Kenwood KD-990

aheggen

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Har nylig fått tak i en meget pen Kenwood KD-990 vinylsnurrer. Denne modellen har sannsynligvis vært solgt fortrinnsvis i Tyskland, Italia og Benelux siden brukermanualen er på disse språkene. Merkelig nok er service-manualen på engelsk. Jeg har letet en del rundt på nettet, men finner bare disse variantene. En mulig løsning kan være bruker-manual til KD-7010 (evt. 8030) som er så og si identiske maskiner. Mener 7010 hadde brukermanual på engelsk. Er det noen som har noen gode tips vedr. dette ?
 

aheggen

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Takker - man kan sikkert diskutere i det uendelige om man burde gått for noe annet rent lydmessig, om man ikke heller burde gått for reimdrift osv. osv. Men utseendet er det ikke mange som matcher synes jeg. Helt klart en virkelig skjønnhet!
 

aheggen

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Takk for hurtig tips. Så langt har jeg ikke funnet noen slik brukermanual på nettet. Har også sjekket basen til Vinyl Engine med samme resultat. Men her er det bare å lete videre skjønner jeg.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.543
Antall liker
7.656
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Denne tråden ligger på feil plass, burde ligge under vinylkategorien, kanskje en moderator kan rette opp det inntruffne ?
 

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
2.646
Antall liker
2.343
Torget vurderinger
75
Gratuler ts, jeg er helt enig med deg - dette er en av de peneste vintage snurrerne jeg kan tenke meg.
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Jeg har også en KD990, den som vises i linken over. Overhalt og satt i perfekt stand av Cobra. Lekker spiller, finnes vinylsnurrer som låter bedre, men jeg kommer aldri til å selge min. Bruker Denon DL-110 pickup på den for øyeblikket. Tar du kontakt med Cobra kan han sikkert hjelpe deg med info.

Mvh
Jan
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3

aheggen

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Nydelig bilde! Leter fremdeles etter brukermanualen, men så langt har kun den tyskspråklige dukket opp på nettet. Har dere noen favoritter innen PU til denne spilleren så mottas forslag med takk....
Har også forsøkt å finne ut om det er noen små forskjeller på KD-990, KD-7010 og KD8030, men her er det faktisk divergerende meninger ute og går...
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Etter hva jeg har sett, kan forskjellig modell-nr ligge i finish; finert/vs/lakkert/...?
 

aheggen

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Innlegg
11
Antall liker
0
Sted
Haugesund
Det er mulig, men så langt har alle de jeg har sett for salg på ebay av alle tre modellene vært i sort pianolakk. Kan det være så enkelt at de har hatt forskjellige typebetegnelser alt etter hvilke områder de har vært solgt i ?
 

Svenn L

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Innlegg
6
Antall liker
1
Hei. Prøvde å lage et innlegg i stad, men vet ikke om det gikk igjennom. Registrert meg her på hi fi sentralen i dag. Har engelsk bruksanvisning til KD990. Kan ta en kopi til deg. Jeg kjøpte min spiller ca 1985 i Norge. Så bra at jeg har den fortsatt.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Min gamle havnet hos gode hender her på sentralen.Kjøpte den tilbake i '87 og brukte den i 10 år til at det meste streiket på den.Den havnet tilslutt på loftet.Flott spiller som jeg burde ha beholdt dersom jeg hadde visst at den kunne bli fikset.Evig eies kun det tapte som kjent.

mvh. s,
 

Svenn L

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Innlegg
6
Antall liker
1
Hei Cobra.

Dersom jeg ikke husker feil kunne KD990 også leveres i marmor. (stein) Jeg tror faktisk jeg har en brosjyre et sted med spilleren avbildet i marmor.
 

Svenn L

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Innlegg
6
Antall liker
1
Hei.

Prøvde å sende til mail addressen du oppga, men får i retur. "Recipient address rejected"
 

Svenn L

Medlem
Ble medlem
18.12.2012
Innlegg
6
Antall liker
1
Hei. Ser ikke ut som svar jeg postet kom med. Oppgitt mail adr er feil. Får den i retur.
 
Topp Bunn