Politikk, religion og samfunn Kina, en trussel?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    6.238
    Antall liker
    6.867
    Sted
    Market Snodsbury

    Lesverdig og interessant

    Eg er veldig ambivalent til det eg har sett av kinesisk-kinesisk popkultur. Høyrde nokre spelelister med C-pop og C-jazz på Spotify, og det var gjennomgåande møl (finst sikkert unnatak). Har lese litt kinesisk science fiction, og så langt har det ikkje vore veldig bra. Ok, men ikkje veldig bra. Litt flatt, på ein måte? Har noko moderne “vanleg” kinesisk litteratur (engelsk omsetjing) i stabelen (A. Yi og Can Xue): gler meg.

    Eg har lurt litt på kvifor det er slik (dersom det er slik). Eg trur ikkje på ei særleg sterk form av Sapir-Whorf (at språket set strenge grenser for korleis vi tenkjer og forstår verda), men eg har lurt på om det kan vera språkleg likevel. Ikkje grammatikalsk, men at måten ord gjev assosiasjonar er strukturert annleis på kinesisk, og at det vert vanskeleg å formidla det ein kinesisk tekst seier til ein kinesisk lesar utan å omskriva heile teksten. Eg veit ikkje, skulle gjerne visst.

    Derimot: Bror min, som er meir gaming-interessert enn meg, viste meg Black Myth: Wukong på PS5, og eg må seia at det såg temmeleg bra ut. Gameplay var visst ikkje så bra, men det er kanskje ei smakssak.

    Det er ein god del amerikansk-kinesisk popkultur som definitivt er bra, men det seier jo ikkje så mykje.

    Eg må vedgå at eg er skeptisk til om det er mogleg å laga god popkultur i land med så streng sensur som i Kina. Amerikansk og japansk popkultur har definitivt ideologisk slagside, men også eit rom til å utfordra systemet og det ideologiske hegemoniet det er vanskeleg å førestilla seg i Kina. Noko slikt som Studio Ghibli og Murikami har eg vondt for å førestilla meg frå Kina. Berre å vita at noko er underlagt streng statleg sensur får meg til å tenkja at det er fake i utgangspunktet.

    Men eg kan sjølvsagt ta feil.

    William Gibson (som har hatt eit veldig nært forhold til japansk popkultur heile karrieren), vart spurt i eit intervju om han trudde Shanghai og Beijing kunne verta like kult som Tokyo. Han trudde ikkje det, han trudde at det var noko unikt med det japanske etterkrigssamfunnet som gjorde det til eit popkulturelt sentrum. Eg veit ikkje.

    Det vart produsert bra popkultur i Aust-Europa, også medan jernteppet var oppe. Eg trur ikkje sensuren var like sterk, eller altomfattande, der som i Kina, og det var også skilnader i kor hardt det ideologiske trykket var på ulike tidspunkt. Kieślowski, Wajda og Lem arbeidde i Polen før 1989; Tarkovskij og Strugatskij-brødrene i Sovjetunionen. Det var vel ingen av desse som direkte konkurrerte med vestleg film og science fiction, men dei vart definitivt anerkjente også i vest.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.642
    Antall liker
    5.410
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ypperlig sjømannsskap. Et kinesisk marinefartøy og et kinesisk kystvaktskip forsøker å avskjære et filippinsk fartøy, men presterer å kollidere med hverandre i stedet. 🤣


     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    9.653
    Antall liker
    11.213
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Morsom den der. Så også en analyse med bilder av baugen til det kinesiske kystvaktfartøyet. Den var det ikke mye igjen av. Det filippinske fartøyet tilbød assistanse og helsepersonell i etterkant, men fikk visst ingen respons...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn