Kjæreste eller kone?

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Fikk denne av en venn. Syntes den var morsom. ;D
Er den gammel? :-\

Samliv:
Oppgradering fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0
Publisert 24.05.2007 11:07.

Til Teknisk Support
I år oppgraderte jeg fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0. Etter kjøpet installerte Kone 1.0 seg selv i alle andre programmer.
Det dukker nå opp så snart jeg starter pc'en, overvåker alle mine aktiviteter, og foreslår stadig vekk krevende tilleggsvare, som f.eks Barn 2.0, enda alle vet at DET programmet er dårlig utviklet.
Kone-programmet tar mye tid,og bruker masse ressurser. Det er umulig å holde Kone 1.0 i bakgrunnen mens jeg prøver å bruke noen av mine yndlingsprogrammer. Gamle programmer som Pokeraften 10.3, Fest 2,5 og
Søndagsfotball 5.0 virker ikke lenger. Dette stod det ikke noe om i produktspesifikasjonen for programmet.
Jeg overveier å gå tilbake til Kjæreste 7.0, men jeg klarer ikke engang å avinstallere Kone 1.0. Kan dere hjelpe
meg??
Hilsen Forvirret og Frustrert.

Svar:
Kjære FF
Problemet ditt er veldig vanlig, mange klager over det samme, men det skyldes hovedsakelig en misforståelse.
Mange menn oppgraderer fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0 fordi de tror at Kone 1.0 er et nytte- og underholdningsprogram.
Der tar de fleste feil.
Kone 1.0 er et styreprogram, designet for å styre alt. Det er umulig å fjerne Kone 1.0 og gå tilbake til Kjæreste 7.0 når det først er installert.
Noen har prøvd å installere Kjæreste 8.0 eller Kone 2.0, men har endt opp med flere problemer enn de hadde med Kone 1.0. Vi anbefaler at du beholder Kone 1.0 og gjør det beste ut av situasjonen. Du kan eventuelt lese hele kapittel 6 i manualen "Alminnelige programfeil".
Systemet vil kjøre perfekt så lenge du tar hele ansvaret for alle programfeil, uansett hva de skyldes.
Det beste du kan gjøre er straks å skrive UNNSKYLD for at styresystemet skal gå tilbake til normalen.
Kone 1.0 er et flott program, men det krever en høy grad vedlikehold.
Du kan overveie å kjøpe mer software for å forbedre yteevnen.
Vi anbefaler Blomster 2.1, Sjokolade 5.0, eller i ekstreme tillfeller Pels 2000.
Men du må under ingen omstendigheter installere Venninne_i_miniskjørt 3.3.
Dette programmet støttes ikke av Kone 1.0,og vil sannsynligvis få pc'en din til å plane helt ut.
Med vennlig hilsen
Teknisk Support

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
He...he....

Så sann, så sann......

mvh Johan

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.120
Torget vurderinger
28
Dette stemmer godt med egne praktiske erfaringer. Riktignok med samboer og ikke kone, men likevel. Foreslo å ta et par skritt tilbake, fra å bo sammen til å "bo hver for oss, men fortsatt kjærester". Komfortabelt og smart tenkte jeg, med fokus på de økonomiske utfordringene og den ekstra plassen.
Resulterte i singletilværelsen 8.0.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Fosse skrev:
Dette stemmer godt med egne praktiske erfaringer. Riktignok med samboer og ikke kone, men likevel. Foreslo å ta et par skritt tilbake, fra å bo sammen til å "bo hver for oss, men fortsatt kjærester". Komfortabelt og smart tenkte jeg, med fokus på de økonomiske utfordringene og den ekstra plassen.
Verdt ett forsøk ;D ;D

/jan

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.573
Sted
Holmestrand
Over 20 år med Kone 1.0.
Barn 1.0 2.0 og 3.0.
Svært fornøyd med desing, ytelse og ikke minst driftsikkerhet/økonomi.
OPPGRADERINGER ER IKKE AKTUELT! (men ser etter hvert fram til Barn 1.1, 1.2, 2.1, 2.2 etc.)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
50% sjanse for at han må foreta en format c: innen 5 år. (rent statistisk).
Blir mynt eller kron et sånt foretak. Og de 50% som klarer seg skjønner som
vanlig ikke problemet.

O

OldBoy

Gjest
Hva skal jeg si da, som sitter med en ikke-oppgraderbar og ikke-utskiftbar modell fra tidlig 1970-tall? Bare hard-ware, ingen soft-ware.

:) :) :)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Waffen skrev:
50% sjanse for at han må foreta en format c: innen 5 år. (rent statistisk).
Blir mynt eller kron et sånt foretak. Og de 50% som klarer seg skjønner som
vanlig ikke problemet.
;D ;D ;D

"de 50%" skjønner også ofte ikke hvorfor de har klart seg heller
Flaks?
Iq/Eq?

For å sikre videre drift:

UNNSKYLD

;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Fosse skrev:
Verdt ett forsøk ;D ;D

/jan
denne har jeg hørt før. ;)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Har selv STORE problemer med å finne og innstallere
kjæreste ?.0
Kan det være maskinen som begynner å bli for gammel eller? ::)
Mvh

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OldBoy skrev:
Hva skal jeg si da, som sitter med en ikke-oppgraderbar og ikke-utskiftbar modell fra tidlig 1970-tall? Bare hard-ware, ingen soft-ware.

:) :) :)
Du får trøste deg med at kvaliteten på produktene som oftest var mye bedre på den tiden. Min foreldre hadde samme vaskemaskin i over 30 år, hadde aldri gått i dag.
Det er ofte softwaren som er problemet, mange brukere som ikke følger bruksanvisiningen og roter det til selv faktisk. Som en klok mann engang sa da noen hylte over seg om virus på maskinen: Viruset sitter foran maskinen... ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
Du får trøste deg med at kvaliteten på produktene som oftest var mye bedre på den tiden. Min foreldre hadde samme vaskemaskin i over 30 år, hadde aldri gått i dag.
Det er ofte softwaren som er problemet, mange brukere som ikke følger bruksanvisiningen og roter det til selv faktisk. Som en klok mann engang sa da noen hylte over seg om virus på maskinen: Viruset sitter foran maskinen... ;)
bruksanvisninger bidrar bare med å forvirre. prøv og feil funker mye bedre! :) (bortsett fra når man feiler da)

P

Parelius

Gjest
Selv skriver jeg min egen Software for egen Hardware. (Ble det rett da?)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har ikke sett den før, men synes den var veldig god! ;D

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Komponenten skrev:
Det er ofte softwaren som er problemet, mange brukere som ikke følger bruksanvisiningen og roter det til selv faktisk.
Tja, erfaringen man sitter igjen med er at bruksanvisningen (les kone1) er i konstant forandring. Man må lese den nøye hver eneste dag.
Og som det ikke var nok, bruksanvisningen inneholder mange store feil. Dermed ender man fort i en situasjon hvor plutselig software som Gull_9.4 og lignende blir essensielt for å komme gjennom dagen..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
lomt skrev:
Komponenten skrev:
Det er ofte softwaren som er problemet, mange brukere som ikke følger bruksanvisiningen og roter det til selv faktisk.
Tja, erfaringen man sitter igjen med er at bruksanvisningen (les kone1) er i konstant forandring. Man må lese den nøye hver eneste dag.
Og som det ikke var nok, bruksanvisningen inneholder mange store feil. Dermed ender man fort i en situasjon hvor plutselig software som Gull_9.4 og lignende blir essensielt for å komme gjennom dagen..

Problemet er at mange ikke leser bruksanvisningen grundig nok, det er for så vidt et generelt problem, ikke reint få komponenter blir ødelagt av denne prøve- og feiletaktikken som mange hiver seg på.. Dessuten har man disse automatiske oppdateringene som går av seg selv, da kan ting skje som man ikke er obs på om man ikke følger godt med. Går man til anskaffelse av såpass avanserte installasjoner nytter det ikke med halvhjertede forsøk på vetig bruk på rein slump, skal man få optimal glede av denne typen komponenter er det obligatorisk at man setter seg grundig inn i hvordan de fungerer. Gjør man ikke det har man bare seg selv å takke, om man ikke skulle være så uheldig å få en mandagsutgave da, man kan jo risikere å komme ut for noen med visse feil og mangler…

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Dessuten har man disse automatiske oppdateringene som går av seg selv, da kan ting skje som man ikke er obs på om man ikke følger godt med.
Det gjelder å bruke et bra virusfilter så lenge man er tilkoblet, så går det som oftest bra. ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Merkelige greier. Jeg har aldri tatt sjansen på å oppgradere fra kjæreste x.0 til kone 1.0, da jeg ikke liker program som ikke lar seg avinnstallere. Men likevel har jeg opplevd å få innstallert Barn 1.0, Barn 2.0 og nå også Barn 3.0 hos meg. Hva kan det skyldes tro?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
BT skrev:
Merkelige greier. Jeg har aldri tatt sjansen på å oppgradere fra kjæreste x.0 til kone 1.0, da jeg ikke liker program som ikke lar seg avinnstallere. Men likevel har jeg opplevd å få innstallert Barn 1.0, Barn 2.0 og nå også Barn 3.0 hos meg. Hva kan det skyldes tro?
OpenSource ?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
BT skrev:
Dette skyldes nok lekkasje.
Her må du ikke bruke utstyret før du har innstallert brannmur 1.0
OBS: Brannmur 1.0 MÅ skiftes etter hver bruk av maskineriet.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
oddgeir skrev:
Komponenten skrev:
Dessuten har man disse automatiske oppdateringene som går av seg selv, da kan ting skje som man ikke er obs på om man ikke følger godt med.
Det gjelder å bruke et bra virusfilter så lenge man er tilkoblet, så går det som oftest bra. ;D
i windows så kan man stille inn sånn at man må godkjenne oppdateringer før de skjer, men kone 1.0 har kanskje ikke det? kan den funksjonen forventes å komme om noen år? det hadde ikke akkurat gjort noe. ;)

Jan_I skrev:
Dette skyldes nok lekkasje.
Her må du ikke bruke utstyret før du har innstallert brannmur 1.0
OBS: Brannmur 1.0 MÅ skiftes etter hver bruk av maskineriet.
;D ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg trykte F1 og søkte på "installing Barn". Der sto det at slikt kunne skje automatisk dersom man ikke trykket <esc> i tide hvis man fikk device overflow ved overdreven bruk av mousedriver. Hmmm... Kanskje det kan være noe her tro?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pengvim skrev:
oddgeir skrev:
Komponenten skrev:
i windows så kan man stille inn sånn at man må godkjenne oppdateringer før de skjer, men kone 1.0 har kanskje ikke det? kan den funksjonen forventes å komme om noen år? det hadde ikke akkurat gjort noe. ;)
Helt klart en svakhet i programmet, så vidt jeg vet jobbes det iherdig med denne problematikken, så langt dog uten hell.

Muligheten for installering av Barn 1.0, 2.0 osv i kjæreste x.0 skyldes visst en bug i programmet. Denne fører til at kjæreste x.0 får omtrent samme problem med avinstallering som kone 1.0.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Plasser minnepinne daglig i kone 1.0 så vil program X.0 installere seg selv

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Necroth skrev:
Plasser minnepinne daglig i kone 1.0 så vil program X.0 installere seg selv
hehehe. ;D

de blir litt sånn strøm-avhengige sånn som laptoper blir om man kobler de på batterieleminatoren for ofte kanskje? ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Klok av andres skade valgte jeg å droppe kone 1.0 og heller prøve det sterkt anbefalte programmet mann 1.0.
Funker forsåvidt greit, men har et hardware-problem. Veldig mye viftelyd, spesielt i hvilemodus. Er dette vanlig?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.565
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Komponenten skrev:
Klok av andres skade valgte jeg å droppe kone 1.0 og heller prøve det sterkt anbefalte programmet mann 1.0.
Funker forsåvidt greit, men har et hardware-problem. Veldig mye viftelyd, spesielt i hvilemodus. Er dette vanlig?
Helt vanlig. Ikke noe å bry seg om. Den virker helt fint for det.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
kan valget ha noe med at det er kompatibelt med streit 9.0? eller ekvivalent program..

hahaha. det er vanlig. det finnes noe som heter legge-seg-på-siden 1.0 som fikser litt på det.

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
394
Torget vurderinger
12
Pengvim skrev:
Komponenten skrev:
kan valget ha noe med at det er kompatibelt med streit 9.0? eller ekvivalent program..

hahaha. det er vanlig. det finnes noe som heter legge-seg-på-siden 1.0 som fikser litt på det.
Ellers så må en av dere oppgradere til soverom 2.0 ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.592
Torget vurderinger
0
Man kan løse avinstalleringsproblemet med "Kone 1.0" med å kjøpe ny maskin og innstallere "Kone 2.0" på denne. "Kone 1.0" kan deretter kontaktes med "IP telefon 1.5". Kontakten med "Kone 1.0" kan bli mye mer meningsfull på denne måten. Vær ops på at mye av funksjonaliteten ved "Kone 1.0" vil falle bort, men til gjengjeld vil "Kone 2.0" ha denne funksjonaliteten.

Ulempen ligger i kostnadene som følger med denne løsningen, samt at det trenges en god brannmur mellom maskinene med "Kone 1.0" og "Kone 2.0". Uten brannmur kan man oppleve "frozen screen" på maskinen med "Kone 2.0". Problemer med lydkortet, såkallt "silent treatment" kan også oppstå.

Kravet til brannmurspesifikasjoner kan senkes noe så lenge man ikke har installert "Barn 1.0" på maskinen med "Kone 1.0". Problemet er ikke like stort hvis man kun har "Barn 1.0" -og senere, på "Kone 2.0".

"Barn 1.0.1" som undersystem på "Kone 1.0" samtidig med kjøring av "Barn 1.0.2" på "Kone 2.0" setter særlige krav til oppdateringer, vedlikehold og en velfungerende switch mellom "Kone 1.0" og "Kone 2.0" Man risikerer også at "Mann 1.0.2" går i overbelastning og slutter å fungere. Uansett anbefalinger fra ivrige selgere må man for all del unngå "Manglende bidrag 25000.+ renter" Konsekvensene kan være katastrofale.

For mye negative innputs fra "Kone 2.0" kan sette "Mann 1.0.2" i auto oppdatering og da risikerer man "Krise 40.0" eller "Krise 50.0" Hvis ikke et effektivt virusprogram instaleres kan man da riskere Trojanerne "Harley Davidson 1250" eller "Lammekjøtt 25.0" som gjerne utvikler seg til "Gammel Gris 50.+"

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
:eek:
Hmmm...
Jeg tror nok det er best å aldri oppgradere til Kone 1.0, og langt mindre til Kone 2.0.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
BT skrev:
:eek:
Hmmm...
Jeg tror nok det er best å aldri oppgradere til Kone 1.0, og langt mindre til Kone 2.0.
Du er mere en sånn sambo v. 0.5 ? ;)

/jan

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
bambadoo skrev:
Komponenten skrev:
Helt vanlig. Ikke noe å bry seg om. Den virker helt fint for det.
Godt å høre, var litt bekymret for om jeg hadde fått en feilvare...

Veldig glad jeg har holdt meg unna alle disse programmene som Spiralis skriver om, men jeg tror min maskin med Mann 1.0 har fått en trojaner, den driver i alle fall og stadig laster ned nye oppdateringer helt av seg selv kan jo f.eks nevne programmene Høyttalere 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.... 2.30, Forsterker 1.0, 1.1, 1.2.... 1.35 og cd-spiller 1.0, 1.1, 1.2 ... 1.25.

Når det kommer til Legge seg på siden 1. 0 så må jeg bare få si rett ut at det er et drittpogram som sjelden funker, og ofte låser seg, ikke verdt pengene spør dere meg.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Komponenten skrev:
Når det kommer til Legge seg på siden 1. 0 så må jeg bare få si rett ut at det er et drittpogram som sjelden funker, og ofte låser seg, ikke verdt pengene spør dere meg.
;D ;D

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.015
Torget vurderinger
1
Da Kjæreste 3.0 ble oppgradert til samboer 1.0 (man kan si at kjæreste 3.0 var samboer 0.1Beta siden det var på test stadiet) var maskinen velfungerende selv om enkelte oppgaver ble litt vanskeligere.

Dog førte samboer 1.0 til slutt til at registeret til slutt ble full av ugyldige oppføringer, og en del BSOD i systemet, som endte i avinstallasjon. Dette medførte nesten Format C: men en reperasjon og gjenoppretting berget partisjonen. Her etter tror jeg at jeg skal holde kjærester på D: da de er lettere og ufarlig å formatere enn C:

;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.126
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
bjornh skrev:
Da Kjæreste 3.0 ble oppgradert til samboer 1.0 (man kan si at kjæreste 3.0 var samboer 0.1Beta siden det var på test stadiet) var maskinen velfungerende selv om enkelte oppgaver ble litt vanskeligere.

Dog førte samboer 1.0 til slutt til at registeret til slutt ble full av ugyldige oppføringer, og en del BSOD i systemet, som endte i avinstallasjon. Dette medførte nesten Format C: men en reperasjon og gjenoppretting berget partisjonen. Her etter tror jeg at jeg skal holde kjærester på D: da de er lettere og ufarlig å formatere enn C:

;D
Det lønner seg ofte å lese grundig gjennom speisifikasjonene før man trykker på "I accept"! :)
mvh

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Komponenten skrev:
Veldig glad jeg har holdt meg unna alle disse programmene som Spiralis skriver om, men jeg tror min maskin med Mann 1.0 har fått en trojaner, den driver i alle fall og stadig laster ned nye oppdateringer helt av seg selv kan jo f.eks nevne programmene Høyttalere 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.... 2.30, Forsterker 1.0, 1.1, 1.2.... 1.35 og cd-spiller 1.0, 1.1, 1.2 ... 1.25.
Dette er nok IKKE en trojaner, men en naturlig utvikling av Mann 1.0
Vanligvis med programmene Høyttalere 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4.... 2.30, Forsterker 1.0, 1.1, 1.2.... 1.35 og cd-spiller 1.0, 1.1, 1.2 ... 1.25. så følger det med /eller bør følge med : diamantring 1,5K , Pels 1.0 , håndveske 1/2/3 , eller sydentur 1,0
Det kan hende disse ikke følger med, men da er det bare å nekte bruk av museknappen/scrollen til i hvertfall et av disse programmene kjører parallelt med de overstående.
Mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.015
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
bjornh skrev:

;D
Det lønner seg ofte å lese grundig gjennom speisifikasjonene før man trykker på "I accept"! :)
mvh
Sikkert noe DRM infiserte greier som du ikke får vite noe om når du installerer programvaren... :-X

Mvh.

Topp Bunn