Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    hadde alpine anlegg montert av RM i s600 v12 jeg hadde. den mest lyd dempende kupen jeg har hatt i en bil. og der hørte man ikke motoren så lenge du ikke dro en kickdown. .. en bil som overgår det meste med total tysnad i cupen. .. dobble ruter osv.... . men desverre ikke noe og spare på i dag. tidlig s klasse var dobbel plate karroeseri med lim i mellom som slipper der før de begynner og ruste helt random steder. og sammen med sitt bio el nett går disse bilene rett og slett i oppløsning. styr unna folkens. koster 10 ganger mer og restaurere enn en countach. og..... men når det kommer til bil og lyd cupe demping er det ingen som slår mercedes. når det kommer til look's er det ingen som slår en countach. tror det var første superbilen jeg har sittet i som liten gutt.. og jeg har sett en del countacher her i norge. favouritten min der er en blåmetallic med hvit skinn. uten spoiler.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Var en kar på- Finn som sålte ferdig inspilte kasetter, så jeg tog chancen å bestilte non. Er spendt på lyd kvalitet på desse. De kommer neste uke
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    mazda brukte bose.... bilestereo er ektsra utstyr som regel og det finnes mye rare pakker der ute. her du noe rett auditor men og så noe feil og. har man penger kan man få en bil levert med det man ønsker faktisk. spiller ingen rolle hvor den bilen kommer i fra. betaler man en merkeforhandler altfor godt oppfyller de som regel dine ønsker. om det er slik lengre vet jeg ikke.
    Nope, biler kommer gjerne med bra eller dårlige options inenfor det utvalget de tilbyr. i3 som jeg kjører daglig får du med Harman Kardon som beste option, men det er 24 bit og en haug med høytalere over alt i bilen....Veldig bra lyd til å være bil.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Den låter bra med alle de båndtypene jeg har prøvd, men har ikke prøvd mer enn noen timer. Og nå blir det en pause på en måned da jeg skal prøve å få orden på noe i smilets land.
    God tur öst over. Der er det kansje mulig å opdrive kasetter fortsatt?
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Har all tid brukt desse kabler der fölger med utstyr når jeg handler, menn i dag koblet jeg om å satte in noen QED kablage isteden for. Jeg var siker på at en kabel er en kabel menn det ble anna lyd. Fyldigre på en måte. Kansje jeg bare inbiler meg. Skal koble til bake i morgen så kan jeg konkuludere. Andre der har ærfaring med kabelbytte?
    Har ike testa på optak enna
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Har all tid brukt desse kabler der fölger med utstyr når jeg handler, menn i dag koblet jeg om å satte in noen QED kablage isteden for. Jeg var siker på at en kabel er en kabel menn det ble anna lyd. Fyldigre på en måte. Kansje jeg bare inbiler meg. Skal koble til bake i morgen så kan jeg konkuludere. Andre der har ærfaring med kabelbytte?
    Har ike testa på optak enna
    Nå må du være forsiktig - dette kan fyre opp en overordentlig heftig debatt😉

    Selv har jeg aldri merket forskjell, men tror nok at de med mere fintfølende sanser finner forskjeller.

    Et glass vin derimot - da kommer forskjellene frem for meg…😊
     
    Sist redigert:

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Skal ike dra i veg med non kabeldebat, bare ville fortelle hvad jeg hörte. Skål. Her tar jeg meg en øll 😉
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Vis vedlegget 815531
    Vis vedlegget 815532

    beklager repost av gamle bilder men jeg fikk ikke sendt de i pm. men hva er folkets favouritt mellom ma'r og ma xg?????
    Ingen favoritt her i gården siden jeg ikke har spilt inn på / "testet" en MA-R. MA-XG derimot har jeg spilt en del, og det låter flott. Men jeg må si at kvalitetsfølelsen er høy for begge. Tunge og gedigne.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.307
    Hvor mye er det fornuftig å betale for en Pioneer CT-F1000 som trenger service og nye reimer?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvor mye er det fornuftig å betale for en Pioneer CT-F1000 som trenger service og nye reimer?
    Tja, etter min mening er en slik spiller i topp stand verdt ca. 10.000.- Og hva koster en skikkelig service på en spiller som er 45 år ?
    Her må det byttes mye, og hodene er det svake punktet, hvis de er for mye slitt så er det takk og god natt Marie. Sære hoder som er tilnærmet umulige å få tak i. (Skal være samme hoder på CT-F1250 forøvrig)
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Igjen, litt på siden av kassetter & spiller – men siden jeg driver og samler noen komponenter til et fremtidig vintage Technics anlegg, og kassettspilleren som jeg har hanket tak i er en av ingrediensene, så håper jeg at jeg blir tilgitt … :)

    Kassettspilleren RS-M88, som er relativt sjelden å se (platespilleren SL-151 er heller ikke så veldig vanlig), gjorde at jeg fikk lyst til å sondere terrenget etter en litt uvanlig Technics høyttaler også. Og den skulle / burde være relativt kompakt. Ikke minst for å beholde husfreden ;)

    Den ble funnet, og når jeg drar for å se på den, lytte og kjøpe, så ser jeg jo at den er noe større (og tyngre) enn hva jeg forutså. Men jeg gadd ikke «snu» når jeg hadde kommet så langt i prosessen. Og jeg liker jo utseendet på boksen.

    Men en artig kar (er høyttaler en «han»?) – Technics SB-E200 er betegnelsen på den. Heretter kalt ‘Klædden’.

    Gleder meg til å få satt opp denne i et anlegg sammen med RS-M88. Plasserte en av de på benken for artighets skyld..:
    Vis vedlegget 812803 Vis vedlegget 812804
    De der er jo dødskule! (Og storebrødrene er jo sinnsykt svære) Hvordan låter de?
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Når man sitter å gjør testopptak av samme låta på mange ulike bånd en hel lørdagskveld, og så først etter sju-åtte bånd kommer på at tittelen på låta er usedvanlig passende.... Give Life Back To Music... 🤭

    Fortsatt god helg!
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    De der er jo dødskule! (Og storebrødrene er jo sinnsykt svære) Hvordan låter de?
    Det lille jeg hørte ved kjøp var bra. Men faktisk så kjøpte jeg de mest fordi de (i mine øyne) er ganske så spesielle / kule samt at det er Technics (undertegnede er fan..). Og det hjelper litt at man ikke finner de på ethvert Samvirkelag.. :)

    Planen er å koble de opp mot andre ca. 40 år gamle Technics komponenter. Vintage!
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Tre hodes Denon på Finn kr 1500,- du får med en Tanberg søllsuper 11 receiver å en Technic vinylspiler på kjöpe. Det er da billig? I skien
    Finn kode 257864314
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Fyll på med hvilken oppfattning du har:

    Hvilke modell var den beste fra den enkelte produsent?
    Etter et par ti-år med pløying på nett og literatur har jeg dannet meg noen meninger om hvilke modeller fra hvilke produsenter var deres beste.

    Alpine: Al-85 og AL-90
    Aiwa: XK-009 og XK-7/9000
    Akai: GX-95/GX-Z9100* (japan utg med direktedrift og en del forbedringer mener jeg) (MKll også topp)
    Arcam: Delta 100
    Bang Olofson: Beocord 9000 (en av de allller beste)
    Denon: DR-M44HX og DN-790R
    Eumig: FL1000
    Harman Kardon: CD491
    Luxman: 5K50 og K-05/04
    Marantz: SD930
    Nakamichi: 1000ZXL! og ZX-9
    Onkyo: TA2900=TA2090
    Pioneer: CT-9 og 9X, CT-93 Elite
    Revox: B215(S), H1
    Studer: A721
    Sansui: D-970
    Sony: TC-K777ES(ll) og TC-KA7ES (7 er visst lykke tall i Japan. Desverre ble en del av Sony sine topp modeller ikke laget for det Europeiske markedet)
    Tandberg: TCD 910 (og liker TCD 3004 veldig, men den kan ha svært arbeids krevende feil)
    Teac: Z-7000 og Z-6000 (Tascam var proff div, men leverte vel ikke til helt samme data nivå)
    Technics: M-95 og RS-B965 (men RS-B100 er sikkert bedre, men har for lite om den)

    Sikkert annet, som dere mener er topp, så...... ;)
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Tre hodes Denon på Finn kr 1500,- du får med en Tanberg søllsuper 11 receiver å en Technic vinylspiler på kjöpe. Det er da billig? I skien
    Finn kode 257864314
    Det er en av toppene til Denon, DR-M24HX har manuell innstilling, men ellers vel samme, som M44HX, som har auto justering og en av Denon sine beste.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    de beste i fra jvc kd serien er svært god. du glemte og kenwood hx1100. :) og ikke minst yamaha kx1200u
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    de beste i fra jvc kd serien er svært god. du glemte og kenwood hx1100. :) og ikke minst yamaha kx1200u
    Nei, jeg glemte ikke, men har ikke tilstrekkelig kunnskap om disse til å vurdere. Har Kenwooden og en Yamaha KX 1020, som dels er samme spiller (men går 1 Khz høyere for de, som hører til 23Khz :unsure: )
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Tre hodes Denon på Finn kr 1500,- du får med en Tanberg søllsuper 11 receiver å en Technic vinylspiler på kjöpe. Det er da billig? I skien
    Finn kode 257864314
    Ja det synes jeg er en god pris. Hvis det ikke allerede er holdt av eller solgt, så blir det nok i løpet av kort tid.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Kjøpte meg en BX-300 idag:
    1652211638446.jpeg
    Har egentlig ikke bruk for den, men fikk den til reparasjonsobjekt-pris, og jeg liker jo godt reparasjonsobjekter. Capstan-motoren spinner som den skal og er lydløs. Jeg hører at det er lyd i reel-motoren under oppstart så den tror jeg er ok, men det skjer ikke noe når jeg trykker på knappene.
    1652212375398.jpeg
    Koblet voltmeter til kontroll-motoren, og ser at den får strøm (7,5V) når jeg trykker på knappene, så da er det vel lave odds for at kontroll-motoren må repareres.
    Back-tension beltet fikk jeg såvidt av før det smeltet, så kanskje like greit at ingen har klart å teste spilleren ordentlig så slapp jeg å rengjøre bort masse sort gugge:
    1652213125786.jpeg
    Demontering av transporten var alt jeg rakk i kveld. Fortsettelse følger....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn