Klær, briller og klokker Kjøp av dyre merkeklær på eBAy

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hei,

Det er sikkert ingen som kan eller ønkser å svare på dette. Samtidig antar jeg at jeg vil bli møtt med de sedvanlige kommentarene om naivitet og mangel på forståelse for at dette kan ingen vite. Jeg driter imidlertid i det og spør likevel.

Jeg har fryktelig lyst på et par jakker, et belte og et par sko som ligger ute på eBay og som selger påstår er orginale fra Brioni.

Hvor stor sjanse er det egentlig for at dette er ekte vare og at jeg ikke blir lurt til å kjøpe noe fake her. Jeg kan jo ikke sjekke ut varene før jeg kjøper.

Mvh
Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er det noe snusk, så kan du opprette en 'item not as described'. Da får du pengene tilbake, muligens minus frakt. Ellers vil jeg anbefale å la være med mindre selger ikke bare har høy prosent positive tilbakemeldinger, men også et betydelig antall salg av relevante sammenlignbare varer (karakterer som kjøper teller med i antall feedback). Ellers er det viktig å forholde seg til alt av tidsfrister.

Les informasjonen som er tilgjengelig på eBay.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.570
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Sjekk prisene i Brionis egen netshop og hvis prisene er vesentlig lavere på Ebay så kan du gå ut i fra at det er kinakopier.

Jani

Fersking
Ble medlem
01.09.2014
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Om selgeren også har slips fra Brioni, kan du ta ett prøvekjøp. Har det ikke serienummer er det ett falsum.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Er det noe snusk, så kan du opprette en 'item not as described'. Da får du pengene tilbake, muligens minus frakt. Ellers vil jeg anbefale å la være med mindre selger ikke bare har høy prosent positive tilbakemeldinger, men også et betydelig antall salg av relevante sammenlignbare varer (karakterer som kjøper teller med i antall feedback). Ellers er det viktig å forholde seg til alt av tidsfrister.

Les informasjonen som er tilgjengelig på eBay.
Det stemmer ikke helt. Det er bare "no hassle" om selger og kjøper er fra USA og auksjonen faktisk er merket med "Ebay no hassle".
Hvis du f.eks velger item not as described og selger samtykker, blir du nødt til å sende klærne tilbake i postpakke med trackingnummer. Har du betalt moms og gebyr må du i tillegg bruke tid på å få dette igjen. Selgeren kan velge å trenere saken såpass, at hvis du er litt uoppmerksom et øyeblikk så kan plutselig fristen gå ut for i det hele tatt få noe tilbake. Men får du tilbake pengene har det uansett kostet deg en dyr returfrakt. (I teorien skal selger også betale returfrakt ved "item not as described", men dette kan kun håndheves i USA hvor selger kan printe ut Ebay sine egne returslipper).

Ellers, ser man ofte lett forskjell på falske merkleklær. Det er ofte generelle ting som stikker seg ut, i tillegg til merkespesifikke ting. Men for å si det sånn, hadde jeg vært et piratmerke fra Kina ville jeg ikke kopiert Brioni, til det er merket for lite trendy og kjent blant den potensielle kjøpegruppen.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Sjekk prisene i Brionis egen netshop og hvis prisene er vesentlig lavere på Ebay så kan du gå ut i fra at det er kinakopier.
Det er ikke årets modeller jeg vurderer å kjøpe på eBay. Langt fra årets fulle Brioni kolleksjon ligger ute på nettet og mange er ikke priset.

Selger har tusenvis av feedback og 100% fornøyd rating.

Mvh
Roysen

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.570
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Hvis du velger å tro på julenissen..........

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
virker streit nok.

det er vanlig at de store fashionbutikkene selger ut partier av eldre kolleksjoner til småhandlere, som igjen distribuerer varene til lave priser rundt omkring.

har ebay-selgeren "plettfri vandel", så ville jeg ikke vært altfor bekymret mht varenes autensitet.

klær, solbriller, etc. er ganske lett å spotte fakes på, så dersom en ebay-forhandler selger dritt til folk, så tar det ikke lang tid før helvete er løs.

man må være ganske tett hvis man prøver å lure kunder som er ute etter brioni, cornelliani, loake, markowski, etc.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Et kjøpt spørsmål. Er Pytonskinn og Alligatorskinn ulovlig på klesprodukter i Norge?

Mvh
Roysen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Bare hvis innmaten lever :cool:

Kan ikke tenke meg at dette skulle være ulovlig? Det er da lovlige farmer som oppdretter slike dyr.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Et par skikkelige boots i pyton eller alligatorskinn er bæltøft.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Kjøpte Brioni I New york til 70% Det er en egen Brioni Outlet utenfor New york. 50-80% rabatter. Prisene på Ebay virker fornuftig nok og hvis selger har god historikk. Prisene sett i forhold til salgprisene i USA er slett ikke ulike

Topp Bunn