipt ... men slikt som skjer.

Dette er overhodet ingen grunn til å prøve å få paypalbetalingen annullert, så ikke en gang vurder å bruke tid på det.





..


TL; DR

Get over it and move on.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Takk for svar.
Bestillte delene igå kveld,så det er nok neppe blitt sendt/behandlet enda.

Men,som du nevner,så er vel pengene tapt.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Pengene - men ikke delene. Prøv Finn eller noe annet. en eller annen har kanskje bruk for dem.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hvis du bestilte dette i går kveld, så er det vel som du sier selv at delene neppe har blitt sendt enda. Ville nok sendt en mail til butikken og forklart problemet, og spurt pent om ikke bestillingen kunne kanselleres, og du kunne få igjen pengene minus et eventuelt ekspedisjonsgebyr eller lignenden. Det som er fint med US and A er at der borte er det mange som vet hva god service er, så det skader vel ikke å prøve.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Takk for svar.
Bestillte delene igå kveld,så det er nok neppe blitt sendt/behandlet enda.

Men,som du nevner,så er vel pengene tapt.

Da er det i alle fall håp. Prøv å kansellere bestillingen. Snakk med dem. Forklar situasjonen. Ikke helt umulig at de har forståelse. Har man en god tone er som oftest folk velvillige og vennlige.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Får sende ein ny mail,med spm om kansellering.
Takk for råd.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Ser ut som det ordner seg,dei fant ikkje rett del,så dei har kansellert ordren,og refundert beløpet.
Så da får eg sjekke kontoen nermeste dager.

Veldig god service,og greie å kommunisere med.
 
Sist redigert:
Topp Bunn