Kategori for spørsmål, hvordan treffe blink?

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Man vil jo helst ikke opptre ukorrekt, og i den forbindelse lurer jeg på om noen kan utdype et og annet for meg (og eventuelt andre interesserte)?

Jeg postet et spørsmål under hi-fi generelt, hvor jeg lurte på om noen visste hvor jeg kunne skaffe nytt basselement, nærmere bestemt et Focal 10K617. (Til Audiovector 6)

Jeg registrerer nå at denne postingen er flyttet til DIY-avdelingen, hvor den sannsynligvis får mindre oppmerksomhet..?

Jeg har alltid oppfattet det slik at DIY var nettop det, DIY, altså spørsmål og diskusjoner av teknisk art. Nå er jeg plutselig usikker på hvor det er riktig å poste spørsmål som omhandler hvor man kan få kjøpt hi-fi relaterte saker og ting.

For øvrig ser jeg at det under Hifi generelt finnes spørmål/tråder som omhandler alt fra anbefaling av nye rør og diskanter, til mer intrikate spørsmål om strømkurser og lignende. Etter mitt skjønn er mange av disse trådene mer i DIY-leiren, enn et enkelt "hvor kjøper man..."-spørsmål.

Hvor går grensen mellom Hifi generelt og DIY? Man vil som sagt nødig gjøre feil. ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.585
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, dette er ikke enkelt. Jeg tror vi har litt delte meninger internt i moderator gruppa også.
Min mening er (etter å ha "jobbet" her ganske mye) at diy skal omhandle alt innen diy inkludert reparasjoner, (muligens garantirep), feilsøking etc. problemer, spørsmål om delkomponenter (elementer, kondiser, motstander, trafoer) ulyder i produkter etc.

Som sagt, det er forskjellige meninger her.

Mulig ikke så mange leser diy, men mer kvalifiserte svar vil du sansynligvis få. Har også opplevd at tilsvarende spørsmål blir lagt til hifi-generelt og etter en lang stund uten svar så legges den inn på diy og svarene kommer.

Endel grensetilfeller vil det alltid komme og det er ikke enkelt å gjøre alt 100%.

Når dette er sagt ønsker jeg egentlig hifi-generelt fritt for tweaks, dempere og slikt også. Men pr.idag. er det ingen logisk plass for dette. Vi har også idag for mange kategorier allerede.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.689
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med å utvide kabelhjørnet til å inkludere tweaks og dempere? Jeg synes (hehe) at det tilhører samme bundle.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Hva med å utvide kabelhjørnet til å inkludere tweaks og dempere? Jeg synes (hehe) at det tilhører samme bundle.
Så pen du er i dag.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.689
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Om jeg bare kunne si det samme.