Høyttalere KEF LS50 Wireless erfaringer?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Lurer litt på ett par slike. Fint om noen kunne komme med egne erfaringer i eget oppsett med disse;-)

McLaren
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Jeg har hatt LS50 Wireless et par måneder nå, og er blown away av dette produktet.

Det å kalle høyttalerne "wireless" er kanskje en bommert, for wireless er de ikke. Ja, fjernkontrollen er i en helt latterlig kvalitet, og programvaren er som betautgave å regne.

Men lydkvaliteten da mann! Den er bare helt fantastisk. Og ennå har jeg ikke prøvd å pare høyttalerne med en god sub eller to, via den DSP-styrte subwooferutgangen.

Roon kommer snart med støtte for LS50 Wireless, og da blir dette et par høyttalere det blir vanskelig å komme rundt, om man skal ha et par gode småhøyttalere.

Foreløpig bruker jeg de med en Auralic Aries Mini streamer med Roon, men den havner kanskje på bruktmarkedet snart?

 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det å kalle høyttalerne "wireless" er kanskje en bommert, for wireless er de ikke.
Takk for video.
Sant - jeg har aldri sett mer kabler koblet til noen HT før så å kalle det wireless blir litt kunstig ja ;)

Noen som har sammenlignet ls50 med ls50 wireless ? ls50 likte jeg ikke i det hele tatt..
 
Sist redigert:

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
879
Antall liker
415
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har erfaring som er veldig sammenfallende med Audionirvana sine.
Fantastisk lyd med et brukergrensesnitt som er bortimot helt håpløst.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Jeg har erfaring som er veldig sammenfallende med Audionirvana sine.
Fantastisk lyd med et brukergrensesnitt som er bortimot helt håpløst.
Nå vil jeg understreke at brukeropplevelsen plutselig er helt i andre enden, når Roon er på plass. Og i følge rapportene vil det skje hvilken dag som helst nå.

Foreløpig gir Auralic Aries meg Roon-tilknytning, og det fungerer strålende. Fjernkontrollen har jeg nesten ikke tatt i.

Når det gjelder forskjellen på LS50 og LS50 Wireless: Jeg ser slettes ikke bort fra at du vil elske LS50 Wireless, selv om du ikke likte LS50. Det er to veldig forskjellige høyttalere, selv om de selvsagt har mye til felles også. Det viktigste er at DSP-funksjonen til Wireless-versjonen fører til at du kan finjustere høytallerne i forhold til akustikk og personlig smak. Den har også en veldig fin innbygget fasekorrigeringsfunksjon som fungerer svært godt. Det hører du, om du skrur den av.
 
Sist redigert:

Plix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2014
Innlegg
248
Antall liker
416
Sted
Skive, DK
Fra Roon:

KEF LS50 Wireless Support

We are proud to finally release support for KEF’s fantastic LS50W speakers in Roon!

KEF’s speakers were Digital Audio Review’s Product Of The Year22 last year, and while it took a bit of effort to get Roon streaming directly to the LS50w, we think it was worth the wait.

If you own a pair of LS50W’s note that you will need to be using the newly released Firmware 1.1.411, and we recommend connecting your speakers over Ethernet, as opposed to Wifi. Once your speakers are on and set to “wireless” mode, you can enable them in the Audio tab of Settings. If you are having problems connecting to your LS50W’s, please confirm the KEF app is closed.

Also, note that due to the technical details of KEF streaming these speakers are not Roon Ready, so linking multiple pairs of LS50w is not possible and some RAAT-specific functionality (like convenience switching or advanced Signal Path functionality) is not possible.
 

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Innlegg
1.478
Antall liker
881
Torget vurderinger
5
Fra Roon:

KEF LS50 Wireless Support

We are proud to finally release support for KEF’s fantastic LS50W speakers in Roon!

KEF’s speakers were Digital Audio Review’s Product Of The Year22 last year, and while it took a bit of effort to get Roon streaming directly to the LS50w, we think it was worth the wait.

If you own a pair of LS50W’s note that you will need to be using the newly released Firmware 1.1.411, and we recommend connecting your speakers over Ethernet, as opposed to Wifi. Once your speakers are on and set to “wireless” mode, you can enable them in the Audio tab of Settings. If you are having problems connecting to your LS50W’s, please confirm the KEF app is closed.

Also, note that due to the technical details of KEF streaming these speakers are not Roon Ready, so linking multiple pairs of LS50w is not possible and some RAAT-specific functionality (like convenience switching or advanced Signal Path functionality) is not possible.
Se der ja!

Det er en gamechanger for gamechangeren! :cool:
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
De skulle hatt en sånt system i multikanal med 5.1 (eller 9.1).
 
Topp Bunn