KEF's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har også LSX som pc-høytalere. Suveren lyd!
    Bruker ethernet for og spille musikk og toslink om jeg skal høre noe annet fra pcen

    780D9660-C243-4289-83A0-2D51792D3BB6.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig bra ut. Hva er det slags subwoofer du har under bordet?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Bare som en betraktning, så burde KEF hatt en egen subwoofer til LS-høyttalerne.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bare som en betraktning, så burde KEF hatt en egen subwoofer til LS-høyttalerne.
    Tja, har man LS50W skal man ha ganske stort rom før det er nødvendig, og da velger man kanskje større høytalere heller? Og det finnes jo gode subwoofere i KEF sitt sortiment. Til LSX kanskje, men det er en presset prisklasse og en bråte av andre gode kandidater
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Da var mitt første KEF produkt noen sinne i hus, LSX. Førsteinntrykket er flott lyd men litt ustabilt. Usikker på om det er KEF Stream som er problemet men gapless playback fungerer ikke bestandig pluss at den hopper over et spor en gang i blant. Virker som Stream eller LSX mister kontakt med nettet av og til. Har kun testet med avspilling av musikk lagret på en medieserver (NAS). Har ingen slike problemer da jeg bruker stueanlegget med Linn Akurate DS.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Bare som en betraktning, så burde KEF hatt en egen subwoofer til LS-høyttalerne.
    Bare å kjøpe Jamo sub 800.. Samme mål som Cambridge men designet med klipsch og 800w.. Henger med det meste :) garantert en kruttønne sammen med lsx
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Bare som en betraktning, så burde KEF hatt en egen subwoofer til LS-høyttalerne.
    Tja, har man LS50W skal man ha ganske stort rom før det er nødvendig, og da velger man kanskje større høytalere heller? Og det finnes jo gode subwoofere i KEF sitt sortiment. Til LSX kanskje, men det er en presset prisklasse og en bråte av andre gode kandidater
    Vurderer en liten sub sjøl. Har kun hatt REL og brukt high level tilkoblinga. Skal en koble LSX til på low level eller LFE inngangen på suben?
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Da var mitt første KEF produkt noen sinne i hus, LSX. Førsteinntrykket er flott lyd men litt ustabilt. Usikker på om det er KEF Stream som er problemet men gapless playback fungerer ikke bestandig pluss at den hopper over et spor en gang i blant. Virker som Stream eller LSX mister kontakt med nettet av og til. Har kun testet med avspilling av musikk lagret på en medieserver (NAS). Har ingen slike problemer da jeg bruker stueanlegget med Linn Akurate DS.
    Samme erfaring som jeg har. Det er mest sannsynlig programvaren som er rufsete. Har et par andre upnp apper som funker bedre, men det blir heller ikke bra nok. Hos meg fungerer det best med Apple AirPlay 2 som kom i versjon 4.0. Den virker dønn stabil.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Etter noen uker med LSX og ganske stor frustrasjon til tider tenkte jeg å dele mine erfaringer. Etter endelig å fått de opp på veggen i rett høyde og avstand med veggfestet KEF B1 (flott men ganske dyrt) ble lyden veldig bra. KEF Stream har jeg gitt opp å bruke, ustabilt og tregt. Bruker BubbleUPnP som er lynraskt i forhold og mye mer stabilt. Spiller for det meste av Hi-res og lossless musikk lagret på en NAS. Der har jeg etterhvert funnet ut at "Cable mode" (kabel mellom høyttalerne) er det eneste brukbare hvis det i det hele tatt skal virke nogenlunde stabilt.
    Når det gjelder streaming over Bluetooth så har det funket veldig stabilt hele tiden. Bruker Min radio og TuneIn til streaming av radio. Til streaming av musikk lagret på telefon og NAS har jeg brukt USB Audio Player Pro. Dette har også fungert problemfritt men da er ikke musikken lenger lossless.
     
    Sist redigert:

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    ... Spiller for det meste av Hi-res og lossless musikk lagret på en NAS. Der har jeg etterhvert funnet ut at "Cable mode" (kabel mellom høyttalerne) er det eneste brukbare hvis det i det hele tatt skal virke nogenlunde stabilt.
    KEF sier jo at man må bruke kabel ved oppløsning over 96/24 så det henger på greip.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    ... Spiller for det meste av Hi-res og lossless musikk lagret på en NAS. Der har jeg etterhvert funnet ut at "Cable mode" (kabel mellom høyttalerne) er det eneste brukbare hvis det i det hele tatt skal virke nogenlunde stabilt.
    KEF sier jo at man må bruke kabel ved oppløsning over 96/24 så det henger på greip.
    Stemmer ikke helt det. Du kan spille av flac opp til 192KHz også trådløst men da blir filene "downsampled" til 48KHz. Fra bruksanvisningen:

    At what resolution does my speaker play?
    Playback resolution depends on the connection between Master and Slave.
    In Wireless Mode, the resolution is at 48kHz/24bit. Media above 48kHz/24bit will be
    downsampled. Media below 48/kHz/24 bit will be upsampled.
    In Cable Mode, the resolution is at 96kHz/24bit. Media above 96kHz/24bit will be
    downsampled. Media below 96/kHz/24 bit will be upsampled.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Dette kjente jeg ikke helt igjen, men det er lenge siden jeg har lest manualen.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Wi-Fi input har fungert bra etter at jeg slo på FFmeg dekoding av alle audio formater til WAV 48KHz i BubbleUPnP. Kan nesten tyde på at LSX av og til har problemer med dekoding av flac. :confused:
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Kan vel rette til at det fungerte bra en stund. Plutselig så er det de samme problemene på nytt. Kan kontrollere LSX med KEF Control men plutselig spiller den bare et spor så er det stopp og den vil ikke spille neste spor. Dette gjelder både når jeg bruker KEF Stream og BubblUPnP. Får feilkoden "Transition not available (error code 701)" når jeg prøver å hoppe fram eller tilbake til neste spor i BubblUPnP. Drar jeg ut strømkontakta så funker det bra igjen noen dager eller uker.

    Sjøl om det står at LSX støtter flac mellom 8-192 KHz så har jeg problemer med hakking og skurring på 192KHz filer. Skal ikke stå på nettverket og AkurateDS har ingen problemer med å spille disse filene.
     

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    KEF NT25 (SP1353) diskant

    Noen som kan tenkes å ha et par av disse til overs. Evt hele mellomtone elementet inklusive diskanten.
     

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Finner selvfølgelig et her og et der rundomkring på ebay. Men hadde vært veldig bra hvis noen i kongeriket hadde to til overs. Alternativt andre steder å finne to stk. Er også andre KEF modeller som har de samme og har fulgt med der også, men de vokser heller ikke på trær.
     

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    KEF Reference 205//2

    Hei!
    Har vært eier av IQ90, før jeg anskaffet meg XQ40 som jeg har i oppsettet idag. XQ40 er en fantastisk bra høyttaler som spiller veldig oppløst, luftig og fint. Er i oppgraderingsmodus om dagen, og skulle veldig gjerne ha hørt et par KEF Reference 205/2 for å vurdere om det er verdt å ta steget opp. Om noen som besitter et sånt par bor på østlands området og kanskje også vurderer å selge dem, så hadde jeg satt stor pris på du tar kontakt.

    Om noen har erfaring med både XQ40 og Ref 205/2 hadde det vært veldig interessant å høre noe inntrykk. Er det noe vesentlig forskjell, eller er det kun marginale forskjeller..

    Håper på noen tilbakemeldinger:)
     
    Sist redigert:

    terrawa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    26
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    Da er KEF R900 bestilt, så er det bare å smøre seg med den toldmodigheten jeg ikke har:cool:

    Dette blir spennende.

    AE1B7261-1996-4220-9AB5-03C9D86A7F7E.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Kommer de snart? :rolleyes:
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Alternativ til KEF Stream?

    Jeg har et par LS50 Wireless og et set LSX. Jeg er veldig fornøyd med LS50 og synes LSX er helt OK til mitt bruk som kjøkkenhøyttalere.

    Så langt er alt greit. Det som jeg synes er virkelig ugreit, er appen Stream. Den funker forholdsvis ofte en liten stund, og da tapper den batteriet i telefonen (iPhone 8 ) i en fart som gjør at den blir riktig god og varm! :mad: Og etter en kort stund, f. eks. hvis telefonen går i sleepmode (eller hva det heter når iPhone slukker skjermen), så mister den hele køen jeg har lagt opp til avspilling. Og når jeg så vekker den igjen, finner den ingen nas og knapt nok noen høyttalere! :mad:

    LSX brukes mest til å høre på NRK om morgenen, og da funker det veldig bra med å bruke radio-appen deres. Ut over det spiller jeg hovedsakelig flac fra egen nas og det er her det virkelig går "down the drain"!

    Så spørsmålet mitt er om det finnes en annen app som kan brukes til å spille flac fra nas?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    OlaR: En god venn av meg- tidligere i familien- har vurdert LSX som erstatning for (mye) større Dalis. Noen andre problemer med dem?
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Nei, ut over det med appen, funker de fint. Men der kresne på nettverket på den måten at hvis du har både 2,4 GHz og 5 GHz nett, så må telefonen og høyttalerne være på samme. Eller finner de ikke hverandre.

    Men advar ham mot å høre på LS50, for forskjellen er veldig stor, så da kan fort tanken på LSX forsvinne! :eek:
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Jeg har et par LS50 Wireless og et set LSX. Jeg er veldig fornøyd med LS50 og synes LSX er helt OK til mitt bruk som kjøkkenhøyttalere.

    Så langt er alt greit. Det som jeg synes er virkelig ugreit, er appen Stream. Den funker forholdsvis ofte en liten stund, og da tapper den batteriet i telefonen (iPhone 8 ) i en fart som gjør at den blir riktig god og varm! :mad: Og etter en kort stund, f. eks. hvis telefonen går i sleepmode (eller hva det heter når iPhone slukker skjermen), så mister den hele køen jeg har lagt opp til avspilling. Og når jeg så vekker den igjen, finner den ingen nas og knapt nok noen høyttalere! :mad:

    LSX brukes mest til å høre på NRK om morgenen, og da funker det veldig bra med å bruke radio-appen deres. Ut over det spiller jeg hovedsakelig flac fra egen nas og det er her det virkelig går "down the drain"!

    Så spørsmålet mitt er om det finnes en annen app som kan brukes til å spille flac fra nas?
    Har også LS50W i stua og ett par LSX. Bruker Roon til all avspilling, KEF appene prøvde jeg en gang første dagen og har ikke vært innpå siden.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Og det med svært god grunn!

    Jeg er ikke så lysten på å gå for Roon fordi jeg sannsynligvis bare kommer til å bruke det på kjøkkenet, og da synes jeg det blir dyrt. Dessuten hadde jeg en prøveperiode for et par år siden, og jeg må bare innrømme at jeg ikke ble helt venner med den.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    OlaR: Det kan se ut til at hele KEF-tanken forsvinner for hans del. Kommer nok til å bli balansert analog-pre m/ oversettere enten fra Dynaudio, AE eller Elac.. Men , takk skal du ha.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Og det med svært god grunn!

    Jeg er ikke så lysten på å gå for Roon fordi jeg sannsynligvis bare kommer til å bruke det på kjøkkenet, og da synes jeg det blir dyrt. Dessuten hadde jeg en prøveperiode for et par år siden, og jeg må bare innrømme at jeg ikke ble helt venner med den.
    Roon er noe helt annet nå, og ja, det er meget fint med disse høyttalerne!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har et par LS50 Wireless og et set LSX. Jeg er veldig fornøyd med LS50 og synes LSX er helt OK til mitt bruk som kjøkkenhøyttalere.

    Så langt er alt greit. Det som jeg synes er virkelig ugreit, er appen Stream. Den funker forholdsvis ofte en liten stund, og da tapper den batteriet i telefonen (iPhone 8 ) i en fart som gjør at den blir riktig god og varm! :mad: Og etter en kort stund, f. eks. hvis telefonen går i sleepmode (eller hva det heter når iPhone slukker skjermen), så mister den hele køen jeg har lagt opp til avspilling. Og når jeg så vekker den igjen, finner den ingen nas og knapt nok noen høyttalere! :mad:

    LSX brukes mest til å høre på NRK om morgenen, og da funker det veldig bra med å bruke radio-appen deres. Ut over det spiller jeg hovedsakelig flac fra egen nas og det er her det virkelig går "down the drain"!

    Så spørsmålet mitt er om det finnes en annen app som kan brukes til å spille flac fra nas?
    Flac fra NAS er et stort problem med LSX. Har slitt helt siden jeg kjøpte de i høst. Har nå gått over til cable mode og det funker litt bedre. Stream appen er ubrukelig. BubbleUPnP for Android er mye bedre men ikke helt perfekt. Bruker også en del strøm. For iOS funker mconnect Player stort sett bra. Både BubbleUPnP og mconnect Player er ti ganger raskere og mer stabile enn KEF Stream!
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Jeg har et par LS50 Wireless og et set LSX. Jeg er veldig fornøyd med LS50 og synes LSX er helt OK til mitt bruk som kjøkkenhøyttalere.

    Så langt er alt greit. Det som jeg synes er virkelig ugreit, er appen Stream. Den funker forholdsvis ofte en liten stund, og da tapper den batteriet i telefonen (iPhone 8 ) i en fart som gjør at den blir riktig god og varm! :mad: Og etter en kort stund, f. eks. hvis telefonen går i sleepmode (eller hva det heter når iPhone slukker skjermen), så mister den hele køen jeg har lagt opp til avspilling. Og når jeg så vekker den igjen, finner den ingen nas og knapt nok noen høyttalere! :mad:

    LSX brukes mest til å høre på NRK om morgenen, og da funker det veldig bra med å bruke radio-appen deres. Ut over det spiller jeg hovedsakelig flac fra egen nas og det er her det virkelig går "down the drain"!

    Så spørsmålet mitt er om det finnes en annen app som kan brukes til å spille flac fra nas?
    Flac fra NAS er et stort problem med LSX. Har slitt helt siden jeg kjøpte de i høst. Har nå gått over til cable mode og det funker litt bedre. Stream appen er ubrukelig. BubbleUPnP for Android er mye bedre men ikke helt perfekt. Bruker også en del strøm. For iOS funker mconnect Player stort sett bra. Både BubbleUPnP og mconnect Player er ti ganger raskere og mer stabile enn KEF Stream!
    @ Trond_B: Hei og takk for interessant svar!
    Her i huset er det IOS-enheter som er aktuelle til kontroll. Jeg har lastet ned mconnect Lite, men finner ikke ut hvordan jeg kan aksessere nas fra den. Er det noe jeg overser, eller må man ha betal-versjonen for å få den muligheten?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Tror du må ha betalversjonen for å spille av fra NAS. Ser den under Browser. Jeg bruker å spille av hele album. Hos meg spiller både BubbleUPnP og mconnect av hele første albumet som det skal. Av og til på det neste jeg legger inn så vil den ikke spille av første sangen så jeg må stoppe eller hoppe fram og tilbake mellom sangene før den plutselig begynner å spille igjen. LSX er "online" for jeg kan justere volum og bytte innganger med KEF Control så det er litt merkelig at den plutselig ikke vil spille av sangene. Har sendt mange mailer med logger gjennom KEF Control men null respons fra KEF. Begynner å tvile på at KEF i det hele tatt greier å få dette til å fungere 100%, men mconnect fungerer uansett mye bedre enn Stream. BubbleUPnP er den raskeste og mest stabile appen men finnes kun for Android.

    Har en Linn Akurate DS som jeg bruker mest til å spille av fra NAS og der funger det dønn stabilt absolutt hele tiden så det er ingenting feil på nettverket mitt. Har LSX stående på soverommet.

    mconnect bruker ikke mye strøm på iPAD Mini'n jeg har. BubbleUPnP bruker litt mer strøm på Sony telefonen.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har endelig fått LSX til å fungere bra til avspilling av musikk (flac) lagret på en media server (NAS) over Wi-Fi inngangen. Min erfaring etter 9 mnd. med problemer er at det er kun over Airplay at Wi-Fi inngangen fungerer tilfredsstillende. På Android har både KEF Stream og BubbleUPnP store problemer med å fungere sånn nogenlunde stabilt. Stream og mconnect Player fungerer litt bedre på iOS men er langt fra stabilt.
    Fikk registrert LSX over Airplay for noen dager siden og det har fungert veldig bra etterpå!

    Må si jeg er veldig skuffet over KEF. Ser det er mange som klager. Virker nesten som KEF ikke har viljen eller kunnskapen til å få det til å virke stabilt på alle plattformer. Har ikke kommet ny firmware siden i oktober og det er også ei god stund siden det kom oppdateringer til KEF Stream og Control. Burde vært forbudt å selge produkter som ikke fungerer når de lanserers! :mad: Er ikke så veldig glad i å være betatester! (n)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kjørt Roon på mine LSX over wifi i ett år nå, ingen dropouts og ingen problem. Spotify connect funker også helt topp over wifi.
    Appene er begredelige, men jeg trenger de ikke heller så merker ikke noe til det.
    Hva med og prøve en gratispriode på Roon Trond_B? Enten liker du det, eller ikke....
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Har endelig fått LSX til å fungere bra til avspilling av musikk (flac) lagret på en media server (NAS) over Wi-Fi inngangen. Min erfaring etter 9 mnd. med problemer er at det er kun over Airplay at Wi-Fi inngangen fungerer tilfredsstillende. På Android har både KEF Stream og BubbleUPnP store problemer med å fungere sånn nogenlunde stabilt. Stream og mconnect Player fungerer litt bedre på iOS men er langt fra stabilt.
    Fikk registrert LSX over Airplay for noen dager siden og det har fungert veldig bra etterpå!

    Må si jeg er veldig skuffet over KEF. Ser det er mange som klager. Virker nesten som KEF ikke har viljen eller kunnskapen til å få det til å virke stabilt på alle plattformer. Har ikke kommet ny firmware siden i oktober og det er også ei god stund siden det kom oppdateringer til KEF Stream og Control. Burde vært forbudt å selge produkter som ikke fungerer når de lanserers! :mad: Er ikke så veldig glad i å være betatester! (n)
    Dette er ikke helt ulikt Equinor sin utenlandssatsing. Det er viktig å vite hva man har forutsetninger for å bli best på. KEF sin ekspertise er høyttalere og ikke digitalteknologi. Når de da velger å gå over i den digitale verden så bør de alliere seg med noen som er ledende i segmentet allerede.
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Helt enig, dette er et katastrofeområde for KEF Jeg har både LS50 WL og LSX. Hvis det kan være noen trøst for folk med LSX, så er LS50 om mulig enda verre med tanke på brukergrensesnittet! (n)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Helt enig, dette er et katastrofeområde for KEF Jeg har både LS50 WL og LSX. Hvis det kan være noen trøst for folk med LSX, så er LS50 om mulig enda verre med tanke på brukergrensesnittet! (n)
    Leste også at det var mye problemer med LS50 WL men at LSX skulle være mye mer stabile før jeg kjøpte. :oops:

    Kjørt Roon på mine LSX over wifi i ett år nå, ingen dropouts og ingen problem. Spotify connect funker også helt topp over wifi.
    Appene er begredelige, men jeg trenger de ikke heller så merker ikke noe til det.
    Hva med og prøve en gratispriode på Roon Trond_B? Enten liker du det, eller ikke....
    Har kikket litt på Roon før men jeg vil ikke betale for noe siden jeg har jævlig mye musikk lagret i flac. Har en Linn Akurate DS i stua og en Denon nettverksspiller før der jeg nå har LSX. Begge de to fungerer/fungerte helt perfekt med det nettverket jeg har. Har fungert veldig bra etter at jeg fikk registrert LSX over Airplay. Har prøvd flere ganger før men KEF Control har ikke funnet LSX Airplay på nettverket. Hadde håpet det skulle komme i orden slik at det funket bra på Android også siden jeg har en Android telefon. Har en iPad Mini som stort sett har ligget til pynt som jeg nå får litt bruk for framover.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn