KEF's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hvor lenge var Adam i paradis! Virket bra noen dager før de plutselig ble helt ko-ko igjen. :mad:
    Er ikke noen Apple ekspert men ved Airplay skal airplay ikonet være blått? Legger også merke til at av og til kobles de til Bluetooth også når jeg bruker Wi-Fi, andre ganger ikke. Dette gjelder både med Apple og Android.
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et problem med at mine Kef LSX justerer ned volumet automatisk etter en stund. De kan stå på og fungere som de skal, men etter ca en halv time starter de selv å justere ned volum. Skrur jeg opp lyden igjen går det en liten stund så justerer de ned volum igjen. Sånn holder de på hvis jeg justerer opp igjen.

    Det skjer både via optisk til TV og wireless med AirPlay og dlna.

    De startet å oppføre seg sånn for noen uker siden. Er på siste firmware versjon og har vært det siden den ble lansert.

    Noen andre som har vært ute for tilsvarende oppførsel?
     

    dogg-e

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    15
    Sted
    Askim
    Hei,

    Jeg har fått "Go" i heimen (Jubel og party!) til å kjøpe ett par 107/2. Har lagt ut en Ø/K annonse på finn, og selvsagt sjekket der. Det er ett par til salgs der, som selger sier er 100% i teknisk stand... Det står at dem er sjekket hos ON & OFF SERVICE AS (onoffservice.no - noen som kjenner til dem?).

    Jeg bor i indre østfold, og får ikke lett dratt på tur for å kikket på dem (16t tur/retur):/
    Noe her som tilfeldigvis kjenner til disse mon tro? Jeg har skrudd på mange høyttalere selv, og fikset noen par KEF høyttalere selv, og vet hvor nazi Kef er på kondensatorverdier og ferrofluid etc.
    Det fine med 107/2, er at stereophile.com har jo publisert sine målinger, så da er det relativt lett å verifisere om dem faktisk er ~100%, men igjen, blir en lang tur bare for å sjekke det... Har DATS og umik1 etc for å sjekke.

    Tips og tanker er velkommen...

    E
     

    dogg-e

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    15
    Sted
    Askim
    Hei,

    Jeg har fått "Go" i heimen (Jubel og party!) til å kjøpe ett par 107/2. Har lagt ut en Ø/K annonse på finn, og selvsagt sjekket der. Det er ett par til salgs der, som selger sier er 100% i teknisk stand... Det står at dem er sjekket hos ON & OFF SERVICE AS (onoffservice.no - noen som kjenner til dem?).

    Jeg bor i indre østfold, og får ikke lett dratt på tur for å kikket på dem (16t tur/retur):/
    Noe her som tilfeldigvis kjenner til disse mon tro? Jeg har skrudd på mange høyttalere selv, og fikset noen par KEF høyttalere selv, og vet hvor nazi Kef er på kondensatorverdier og ferrofluid etc.
    Det fine med 107/2, er at stereophile.com har jo publisert sine målinger, så da er det relativt lett å verifisere om dem faktisk er ~100%, men igjen, blir en lang tur bare for å sjekke det... Har DATS og umik1 etc for å sjekke.

    Tips og tanker er velkommen...

    E
    Ringte ON & OFF, De gjør ikke stort mer enn å recone og bytte de deler i delefilteret som gjør at høyttalerene ikke spiller. De hadde aldri loddet ut alle komponentene av delefilteret og sjekker verdier av dem opp det dem skal være etc. De måler heller ikke frekvens/fase-response og ohm opp mot leverandørens spesifikasjoner...

    :/
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Å lodde ut absolutt alle komponenter i delefilteret for å måle de er ikke normal prosedyre for overhaling. Delefilteret på 107.2 er komplisert så det holder, og enda litt til, så dette vil bety forferdelig mange timers arbeid, og dermed en arbeidskostnad som lett overstiger høyttalernes originalpris.

    Har hatt et par selv - 107.2 er jysla gode høyttalere, men pass på at du får med Kuben. Om Kuben ikke følger med, kan du benytte en MiniDSP for å gjøre samme jobben, men uten Kube eller ekvivalent, så blir de for kvasse i toppen, får en heftig kul rundt 50-60Hz og dypbassen forsvinner.

    Johan-Kr
     

    dogg-e

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    15
    Sted
    Askim
    Takk for innspill Johan-Kr!

    Tenkte mer det var sterkt å påstå at de er 100% i teknisk stand hvis man ikke har sjekket alle komponentene og målt sluttresultatet på 20+ år gamle høyttalere. Jeg sjekker personlig alle elementene hver for seg, og tester alle kondensatorer minimum.Tester også ohm/frekvens/phase på dem til slutt på begge for å se at dem matcher slik dem skal.

    Kjedelig for dem som evt hører på en 107/2 som er "defekt" og tror det er slik de skal være....
    Flere som har rapportert div Kef med mødden bass, god mellomtone, og dempet i toppen.... som er helt vanlig om du ikke har recona og fylt på med ferrofluid feks.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Gikk på gammel «hearsay» - sjekka opp, og delefilteret er ikke fullt så komplisert som det har blitt meg fortalt....

    Johan-Kr
     

    dogg-e

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    15
    Sted
    Askim
    Etter å ha kjøpt 107/2, og lært den harde måten at 100% teknisk stand.......................

    Så, lurer jeg på om noen her kjenner til en Steen Brandbyge? ref Dyolf her: https://www.diyaudio.com/forums/multi-way/265978-kef-107-2-frozen-wwofer.html
    Er av interesse å sla av en prat om hvordan han fikset magneten på sine....


    Det ene elementet i 107/2ene er sprengt og du hører at spoleviklingene er løse, i tillegg til at magneten er løs! Og et annet element er sprengt men fikset, og da på den billige måten med å rive av alt for mange viklinger på spolen ser det ut til :/ og dermed måler hele 25ohm forskjell i free air resonans frekvensen (Fs, ~35hz).

    Har lagt ut annonse på finn og her for å prøve å få tak i nye B250 SP1215 elementer... Men tipper det er vanskelig å nå dem som evt. sitter på slikt.
    Alt av deler til 107 (1 og 2) er vel av interesse....

    E
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.279
    Jeg finnes her også;). Er som nevnt på telefon på ferie en ukes tid framover, men det var kanskje av interesse for andre på dette forum å følge med på hva som kan være en løsning på ditt "bassproblem". I mitt tilfelle har limingen sluppet, og medført at de to magneter ikke er linet opp lenger. Hadde i utg.punktet tenkt å prøve å splitte de to magneter og så gjøre en jigg til å lime dem korrekt sammen igjen, men en kar på et engelsk forum sa at dette var en ekstremt vanskelig øvelse. Jeg fikk tak i to 10 toms basser med noe som har tilnærmet samme Thiele/Small parameter som de originale Kef-elementer.
    Steen
     

    dogg-e

    Medlem
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    49
    Antall liker
    15
    Sted
    Askim
    Jeg finnes her også;). Er som nevnt på telefon på ferie en ukes tid framover, men det var kanskje av interesse for andre på dette forum å følge med på hva som kan være en løsning på ditt "bassproblem". I mitt tilfelle har limingen sluppet, og medført at de to magneter ikke er linet opp lenger. Hadde i utg.punktet tenkt å prøve å splitte de to magneter og så gjøre en jigg til å lime dem korrekt sammen igjen, men en kar på et engelsk forum sa at dette var en ekstremt vanskelig øvelse. Jeg fikk tak i to 10 toms basser med noe som har tilnærmet samme Thiele/Small parameter som de originale Kef-elementer.
    Steen
    Det store spm da, er om du har det ene elementet "til overs" 😳... Kunne godt tenkt med ett slikt ett 😁😘
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.279
    Jeg har aldri hi-fi "til overs", men gi meg fjorten dager, så skal jeg filosofere litt på om du skal få tilgang til et eller et par B250.
    Steen
     

    haifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2003
    Innlegg
    187
    Antall liker
    90
    Sted
    Ås
    Er det noen som vet, og har hørt, hvordan gamle Kef Reference Model 1 eller 2 står seg mot nyere Kef R500? Er ute etter høyttalere i anlegg nr 2 og ser på bruktmarkedet.
     

    ThomasJudoka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.07.2015
    Innlegg
    149
    Antall liker
    43
    Sted
    Kjeller
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle!

    Noen som har erfaring med KEF på Naim elektronikk? Tenker først og fremst på R7.

    -T
     
    Sist redigert:

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har også LSX som pc-høytalere. Suveren lyd!
    Bruker ethernet for og spille musikk og toslink om jeg skal høre noe annet fra pcen

    Vis vedlegget 551230
    Fungerer Toslink bra? Vurderer å kjøpe LSX som PC høyttalere. Ser også KEF EGG kan kjøpes for en ganske rimelig penge nå (utgående modell). De får også mye skryt men litt kritikk for bassgjengivelsen. Hatt Bowers & Wilkins MM1 i ti år nå og de begynner å hangle litt. Ihvertfall er det noen lys som ikke virker helt normalt lenger.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    toslink fungerer sømløst. Brukes nesten hver dag og låter bra :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Usikker, men Roon kjører 24/96 gjennom uten konvertering iallefall.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er det nok en del nytt på vei fra kef snart..

    De har funnet på noe morsomt som de kaller "meta materiale" som skal fjerne enormt med forvrengning..
    Screenshot_20200914-112658~2.png


    Også er det kanskje en leak om ny ls50w meta og ls50w versjon...

    Screenshot_20200914-112716~2.png
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ser det jobber flere doktorer hos KEF. :giggle:

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja og doktor nr 2 i filmen ser ut som han har låst seg i 70 tallet med den frisyren.. kansje et arkivklipp fra serien Lost? 😂
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har vel ansatt noen doktorerer for å berolige frustrert eiere av LSX og LS50 Wireless. :unsure:
    Jeg har vært "gal" nok til å bestille et sett LSX til for bruk på den stasjonære PC'n. LSX settet jeg har på soverommet har utrolig nok fungert ganske stabilt over Wi-Fi etter at jeg koblet meg over på 5G nettverket og gjorde noen justeringer i oppsettet på den trådløse ASUS routeren.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Også er deres påstand om at den demper 99% ikke helt korrekt.. det var visstnok med en disk som hadde 500 tuber/kanaler.. mens den som er i bruk har bare 30 kanaler..
    Dog fant de vel også ut at 30kanaler ga 95% av effekten til den større..

    Blir Morro å høre om det lydmessig blir en ny perle slik den gamle tydeligvis var :)
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    En epoke er over og en ny starter.
    Siste versjon av KEF 104/2 Reference Rosewood Bi-wire fra tidlig 90-tallet
    blir pensjonert inntil videre. ikke bestemt meg om denne skal få et nytt hjem enda.
    Vemodig å skulle kvitte seg med disse som har servert en veldig god lyd i snart 30 år.

    Ingen skal beskylde meg for å bytte ut utstyr i hytt å pine, så spenningen var stor da tronarvingen tok over tronen.

    Velkommen KEF R7
    Etter å ha levd lenge med lyde til 104/2 så bestemte jeg meg egentlig tidlig
    at dette var sounden for meg. Skulle jeg noen gang bytte, skulle det aldri bli
    mindre en 2x8 i bassen i fremtiden.

    Derfor med litt usikkerhet når KEF R7 ble koblet opp.
    Men Wow for en lyd, ikke at KEF 104/2 låter dårlig, for det gjør de absolutt ikke.
    For en oppløst deilig lyd. høyttalerne forsvinner totalt i lydbildet.
    Herlig definert lydbilde, oppløsningen er herlig. Ingen ting som stikker seg ut.
    Dette er til å få fot av :) En veldig viktig ting, tar meg i å sitte 4-5 time i strekk å
    høre på musikk, ikke tegn til å bli sliten på noen måte i ørene/hode.

    Så, noe jeg kunne ønske meg enda bedre ? Enda bedre trykk i bassen kanskje ?
    Men hva kan man forvente fra to 6,5 tommere pr side kontra 2x8 tenker nå jeg.

    Dagene og timene har mangedoblet seg med de siste ukene med mye ny og gammel musikk som må høres på nytt. Utrolig mye i musikken jeg har hørt før som nå formidles med mye mer informasjon som ikke var der før.

    Men det aller beste etter de mange timene og ukene med musikk. Jo, hva skjer!
    Bassen, som jeg kanskje kunne sette fingeren på fra starten, det har da
    blitt bedre en i starten.
    Siste uken kan jeg bare konstatere at bassen har falt på plass å blitt
    Meget god. Stram med snert i også. :)
    Ikke sikkert dette er ferdig innspilt enda heller.

    Tanken som slår meg er at jeg ikke heller mangler noe bass nå.
    Noe subwoofer ikke kommer inn her, som kanskje var tanken med R3.

    Tør ikke en gang tenke på hva KEF R7 kan prestere i en helt optimalt
    rom/stue. Litt begrenset hos meg i for hold til størrelse og møblering.
    Men alt i alt er jeg meget fornøyd med lyden.

    Velkommen KEF R7, til 30 nye år! Disse går aldri ut døren :)

    Knut :)

    p.s. Håper ingen tar skade av skrivefeil osv. pga. dysleksi.
     

    DrEvil

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.05.2018
    Innlegg
    84
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Vintage KEF


    ØK. Kef 104/2
    Jeg ønsker å kjøpe et basselement, B200-SP1188
    til en tidlig modell av 104/2.
    Den er fra før 1990 da den kun har single høyttaler terminaler.

    Kai Screenshot 2020-10-11 100447.png
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har fått meg et par LSX. Har kun brukt de en liten periode men har ikke merket til noe spesielt dropouts eller lignende. (Jeg har dog en kraftig og meget stabil ruter) Alt har stort sett fungert 100% bortsett fra Airplay og spotify connect som av natur er litt buggy iblant, men uten at det er KEF sin feil.

    Bruker mine på wifi og trådløst mellom høyttalerne.

    Syns de låter uforskammet godt. Det er jo et stykke opp til Harbeth og hovedanlegget, men skulle nesten ikke trodd det var fra LSX lyden kom fra når jeg plasserte de oppå stuehøyttalerne. Det forteller meg at dette må være et automatisk best buy.
    For mannen i gata fins det knapt bedre tvhøyttalere. Selv kommer jeg til å bruke dem som pchøyttalere med mindre de blir altfor store på skrivebordet.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hei, har fått meg et par LSX. Har kun brukt de en liten periode men har ikke merket til noe spesielt dropouts eller lignende. (Jeg har dog en kraftig og meget stabil ruter) Alt har stort sett fungert 100% bortsett fra Airplay og spotify connect som av natur er litt buggy iblant, men uten at det er KEF sin feil.

    Bruker mine på wifi og trådløst mellom høyttalerne.
    Den innebygde streameren på Wi-Fi inngangen (streamer flac filer fra en NAS) fungerer ganske dårlig og ustabilt her. Såpass dårlig at jeg kjøpte en Bluesound Node 2i og koblet til på den optiske inngangen. Noe må det være for både Linn Akurate DS og Bluesound Node 2i fungerer dønn stabilt mens det nesten er bare problemer når en bruker LSX på samme måten over det samme nettverket. Nå var ikke dropouts problemet her men at den plutselig stoppet etter en sang og at den kunne spille to sekunder av første sang før den startet på nytt. Har to par LSX og det samme problemet på begge. Det andre paret brukes som PC høyttalere, koblet til med optisk kabel.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Den innebygde streameren på Wi-Fi inngangen (streamer flac filer fra en NAS) fungerer ganske dårlig og ustabilt her. Såpass dårlig at jeg kjøpte en Bluesound Node 2i og koblet til på den optiske inngangen. Noe må det være for både Linn Akurate DS og Bluesound Node 2i fungerer dønn stabilt mens det nesten er bare problemer når en bruker LSX på samme måten over det samme nettverket. Nå var ikke dropouts problemet her men at den plutselig stoppet etter en sang og at den kunne spille to sekunder av første sang før den startet på nytt. Har to par LSX og det samme problemet på begge. Det andre paret brukes som PC høyttalere, koblet til med optisk kabel.
    Her om dagen måtte jeg skru den av/på. Den nektet å respondere fra standby-modus. Ellers har den fungert fint, selv om dette uroligende. Får håpe det var et engangstilfelle :).

    LSX har bare standard upnp mens Linn har uPnP Openhome (Og Bluesound sitt eget system) som betyr det er appen sitt ansvar å bytte sanger når nåværende sang går mot slutten. Kanskje telefonen/pad'en din går i smått dvalemodus, eller er litt treg, eller appen er dårlig optimert kan være grunnen til at den skipper litt ved avspilling via innebygd upnp. Går du ut av appen/lukker appen mens en sang spiller, vil den heller ikke bytte til neste sang. Det er nok dette du opplever.

    En billig løsning er å f.eks installere https://www.pimusicbox.com/ på en raspberry og koble den til USB-utgangen for strøm (det skal vel gå akkurat mht. til strømkrav), man trenger da selvfølgelig en USB/toslink adapter eller lignende. Se her:
     

    el_oso

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2009
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Hei! Vurderer KEF LS50 Meta med en integrert forsterker, NAD C388 eller Hegel H190, mot LS50 Wireless II. Usikker på om en forsterker i prisklassen 18-32k kan forsvare de innebygde forsterkerne i wireless utgaven? Råd og tips tas i mot med takk.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei! Vurderer KEF LS50 Meta med en integrert forsterker, NAD C388 eller Hegel H190, mot LS50 Wireless II. Usikker på om en forsterker i prisklassen 18-32k kan forsvare de innebygde forsterkerne i wireless utgaven? Råd og tips tas i mot med takk.
    Jobber på OHC og vil si at at de nye alt i et mark 2 imponerer stort, hadde lagt de ekstra pengene en sparer i en sub i tillegg om en -må- bruke mer penger!
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Lidt Bilder,

    Bra bagdel.

    Vis vedlegget 529051

    Og forsiden er heller ikke veret., her påkledt, i profil

    Vis vedlegget 529052

    Vis vedlegget 529053

    Og her, avkledt

    Vis vedlegget 529054

    Samlet intryk

    Vis vedlegget 529055

    Dette er en musikkformidler i helt egen klasse, og kansje det du har lidt efter i umindelige tider.
    Ska du ha høytaler, hør denne, før du handler.

    Høytalere som tidligere har stået her vor KEF R3 Nu står, er:

    Pmc Twenty 24-5
    Martinlogan Electromotion ELS
    B&W 805 D3
    Dynaudio C60 og C30
    Klipsch R7iii

    Alle ekseptionelle høytalere!

    Men KEF R3, en special. Hør den med en Kapabel forsterker og du innser fort at her har de skabt noget special og så er den betalbar, 17grand , settet.

    mvh

    Mvh.
    Hei Alle,

    Står i fare for å melde meg inn i KEF klubben. Har mottatt et sett med LS50 Black Edition som betaling for et annet par. Har ennå ikke koblet de opp, skal gjøre det i kveld. Disse skal få bryne seg mot mine elskede Sonus Faber Cremona Auditor M. Forestiller meg nok ikke at de overgår disse på noen måte, men interessen for nye ting er jo alltids til stede og har aldri vurdert KEF som et merke som har falt meg inn å prøve (mye pga Elkjøp), men leser fantastiske reviews på LS50 oppkoblet mot kostbar HiFi. Har lest meg opp og havnet nå i denne tråden hvor jeg deretter ser Hi-Rex sine R3 hvor kjøpelysten umiddelbart begynner å klø. Er det bildene eller er dette en "Voksen" høyttaler? Hvilken farge er det og originale fronter? Og stativene? Utrolig Sexy og til den prisen...!!
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Hei Alle,

    Står i fare for å melde meg inn i KEF klubben. Har mottatt et sett med LS50 Black Edition som betaling for et annet par. Har ennå ikke koblet de opp, skal gjøre det i kveld. Disse skal få bryne seg mot mine elskede Sonus Faber Cremona Auditor M. Forestiller meg nok ikke at de overgår disse på noen måte, men interessen for nye ting er jo alltids til stede og har aldri vurdert KEF som et merke som har falt meg inn å prøve (mye pga Elkjøp), men leser fantastiske reviews på LS50 oppkoblet mot kostbar HiFi. Har lest meg opp og havnet nå i denne tråden hvor jeg deretter ser Hi-Rex sine R3 hvor kjøpelysten umiddelbart begynner å klø. Er det bildene eller er dette en "Voksen" høyttaler? Hvilken farge er det og originale fronter? Og stativene? Utrolig Sexy og til den prisen...!!
    Har nå endelig koblet opp LS50’ene i lytterommet. Førsteintrykket er at det er god bass, de er åpne med god omslutning og diskanten er myk, veldig imponerende lyd de første 45 minuttene og så blir jeg rett og slett lyttetrett og må skru ned, blir lei og sliten. Det er helt motsatt med Sonusene som jeg bare skrur opp og opp til kona klager og lyden er bare deilig... Varmet opp med Sonusene til forsterkerene ble temperert og med tanke på direkte sammenligning. De ble usammenlignbart og selvfølgelig urettferdig, det eneste jeg tenker på når jeg hører på Kefene er hvor mye bedre Sonusene er på alle områder fra perspektiv, plassering, bass, dynamikk og volum. Hehe, sånn er hi-fi livet, men ut i fra alle gode reviews der ute hadde jeg et håp. Jeg kommer nok til å legge de ut for salg i nærmeste fremtid om noen er interessert. Skal uansett ta meg tid til å høre på R3 da den rett og slett ser jækla sexy ut som Hi-Rex har greid å fremstille de.. NB!! Dette var ikke et forsøk på «dissing» eller kupping av tråden. Om det ble for provoserende lesning kan dere be moderator slette innleggene mine, HEHE.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn