Kenol`s HIgh-FIve systemer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Etter mange år`s snoking på forumet, kan en vel bidra litt selv. Bildetråder er jo gøy, sant?
    Tidspunket er kanskje feil, da jeg føler meg ganske i mål så mye oppgraderinger blir det vel ikke. Hørt den før?

    Stue:

    stue1.jpg

    stue2.jpg

    stue3.jpg


    Består av:

    *Apple TV
    *Arcam Irdac
    *Rega RP6
    *Graham Slee Era Gold V riaa
    *Marantz Pearl Lite
    *B&W PM1
    *SVS SB12nsd
    *FNKY ht.kabler
    *Kimber/Nordost strøm
    *Isotek minisub g2

    Et godt stueanlegg synes jeg, som brukes mest til bakgrunnsmusikk og for fruen i huset til å pelle på ;)

    Lytterommet:

    resp.jpg

    rr2.jpg

    rrrr1.jpg


    Består av:

    *SONOS connect
    *Synology NAS med flac
    *Hanss Acoustics T-10SE (valnøtt)
    *Hanss Acoustcs PA-23 riaa
    *Parasound P5
    *Parasound A21
    *Respons Grande Artist MC (valnøtt)
    *Kimber Monocle X ht.kabler
    *Silk mk2 interconnect
    *FAT LMC strøm
    *Isotek EVO3 Polaris

    Høyttalerne har jeg hatt en snau uke, men de spiller som ingenting annet jeg har hatt i hus.. Altså ekstremt bra.
    Kan komme med tidligere utstyr i et annent innlegg, godt å få friska opp hukommelsen litt og ;)
    Oppgraderingen videre her blir på elektronikksiden, men det er ingen tvil om at Parasound settet gir veldig mye "value for the buck"
    den innebygde dacen i P5 har imponert mot eksterne. Det kan jo ha mye med matching å gjøre, skal jeg bytte ut A21 vil mest
    sannsynlig også P5 forsvinne. Foretrekker å ha en pre/power kombi av samme fabrikat.
    En god integrert er jeg heller ikke fremmed for..

    Som en ser på bildene er lytterommet også et kinorom, jordskjelvkongene fra SVS brukes naturligvis ikke i stereo, det trengs ikke med Respons.
    Senter er en PSB Imagine C (burde vel hatt Baby Grand:rolleyes:) Innfelte bak.ht fra Earthquake.
    Yamaha står for lydprosesseringen i surround og i taket henger det en 3D projekor fra Sony. Lerret 110"
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Jøss, se her ja... Egen tråd å greier! Var vel på tide det:)
    Du får komme med bilder og erfaringer på ting du har hatt opp gjennom. Det begynner vel å bli endel nå.
    Morsomt at du foreløpig har endt opp på Respons også, ligger jo litt i "genene"... Spørs hva faren din gjør nå da, hehe.

    A.J.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, ja nå venter jeg på din Andrè :D
    Morsomt å mimre og styre med litt bilder!
    Frysningene nedover ryggen og litt fukt i tårekanalene kommer fra Responsene i stua hans ja, noe spesielt med disse svenskene ;)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Dette blir bra, Kenol.
    Skal følge tråden din.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Takk for det Terje, noe nytt med nysgjerrigheten din angående nye ht.?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Takk for det Terje, noe nytt med nysgjerrigheten din angående nye ht.?
    Lite nytt, tenker og vurderer.
    Er et par-tre alternativer som er mer aktuelle enn andre. Ikke 100 % sikkert det blir et bytte heller.
    Blir uansett ikke noe før jul.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ikke noe bilde av Rotel? :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med tråden :) Har aldri hørt Response, men har selvfølgelig fått med meg alle lovordene. Selv har jeg aldri vært noe særlig tiltalt av formen på dem, noe som er viktig da jeg har oppsettet mitt i stuen. Likevel, i den finishen var de virkelig virkelig kjempefine!!! Slitan :)
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Ikke noe bilde av Rotel? :rolleyes:
    rot.jpg

    Var det slik den så ut RB-985? Gjorde jobben en gang i tiden den, (for oss begge) nå er det minimalt med surrerundt lyd.
    Sitter med haka i fanget å nyter Responsene, som stadig går over til et fårete glis :D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Flott med ny tråd med anlegg og bilder.
    Kommer det musikkstoff også?:rolleyes:
    Lykke til videre!

    Mvh
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med tråden :) Har aldri hørt Response, men har selvfølgelig fått med meg alle lovordene. Selv har jeg aldri vært noe særlig tiltalt av formen på dem, noe som er viktig da jeg har oppsettet mitt i stuen. Likevel, i den finishen var de virkelig virkelig kjempefine!!! Slitan :)
    Takker, det synes jeg du må! Formen er en del av ingrediensen til hvordan de låter, form følger funksjon heter det vel. Jeg syntes også mine tidligere Sonus Faber skulpturer så fantastisk bra ut og overgangen estetisk til disse tok ca 1min. Altså til jeg fikk på en låt og fikk summa meg :D
    Nå synes jeg de er lekre, ekte håndtverk. Valnøtt gjør seg også :)
    Lyden ligger i løse luften foran deg, krystallklart og ekte med et herlig driv og punch i bassen jeg synes altfor mange hi-end ht. mangler.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Flott med ny tråd med anlegg og bilder.
    Kommer det musikkstoff også?:rolleyes:
    Lykke til videre!

    Mvh
    Det må jeg absolutt prioritere, kan starte med noen plater jeg snappa med meg fra Polen nylig.
    20141031_184840.jpg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ikke noe bilde av Rotel? :rolleyes:
    Var det slik den så ut RB-985? Gjorde jobben en gang i tiden den, (for oss begge) nå er det minimalt med surrerundt lyd.
    Sitter med haka i fanget å nyter Responsene, som stadig går over til et fårete glis :D
    Mener jeg ga 5000 hos Solberg HiFi rundt år 2000, mener det var meget god valuta for pengene. Og et ytre design som i mine øyne er langt finere enn etterfølgeren.

    Godt du er fornøyd med Responsene :)

    Er jeg på ville veier, eller hadde du en DP effekt og en Primare pre også?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med egen tråd, særsflotte dine Respons syns jeg;)
    Kjør på med bilder, det blir flotte tråder av det:D
    Bilder, litt musikk tips osv innimellom skit praten blir bra:cool:

    gismo
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Holmium: Stemmer det, hva du husker! DP6.4p og en Primare P30. DP`n ble ersattet med AW180 blokker oppgraderte til kit2,
    de var mye mer i min smak. Spilte på Gallo Reference 3 ht. De låt bra, men hadde klare begrensninger når en skulle dra på litt..

    gismo: Takk for det, har fått meg noen musikktips fra den hyggelige tråden din!
    skal prøve å laste opp en youtube her du må prøve på de flotte SF`ne dine. Nyoppdaga her :D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vinylpriser og kvalitet i Polen?
    Hvordan står det til med det?

    Du vet sikkert at alle Zappa albumene er i ferd med å bli reutgitt?
    ROXY som er den ene på bildet, kom tidligere i år. Lyden er bra på de nye.
    I Norge koster jo ihjelspilte Zappaplater alt for mye etterhvert.

    Er det ei PLAYSTATION-Beatles du har fått med deg?

    Mvh
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Lader opp til kveldens julebord med blant annet denne konge låta, kan nesten ikke spilles høyt nok.. Steintøft :D
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Må slenge ut noen bilder av tidligere anlegg da... Gammel nok til å begynne å mimre litt nå:p

    A.J.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    dna.jpg

    Da har jeg hatt denne flotte saken på prøve en ukes tid, det viste seg å bli et veldig hyggelig bekjentskap.
    Audionet DNA (Digital Network Amplifier) er en integrert forsterker med: DAC, Streamer, Radio, Sub integrering (ble ikke testet), rom kompensasjon/korreksjon,
    HT-bypass, USBstick leser.. Ja den har vel alt en kan tenke seg og litt til.. Den har dual mono 700VA trafoer og kjører 2x165W i AB drift.
    Forsterkeren ble testet med og uten EQ, ganilsen tok målinger av rommet mitt som viste seg å måle veldig bra, spesielt fra mellomtone og opp.
    Vi senket område i bassen litt (som hadde en dropp?) og lagret dette i forsterkeren. Da var det bare å lytte, først uten EQ. Det første jeg la merke til i sammenligning med min P5/A21 kombo var at bassen hadde blitt strammere og tørrere, det flyter mer med Parasound. Vokaler og instrumenter ennå mer nærgående, skremmende bra på flere låter! Enkelt å danne et 3D rom av lydbilde, med vokal dønn i mitden ikke langt fra nestippen og instrumenter langt ut på sidene og bakover i lydbilde.
    Hadde flere sammenlinger med og uten EQ korreksjonen, som hadde fordeler og ulemper, ved at vi temte bassen litt ble det lettere å fokusere på mellomtone og opp
    da det kom lettere frem. Men da mistet det litt av varmen og den deilige punchen Respons er kjent for.. Her skal jeg ta selvkritikk og lot ganilsen temme de så linært,
    det går jo ann å unngå. Så da endte det med at mesteparten av testperioden ble uten EQ hvorpå jeg syntes det låt kanonbra.. En forsterker jeg har notert meg bak
    øret, alt i en boks og med sølv/sort fargevalg på kabinett og grønt/rødt display valg har en også litt å velge i. Synd sånn morro koster litt ;)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hvor mye koster den Audionet-saken da?

    Kan du forresten skrive noen ord om CJ-preen du solgte uanstendig fort?
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Var det ikke rundt 100k..? Dyr som pokker, men den låt!

    CJ ET3 ja, brukte den på Cremonane. Mener å huske den var litt laidback fant aldri egnet effekt til den. Prøvde den på en Spectron Musician III som har fått mye skryt, men ikke så kjent her til lands.. Desverre var det brum i den og den gikk tilbake til statene.
    Litt irriterende med klikkelyden som kommer når en justerer volum på CJ`n...

    Fortsatt på tanken om ht.bytte Holmium? Tror jeg likegodt kan støpe mine fast, de drar ingen steder :D
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ikke skjedd stort. Sitter langt inne da det er vanskelig å få prøvd ut andre høyttalere. Får se, har det ikke travelt.

    Støpe fast :)
    Godt du er fornøyd, merker meg dine ord. Har det vagt i minnet at jeg på dette forumet har hørt om komponenter som ikke skal noe sted videre noensinne ;)
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Sant, det sitter vel litt inne å dra ut så flotte ht. som Cremona fra stua også ;)

    Er det ikke din gamle Moon jeg ser på børsen? Har kjent det rykker litt her, selvom jeg er mest innpå en integrert løsning.

    Nei jeg er sikker.. Det eneste måtte blitt storebror Grand BR, men jeg har hverken rom eller behov for å spille ennå høyere, dessuten liker jeg størrelsen på Artistene. Deilig å finne sitt merke innen ht.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 301025
    Da har jeg hatt denne flotte saken på prøve en ukes tid, det viste seg å bli et veldig hyggelig bekjentskap.
    Audionet DNA (Digital Network Amplifier) er en integrert forsterker med: DAC, Streamer, Radio, Sub integrering (ble ikke testet), rom kompensasjon/korreksjon,
    HT-bypass, USBstick leser.. Ja den har vel alt en kan tenke seg og litt til.. Den har dual mono 700VA trafoer og kjører 2x165W i AB drift.
    Forsterkeren ble testet med og uten EQ, ganilsen tok målinger av rommet mitt som viste seg å måle veldig bra, spesielt fra mellomtone og opp.
    Vi senket område i bassen litt (som hadde en dropp?) og lagret dette i forsterkeren. Da var det bare å lytte, først uten EQ. Det første jeg la merke til i sammenligning med min P5/A21 kombo var at bassen hadde blitt strammere og tørrere, det flyter mer med Parasound. Vokaler og instrumenter ennå mer nærgående, skremmende bra på flere låter! Enkelt å danne et 3D rom av lydbilde, med vokal dønn i mitden ikke langt fra nestippen og instrumenter langt ut på sidene og bakover i lydbilde.
    Hadde flere sammenlinger med og uten EQ korreksjonen, som hadde fordeler og ulemper, ved at vi temte bassen litt ble det lettere å fokusere på mellomtone og opp
    da det kom lettere frem. Men da mistet det litt av varmen og den deilige punchen Respons er kjent for.. Her skal jeg ta selvkritikk og lot ganilsen temme de så linært,
    det går jo ann å unngå. Så da endte det med at mesteparten av testperioden ble uten EQ hvorpå jeg syntes det låt kanonbra.. En forsterker jeg har notert meg bak
    øret, alt i en boks og med sølv/sort fargevalg på kabinett og grønt/rødt display valg har en også litt å velge i. Synd sånn morro koster litt ;)
    Flott å høre at du likte hva DNA klarte å trylle frem Kenol. :D

    Rommet ditt var som nevnt veldig bra oppover i mellomtonen, antagelig det beste jeg har målt om jeg husker rett. Du var også ganske heldig med ujevnhetene i bassen så alt i alt ble dette meget bra!

    Ha en riktig flott helg videre. ;)


    Geir Arne
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Det er jo hyggelig å høre at det ikke er noe i veien med rommet :)
    Audionet var en veldig fin match med Respons, savner den litt allerede..

    Takk og ligemåde :D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    2 veldig pene oppsett.. :) Morro og se noen med B&W PM1.. det er en liten sak jeg skulle ønske sto her også.. :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo hyggelig å høre at det ikke er noe i veien med rommet :)
    Audionet var en veldig fin match med Respons, savner den litt allerede..

    Takk og ligemåde :D
    Hehe. Audionet gjør det med deg... :D

    DNA på lytterommet og SAM på PM1 er medisinen fremover, hehe. :D


    Geir Arne
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det er min tidligere Moon. Utrolig god forsterker, hadde hatt den fortsatt om jeg ikke fikk mismatch vedrørende gain og inngangsfølsomhet som følge av ny DAC. Men en utrolig god forsterker, som er ryddig og solid bygd, fra en produsent som virker seriøs og skikkelig.

    Integrert har sine fordeler, og noen ulemper. Skulle jeg hatt integrert må jeg si Accuphase med DAC-kort er det absolutt mest fristende.
    Har du evt noen spesielle merker og modeller i kikkerten?

    Sant, det sitter vel litt inne å dra ut så flotte ht. som Cremona fra stua også ;)

    Er det ikke din gamle Moon jeg ser på børsen? Har kjent det rykker litt her, selvom jeg er mest innpå en integrert løsning.

    Nei jeg er sikker.. Det eneste måtte blitt storebror Grand BR, men jeg har hverken rom eller behov for å spille ennå høyere, dessuten liker jeg størrelsen på Artistene. Deilig å finne sitt merke innen ht.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Hva kreves forresten av krefter for å drive Grand Artist?
    Innbiller meg de krever litt for å yte godt.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    2 veldig pene oppsett.. :) Morro og se noen med B&W PM1.. det er en liten sak jeg skulle ønske sto her også.. :)
    Takk for det. PM1 er flotte de, synd dem står mer til pynt enn lytting. Jeg sitter jo bare foran det andre anlegget :D
    Har vurdert salg av dem, send en PM om du er int. ;)
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Holmium: Tenkte det var din gamle måneforsterker ja, de er jo sjeldene å se på børsen samt denne også var i Troms.

    Enig ang Accuphase, det er noe virkelig flott over designet der, lyden har jeg lest meg til også er i min gate, men aldri hørt de..
    Ville også hatt en av deres AB forsterkere fremfor en gloheit Klasse A.

    Så har vi Klasse D. Stello AI700 er en stilren liten sak med 2x500w , men der trenger en separat DAC. Hørte den komboen med Respons hos forhandler, sinnsyk dynamikk. Bra match.

    Responsene har følsomhet på 86db, så de er nok glad i litt krefter. Har lest sitat fra sjefen sjøl at små forsterkere også kan gi kanonlyd såsant kvaliteten er god.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Klasse A er noe eget da. En A-70 med spennende DAC foran blir bra :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    På tide med litt bilder og oppdateringer.
    Har vel kanskje skjedd noe nytt på elektronikkfronten?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn