Kenwood's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med Kenwood L-1000C, hvordan er i så fall denne forforsterkeren? Har sett at den har fått litt refs på ett utenlandsk forum, det er lite å basere et inntrykk på ....
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.192
    Antall liker
    12.738
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel på tide med ein vennetråd for Kenwood.
    Eg har ein KD-600 og ein KHA-50 som framleis er i operativ teneste.
    Peder
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Da har Kenwood L-1000C fått prøvd seg i et par timer her, den må gjennom noen ildprøver før jeg bestemmer meg om den blir eller ikke.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Liker gammel-kenwood!
    Har en supreme 700c preamp stående, som jeg dessverre ikke bruker for tiden, men en eller annen dag så smekker jeg nok sammen et lite vintage anlegg med den som centrepiece ;)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Danske High Fidelity hadde en større artikkel om oppgradering av L-1000 C. Så vidt jeg husker, dreide det seg om teknisk sett ganske enkle grep som å skifte en del kondensatorer og andre passive komponenter. Jeg huske at de var veldig fornøyd med resultatet.

    Jeg synes også det sier noe at de i det hele tatt gjennomførte dette - jeg antar de ikke startet uten å mene at det var en del og hente selv om de hadde gitt settet L-1000 C og L-1000 M veldig positiv omtale.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Danske High Fidelity hadde en større artikkel om oppgradering av L-1000 C. Så vidt jeg husker, dreide det seg om teknisk sett ganske enkle grep som å skifte en del kondensatorer og andre passive komponenter. Jeg huske at de var veldig fornøyd med resultatet.

    Jeg synes også det sier noe at de i det hele tatt gjennomførte dette - jeg antar de ikke startet uten å mene at det var en del og hente selv om de hadde gitt settet L-1000 C og L-1000 M veldig positiv omtale.
    Har sett recap-sett på nett til 120 euro for L-1000C faktisk, tviler på at det blir aktuelt i mitt tilfelle. Så langt er jeg mest fornøyd med hodetelefon-forsterkeren, har igjen å prøve RIAA-trinnet på den, mens klasse D effekter, DAC via XLR og CD via RCA ikke falt i smak .... syns det er litt "flat" lyd i den kontra preen jeg har brukt i 3-4 år nå, mens hodetelefonforsterkeren er bedre enn det jeg bruker til vanlig. :) Jeg trodde CD-spilleren min skulle dra L-1000C opp på et nytt nivå, så skuffelsen var stor når DACen til under 4k og CD-spilleren hørtes ut som samme kilde, får håpe RIAA-trinnet er bedre. :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    på 700c er det i alle fall et klassisk triks å bytte ut noen lytter i signalveien med polypropper, med veldig merkbar effekt så vidt jeg kan huske fra når jeg gjorde det.
    sikkert noe lignende man kan gjøre med 1000c.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    på 700c er det i alle fall et klassisk triks å bytte ut noen lytter i signalveien med polypropper, med veldig merkbar effekt så vidt jeg kan huske fra når jeg gjorde det.
    sikkert noe lignende man kan gjøre med 1000c.
    Hva trenger man for dette? Og gir det hørbar forskjell til det bedre? Den er noe varm i lyden for min del ....
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    L1000 + mere

    Hei hei,

    som tidligere Kenwood mand kan jeg måske bidrage til dette...

    Det går at modificere ganske mange af Kenwood topmodellerne med rigtig gode resultater. Som det ganske rigtigt skrives tidligere var Kenwood folkene utrolig glade for at montere kondensatorer i serie med signalet her og der...

    High Fidelity lavede en super beskrivelse på L1000C, som jeg også fik på min (takket være Lars Vester / Mantra Sound). Vi gik måske lidt længere og afkoblede samtlige opamps med de kondensatorer vi fjernede og satte lidt bedre komponenter ind i både Riaa og udgange på den.

    Det gjorde ikke desto mindre utolige sager med alle dicipliner af musik reproduktion via denne forstærker. I direkte benchmark mod en L1000C der ikke var rørt virkede det næsten for godt til at være sandt hvad vi havde fået ud af den. Selv op imod en ML no.28 blev jeg ganske forbløffet over hvor godt den klarede sig.

    Samme opgradering lavede jeg på DP8020 CD og DP7040 + en DP7060 med store forbedringer til følge.

    Hvordan en modificeret L1000C skulle klare sig mod en forforstærker anno 2020 ved jeg ikke. Men ud fra utallige A:B test for godt 25 år siden, da var dette et hit.

    :) :)
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Da er eg vel med eg og :)
    Sitter på Kenwood L-1000M ,Kenwood KM-x-1000 Begge er Eff
    Kenwood DP 8020CD ,Kenwood KD 2055 Platespiller M reimdrift,Kenwood KD 500 M SME arm originalt DDkvern. Alle boxer er mint og fungerer. :cool:
    Mvh Roy.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg har en Kenwood L-1000C, har så vidt testet den ....har ikke fått godfølelsen for den enda, men det kan hende det kommer etterhvert. :)
     

    L.ove

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    34
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Her brukes Kenwood KD-700d, overtok snurrejobben fra en LP12. I stua brukes ett oppsett med 7090 CD, eq og forsterker fra 90 tallet. Alt fungerer som ei kule. Gode produkter!
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Hei Hei,

    Holder på at gøre idt orden på hjemmekontoret (tænker jeg skal arbejde hjemme de næste dage, uger, må.....), og hittede lidt Kenwood minder.

    Kenwood katalog forside.jpg
    L1000.jpg
    L1000C.jpg
    L1000D.jpg
    L1000M.jpg
    L1000T.jpg


    Jeg har også high fidelity artikler + hifi & Elektronik :)
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.958
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Er det noen vet om hvem som kan reparerere/utførere service på Kenwood platespillere? Har en KD-600 som går i feil retning på 45.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er det noen vet om hvem som kan reparerere/utførere service på Kenwood platespillere? Har en KD-600 som går i feil retning på 45.
    Hadde ikke Mala Audio no kampanje på innstilling av platespillere nå da? De fikser det sikkert 😉 du får høre med Retep her inne (han jobber jo der)
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    vask av alle potmeterene med elektrorens vil trolig gjøre susen
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.445
    Antall liker
    3.958
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Spilleren er nylig renset, potmetere er justert samt at kondensatorer er byttet i strømforsyning og motorkort. Dette har ikke hjulpet.
     

    L.ove

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    34
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Dønn lik min, kjempegod spiller. Min overtok etter en LP12..
    Nesten naboer er vi au😉
     

    L.ove

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    34
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    2
    Bare å komme innom når det roer seg😉 God oppgradering å bytte ut plastføttene. Jeg byttet de ut med noen magnetiske "svevende" føtter. Fungerer veldig bra på Kenwooden.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.399
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har da faktisk flere Kenwood produkter i bruk og delevis bruk. I stua oppe har jeg en KR4070, i stereorommet har jeg en KD500 og i sommerhuset har jeg en KR9600 som jeg kjøpte demobrukt i 1978........ så ja, jeg er en av Kenwoods venner ;)
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.192
    Antall liker
    12.738
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Det kom plutselig eit sett med C1/M1 min veg.
    Det er fullt i fleire rom i huset, så det er sett opp i garasjen slik at eg har godlyd når eg putler der.
    Overraskande god lyd frå desse forsterkerane.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Noen som kan redegjøre for hvordan man velger om det skal spilles på MM eller MC pickup på L1000C? Det er ingen brytere, knapper eller indikatorer på hvordan dette gjøres. :unsure: I følge brosjyre og hifiengine skal den ha støtte for både MM og MC.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen som kan redegjøre for hvordan man velger om det skal spilles på MM eller MC pickup på L1000C? Det er ingen brytere, knapper eller indikatorer på hvordan dette gjøres. :unsure: I følge brosjyre og hifiengine skal den ha støtte for både MM og MC.
    3B37F4DB-5730-4B1C-8FAF-26B75D313D83.jpeg
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Ja, jeg hadde en KD-600 en gang. Oppgraderte fra en KD-500. Jeg må fortsatt innrømme at jeg er usikker på om det var viktig, men det kan like gjerne ha med resten av det jeg hadde på den tiden å gjøre....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn