Kharma

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Må passe deg nå, så du ikke går på ett nytt bytte:). Hadde vel røsker opp litt i din lommebok også.... de største der;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Må passe deg nå, så du ikke går på ett nytt bytte:). Hadde vel røsker opp litt i din lommebok også.... de største der;)
    Ikke bare lommeboka som det hadde "røsket" i vis de hadde kommet inn i stuen tipper jag :)
    Det er noen klassikere (Exquisite Classique) som har vært på markedet noen år.


    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Må passe deg nå, så du ikke går på ett nytt bytte:). Hadde vel røsker opp litt i din lommebok også.... de største der;)
    Ikke bare lommeboka som det hadde "røsket" i vis de hadde kommet inn i stuen tipper jag :)
    Det er noen klassikere (Exquisite Classique) som har vært på markedet noen år.


    Mvh: Espen L
    Hadde vel kanskje gjort noe med sivil status også hehe. Jeg synes vel de du har er store nok, sånn i forhold til rommet - sjefen er vel enig med meg i det;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Må passe deg nå, så du ikke går på ett nytt bytte:). Hadde vel røsker opp litt i din lommebok også.... de største der;)
    Ikke bare lommeboka som det hadde "røsket" i vis de hadde kommet inn i stuen tipper jag :)
    Det er noen klassikere (Exquisite Classique) som har vært på markedet noen år.


    Mvh: Espen L
    Hadde vel kanskje gjort noe med sivil status også hehe. Jeg synes vel de du har er store nok, sånn i forhold til rommet - sjefen er vel enig med meg i det;)
    Enig med deg i det: ) Størrelsen på de jeg har nå passer rommet fint både utseende messig og lydmessig. Skulle jeg drasse inn noe større så bør det nok et større rom til og ikke minst et mer behandlet rom!
    Men noe har jeg da funnet på :) så kommer noen esker om ca 2 til 3 uker inn i min stue!



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Ei uke med Kharma Db9S

    Da har det gått ei uke siden jeg fikk disse elegante høyttalerne i hus. Spent på om de ville bli for store, om det ville bli for mye og boomy bass, om det i det hele tatt ville fungere.

    Det viste seg raskt at det ikke var noen grunn til bekymring. Jeg satte opp høyttalerne der mine gamle låt best og det fungerte også med disse. Det var plug and play. Stram, dyp, mektig bass. Organisk mellomtone med mye kropp. Luftig lett og detaljert i toppen. Holografisk med en sprudlende spillestil med homogent lydbilde. Det blir fortsatt fintuning og mer lytting i ukene framover. Men inntrykket etter litt over en uke er entydig. Disse høyttalerne spiller meget bra sammen med Burmester og Nordost.

    Høsten kan bare komme.
     

    Vedlegg

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    4.068
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Da har det gått ei uke siden jeg fikk disse elegante høyttalerne i hus. Spent på om de ville bli for store, om det ville bli for mye og boomy bass, om det i det hele tatt ville fungere.

    Det viste seg raskt at det ikke var noen grunn til bekymring. Jeg satte opp høyttalerne der mine gamle låt best og det fungerte også med disse. Det var plug and play. Stram, dyp, mektig bass. Organisk mellomtone med mye kropp. Luftig lett og detaljert i toppen. Holografisk med en sprudlende spillestil med homogent lydbilde. Det blir fortsatt fintuning og mer lytting i ukene framover. Men inntrykket etter litt over en uke er entydig. Disse høyttalerne spiller meget bra sammen med Burmester og Nordost.

    Høsten kan bare komme.
    Lite olika avstånd till sidoväggerna?
    Riktigt snygga.;)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gøy å få høre Kharma sammen skikkelig elektronikk idag fra DCS, Plinus og D'agostino. Jeg er jo Magico mann, men det ga frysninger idag å høre på Kharma i Acoustic Tuning sine flotte lokaler. Ikke antydning til hardet i musikken i dette oppsettet - kunne spille høyt og lenge uten og bli sliten. Nesten så jeg fikk lyst til å prøve Kharma hjemme.....

    70651725_517615359014353_8570073164279709696_n.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gøy å få høre Kharma sammen skikkelig elektronikk idag fra DCS, Plinus og D'agostino. Jeg er jo Magico mann, men det ga frysninger idag å høre på Kharma i Acoustic Tuning sine flotte lokaler. Ikke antydning til hardet i musikken i dette oppsettet - kunne spille høyt og lenge uten og bli sliten. Nesten så jeg fikk lyst til å prøve Kharma hjemme.....

    Vis vedlegget 554452
    Kharma er en nytelse og høre på!
    Kan godt forstå du likte DB 9 32 bit :)
    Har hørt de i direkte sammenligning i samme rom på samme utstyr mot Magico S3!
    Personlig er jeg ikke i tvil på at jeg likte Kharma best ( men meg om det)
    Fyldigere hele veien, mer "naturlig" lyd. Mer trøkk nedover og som du selv skriver så blir disse aldri slitsomt å høre på selv om man setter på dårligere innspillinger.



    Mvh: Espen L
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Gøy å få høre Kharma sammen skikkelig elektronikk idag fra DCS, Plinus og D'agostino. Jeg er jo Magico mann, men det ga frysninger idag å høre på Kharma i Acoustic Tuning sine flotte lokaler. Ikke antydning til hardet i musikken i dette oppsettet - kunne spille høyt og lenge uten og bli sliten. Nesten så jeg fikk lyst til å prøve Kharma hjemme.....

    Vis vedlegget 554452
    Ja jeg må si meg enig i at Kharma DB 9 spilte meget bra, hadde noen fine timer nå i helgen hos Acoustic Tuning.
    Jeg har ved flere anledninger lyttet til DB 11, det er en høytaler jeg har vurdert å skaffe meg, men etter flere runder med målebånd har jeg innsett at DB 11 ikke går å få plassert på en vettug måte i mitt rom, etter nå å ha hørt DB 9 må jeg si at de ikke henger mye etter sin storebror DB 11. Reiser hjem igjen nå, setter meg i tenkeboksen :) og finner frem målebåndet, DB 9 er en god del mindre en DB 11, men ligger ikke langt bak lydmessig.
    Takker for en meget hyggelig lytte helg Acoustic Tuning.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gleder meg om noen uker da blir det et besøk hos Acoustic Tuning i Trondheim for endelig få lyttet til Kharma Exquisite Midi:)
    Spennende og høre hvordan de spiller.

    Noe av det vakreste som er og se på av høyttalere etter min smak.

    Kharma-Exquisite-Midi.jpg


    images.jpeg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hadde vært gøy og lyttet til disse under kjente forhold!
    Har hørt de på messe men blir mye ukjente faktorer som spiller inn som rom/utstyr/liten tid osv......

    c0a16210622187.567da6b78d30c.jpg




    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde vært gøy og lyttet til disse under kjente forhold!
    Har hørt de på messe men blir mye ukjente faktorer som spiller inn som rom/utstyr/liten tid osv......

    Vis vedlegget 576340



    Mvh: Espen L
    Kjenner dessverre ikke de forskjellige Kharma modellene Espen😎
    Men hvor på skalaen ligger disse ifht dine nykjøpte?

    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hadde vært gøy og lyttet til disse under kjente forhold!
    Har hørt de på messe men blir mye ukjente faktorer som spiller inn som rom/utstyr/liten tid osv......

    Vis vedlegget 576340



    Mvh: Espen L
    Kjenner dessverre ikke de forskjellige Kharma modellene Espen??????
    Men hvor på skalaen ligger disse ifht dine nykjøpte?

    gismo
    Denne er i samme serie som min men er modellen over :)
    En del større i størrelse og en del dyrere enn min!


    Mvh: Espen L
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye høyttalere Espen - de så griselekre ut. Håper de svarer til forventingene :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer med nye høyttalere Espen - de så griselekre ut. Håper de svarer til forventingene :)
    Takker 32bit :)

    De svarer absolutt til forventningene!

    Her litt flere bilder fra andre modeller.

    4EEFB349-9652-48E2-963D-76D692ADAA04.jpeg


    4A19FE51-E2F3-4090-BB68-A3CFF31B8F56.jpeg


    113839D5-4270-44BE-9D81-89B81AAC1027.jpeg


    7D3889FF-6E15-4BD7-99A9-079ABEF61F64.jpeg



    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Av alle du har vist frem her syns jeg du har tatt en godt valg, helt uavhengig av pris og lyd
    holder jeg din modell som den med reneste og flotteste linjer og utseende😉👍🏼

    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Av alle du har vist frem her syns jeg du har tatt en godt valg, helt uavhengig av pris og lyd
    holder jeg din modell som den med reneste og flotteste linjer og utseende������������������

    gismo
    Her er jeg enig med deg Gismo! vis man tenker kun utseende.
    lydmessig er det ting å hente vis man strekker seg videre oppover i Kharma hierarkiet.
    Men størrelse messig passer disse godt inn i stua og det virker som rommet også ikke gir alt for store problemer for disse :cool:

    38F3C4E4-328C-4691-B918-ABD9C76EBFCA.jpeg


    PS! Ser frem til neste gang du kommer en tur Gismo :)


    Mvh: Espen L.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn