Kinesiskprodusert Wannabe-Furutech

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.167
Antall liker
532
Ser at overraskende mange har Furutech-lignende kontakter og kabler, men når jeg ser prisene på dette så må jo det store 10.000 kroners spørsmålet komme, er det kinesisproduserte Wannabe-Furutech bling-bling kabler dere har kjøpt?

Det skal dere i så fall ha, de ser i det minste veldig fine ut, bare synd de kobles til bak på apparatene. Personlig ser jeg ikke den store forskjellen fra originalene som jo har en uforståelig pris.

Regner med ingen har slaktet en original Furutech-kabel med den verdi den har, men er det noen som har slaktet en kinesisk wannabe, koster jo mer enn hva godt er også de og det hadde jo vært greit å vite hva dere har betalt for? Jeg tviler jo på at det er betalt for noe som gir bedre lyd enn noe man kan få for en langt billigere penge, så da sitter man igjen med at kabelen er kjøpt fordi den er fin å se på...

Noen her som har vært på Aliexpress eller andre sider og handlet wannabe-furutech kabler? Dele gjerne erfaringen...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
For noen år siden så mekket jeg sammen noen nettkabler til eget bruk. Bestilte litt forskjellige kontakter på ebay.
Om det er Furutech kopier eller annet: Det er ren bingo hva du får av kvalitet på slike produkter fra Kina, det er i hvert fall min erfaring.
Noe kan være bra, noe kan være middels og noe kan være totalt ubrukelig.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.487
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg er strålende fornøyd med alt av strømkabler og kontakter fra Kina, har demontert flere og funnet de like gode som alt annet :)

mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.487
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg har "kledd av" en del dyre kabler i forbindelse med reparasjoner ...
Hadde bla et par rca med pris i underkant av 40 000..... Det så ut som en ape i pillerus hadde loddet ...
Isolering var ikke fjernet fra ledere !
En salig røre av isolering , ledere og sølv var loddet til ledere i pluggene .
Vedkommende som sendte meg kablene , fikk oversendt bilder fra meg .
Skulle konfrontere der de var kjøpt....
Dette var ikke produkt fra Kina , men man kan jo lure .....
Hva har det med Kina produkter å gjøre? Er rimelig sikker på at mye kina kabler holder høyere kvalitet en mye annet i vår del av verden :)

mvh
 
Topp Bunn