Kimber på ebay

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Ser at nye Kimber 8tc og 12tc selges veldig billig på ebay.
Er det noen som vet om dette er ekte Kimberkabler eller fake?

MVH
Plinius
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.938
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Kabler selger generelt veldig billig på bayen,da har ikke norske forhandlere fått sitt syke påslag som normalt er :rolleyes:

mvh
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Ja men kablene koster jo 2/3 ganger så mye i USA.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er det for godt til å være sant, så er det gjerne det.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det var billig ja.
Det står at det ikke er kopier, men om det viser seg å være det kan man da heve kjøpet enten via ebay eller PayPal? Noen har også returmulighet.
Hvordan ser man at det er originalt? Jeg har lyst på 8TC igjen, husker jeg likte dem godt.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
Det var billig ja.
Det står at det ikke er kopier, men om det viser seg å være det kan man da heve kjøpet enten via ebay eller PayPal? Noen har også returmulighet.
Hvordan ser man at det er originalt? Jeg har lyst på 8TC igjen, husker jeg likte dem godt.
Ja, men det er ingen garanti for at det ordner seg. Hva hvis selgeren krever varen blir sendt i retur (og du må selfølgelig betale returfrakt som er ikke akkurat billig i Norge), men beholder pengene og tidsfristen for å klage til Ebay og Paypal har gått ut? Og hvis det ordner seg har du brukt mye tid på dette til ingen nytte uansett, i tillegg har du tapt noen hundre kroner på returfrakt.

Den enkelte må selfølgelig vurdere risikoen selv, men det florerer ihvertfall av uekte Kimber rundt omkring.
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Alle kimber kabler kommer med et serienummer - dette kan sjekkes mot Kimber for verifisering. Uansett er Kimber klar over problemet, og det gjelder spesiellt TC kabelen men aller helst 4 og 8. Med fare for å ergre moderator limer jeg allikevel inn advarselen fra Kimber's hjemmeside. The greatest form of flattery is imitation. Unfortunately, this kind of imitation is not flattering to us at Kimber Kable, or our customers. Over the past year, we have seen a great increase in the amount of counterfeit Kimber Kable available on the internet. While these counterfeit cables may appear to LOOK genuine, they are a far cry from the quality and craftsmanship of products that we create. A perfect example of these counterfeits is our 8AG and 4AG speaker cables. We no longer manufacture these products but the internet if full of so-called Kimber AG cables. Any Kimber AG speaker cable selling online is absolutely suspect. The vast majority of these counterfeits are being produced overseas. A good rule of thumb is that if you are buying a ‘Kimber Kable’ product that is shipping from Hong Kong or China, it is more than likely fake. Kimber Kable speaker cables and interconnects are produced here in our facility in Ogden, Utah. Anything claiming to ‘ship from the factory overseas’ is simply a ploy to close the sale on these counterfeit goods. We advise customers to only buy from authorized Kimber Dealers. Beware of auction or bid sites, and any site that is shipping from overseas. Once the cable is purchased, there is nothing we can do.
If you have any questions, please contact us at info@kimber.com

Det finnes allikevel forhandlere verden over som er pålitelige, og som selger ekte vare til sterkt reduserte priser sammenlignet med Norske forhandlere. Men vær klar over at MOMS havner på toppen av de prisene uansett + frakt + moms på frakt + hva eventuellt spedisjonsfirmaet skal gha for fortolling + moms + fandens oldemor. Og da er det ikke sikkert at det gode kjøpet er så godt som det så ut for. Norske forhandlere kan også utsettes for pruting, og mange selger til lavere pris enn veiledende bare man gidder å spørre.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Den kabelen jeg så på var en TC12
Jeg sendte mail til selgeren for å høre om den var original.
Her er svaret jeg fikk.
this cable is made in china
- taylor138233

Da vet vi at det finnes fake av TC12 også :)
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Iflg Kimber er 4'ern og 8'ern mest utsatt som du ser, men jeg har hørt at absolutt alle Kimber sine kabler har vært utsatt for dette. Jeg har selv en anseelig mengde Kimber kabel, men de er alle kjøpt gjennom autoriserte norske Kimber forhandlere
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Cardas så seg også nødt til å endre innpakning og diverse på sine kabler pga. kopier, så det er mye fake der ute, tror stort sett alle kjente merker er utsatt for dette. Dette betyr ikke nødvendigvis at kopiene er dårlige eller ikke verdt pengene sett i forhold til hva kabler koster i denne hobbyen, men vær obs.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
If you made the purchase online from a seller outside your country, I can almost guarantee the cables are fake or stolen.
Hæ? :rolleyes:
Det selges jo også brukte kabler på ebay.
Flere sendes fra USA og til priser som ligger på halvparten av her. Det er kanskje litt mindre suspekt.
 
Topp Bunn