En voldsom fordel til Kef 207/2 er den store mellombassen.
Når det gjelder The blade fra KEF, så er jo dens hornladete (wave guide..?) Mid/tweet array, men stooooooor baffelflate fremfor 207/2 for nettopp denne nye Gen 10 uni-Q arrayen muligens enda raskere i dette mellombassområdet.
Har man lyktes å sørge for energi i dette vriene området og det tror jeg de har lyktes i, så er det jo klart att med
dobbelt så mange basselementer pr side som 207/2 og i ett kabinett som jeg ser av FEA analysen er enda bedre i glassfiberversjonen (Av Julia Davidson, KEF nye stjerneskudd ingeniør) enn det var i karbonfiberversjonen, så må jo Blade være helt syk i bassområdet.
Frågan er jo mellombassen... hvordan er de der...?
En ting er sikkert ...B&W er vippet av tronen de har hatt i i england de siste tiårene. KEF er den nye kongen, OM BLADE infrir.
Og... bare så det er klart, KEF sitt nye stjerneskudd Julia Davidson, hu har tatt steget opp på høyeste nivå, man sier det ikke, men det hintes... Mr Laurence Dickie (B&W's tidligere stjerne - Nå Vivid Audio) you've got competition!!! Dickie laget Nautilus, vet dere.
Jag e impad!!!! Imp!
Robert Harley om The Blade (Drevet av mid level Audio Research (transistor integrert +cd spiller...)
"The sound was simply stunning. The Concept Blade had a harmonic richness, coherence, and continuousness that made it sound like a single transducer rather than a less-than-seamless amalgam of disparate drivers. It also disappeared as a sound source, not just spatially but in the extremely low levels of coloration. The music just existed in space with an ease and grace that was remarkable. Moreover, the Blades dynamics were exemplary---fast, effortless, and clean with no trace of etch. Finally, the bass had outstanding resolution of texture and pitch, along with a tremendous rendering of macro and micro dynamics."
Nå... Blade låter så annerledes,at det som står over er visst ikke helt korrekt.
Harley sier videre att han nok ikke syntes det var det beste han hadde hørt, men... det han hørte på var "the concept" prototypen.
Hvordan The Blade produksjonsmodellen låter har jeg enda ikke sett en vettug beskrivelse på.
Men Kef sier at produksjonsmodellen er spesiellt overlegen i bassen, vis a vis prototypen...
Makes your mouth water it does!!!
The Blade tok litt over 6 år å få fra zero til Produksjon... Prosjektet startet i 2004/2005... evidently...
mvh