Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jifbaderom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.167
    Antall liker
    1.099
    Sted
    Stavanger
    I dag har jeg rotet rundt på loftet for å finne de gamle Technics brosjyrene jeg trodde jeg hadde der oppe - resultatløst! Jeg hadde et visst håp om å finne brosjyrene for 1979/80/81 og bla opp siden(e) hvor RS - M88 er presentert.

    Men, jeg fant de gamle føttene til min SL-151! Jeg hadde startet søk på 'Bay' for å finne originalføtter siden jeg ville montere originaler igjen. Unge (og smarte!) KjellR skrudde av originalene en eller annen gang langt tilbake i tid og monterte spikes - det var nemlig saker som skulle være bra ... :) Og jeg trodde jeg hadde kastet originalene...

    Nåvel, så gikk det ikke bedre enn at jeg også fant bruksanvisningen på SL-151. Så det var dagens funn! Brosjyrene derimot... :confused:

    Vis vedlegget 814563
    sjekket hifiengine.com ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den er absolutt ikke dum, HeyHo..Sjelden i Norge og. Det er sånne som gjør at Pioneer er savna som merke..
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ser frem til den dagen da jeg kan koble RSen (og SLen) til en Technics int. forsterker (ser helst at det er en SU-8099... :) ) samt de "kompakte" SB-E200.
    Jeg koser meg fælt med RS boksen - spiller som bare det - hver dag. Kos!!

    Men det blir litt "feil" at sprengtråden fra RSen er koblet mot Electrocompaniet. Jeg vil ha et rent vintage Tech. anlegg. Så ser frem til ...
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Ser frem til den dagen da jeg kan koble RSen (og SLen) til en Technics int. forsterker (ser helst at det er en SU-8099... :) ) samt de "kompakte" SB-E200.
    Jeg koser meg fælt med RS boksen - spiller som bare det - hver dag. Kos!!

    Men det blir litt "feil" at sprengtråden fra RSen er koblet mot Electrocompaniet. Jeg vil ha et rent vintage Tech. anlegg. Så ser frem til ...
    En slik integret er vell skjelden som hønse tenner?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Med Electrocompaniet 25 watt The 2 Channel Amplifier blir det vintage egentlig, og den har Tape in/ut! Kanskje ikke noen Monitor men....
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    2B8B0E58-E864-4752-ABAC-2A94C6C5FFCA.jpeg
    Innom en anne brukt butik i går å i en pappesk m masse rart fant jeg denna. Fem krone kosta den. Dama i butiken viste knapt hva det var å hu var nokk mer optatt med å taste på moblien. 😂
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    skulle bare bli med en veninne og se på no skrot i fra en avdødd i dag. endte opp med 1 metallica kassett. 1 pink floyd. en sony tcm-313 casset corder. 20 orginal cd'r med div ting jeg liker et par klipsch rf82 strøkne og ei cannondale veisykkel sykkel helt gratis. fantastisk dag i dag. ps. casset corder fungerer.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    klipsch rf82 spiller helt ok. . jeg tror forsatt jeg fortrekker mine diy vifa sjongleri kit..
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Litt usikker på hva det er - men det får bare være... :)
    mugg :confused: du kan rengjøre tapen før du bruker den men den har nok noe dropouts. er du heldig kan det hende tapen er i orden. man vet ikke før man skjekker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Tipper du blir overraska dersom du prøver svensken i den nye Pioneeren. For sin tid, svært god.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Kommer til å legge ut min JVC TD-V562 på finn.no ila helgen. Dette er en 3-hoders semi-direct drive dual capstan maskin (dvs at den også har capstan-belte for å drive venstre capstan via den høyre som da snurrer vha en direct drive motor), og har følgelig en meget lav W&F-verdi iflg. spec. på 0.035%. Den er meget pen i fronten, nesten uten skrammer (ørlite mindre pen rundt ellers), er gjennomgått, dvs. renset, oljet, byttet reim etc. og jeg støtte heldigvis ikke på noen større ting som måtte tas grundigere og den er nå testet med flere forskjellige bånd som velfungerende. Lar evt. kassettspillervenner her inne få litt tid på seg før jeg legger ut, hvis noen (med fordel) kan ha interesse av å sikre seg denne. Prisantydning rundt 2000kr, men jeg er villig til å la den gå litt billigere til lettere triggerhappy kassettspillervenn uten beslutningsvegring :)


    Snacky
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kommer til å legge ut min JVC TD-V562 på finn.no ila helgen. Dette er en 3-hoders semi-direct drive dual capstan maskin (dvs at den også har capstan-belte for å drive venstre capstan via den høyre som da snurrer vha en direct drive motor), og har følgelig en meget lav W&F-verdi iflg. spec. på 0.035%. Den er meget pen i fronten, nesten uten skrammer (ørlite mindre pen rundt ellers), er gjennomgått, dvs. renset, oljet, byttet reim etc. og jeg støtte heldigvis ikke på noen større ting som måtte tas grundigere og den er nå testet med flere forskjellige bånd som velfungerende. Lar evt. kassettspillervenner her inne få litt tid på seg før jeg legger ut, hvis noen (med fordel) kan ha interesse av å sikre seg denne. Prisantydning rundt 2000kr, men jeg er villig til å la den gå litt billigere til lettere triggerhappy kassettspillervenn uten beslutningsvegring :)


    Snacky
    Var inne å googlet og det var en flott spiller som burde være grei å bli kvitt :)
    Lykke til med salg

    mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Prøver igjen: Noen som har ett TDK MA-R eller MA-XG, som de kan tenke seg å selge?
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    883
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Har faktisk kassett spiller i bmw e46 2002 mod orginalt, med cd veksler til. funker og god lyd. Noen som har peiling om det er alpine som står bak kasettspillerene eller? har tatt den ut men lite info om spilleren. ER dog overaskende at bmw solgte biler med kassetspillere på 2000 tallet hehe
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Har faktisk kassett spiller i bmw e46 2002 mod orginalt, med cd veksler til. funker og god lyd. Noen som har peiling om det er alpine som står bak kasettspillerene eller? har tatt den ut men lite info om spilleren. ER dog overaskende at bmw solgte biler med kassetspillere på 2000 tallet hehe
    made by Philips / VDO

     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    883
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    made by Philips / VDO

    takker men spillere ser ikke ut til å være noen av dem philips spillerene, ligner men har et annet knappe outlay mm. ikke alpine eller clarion? cd spilleren ligner veldig på alpine
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Pug: Clarion leverte til PSA/Nissan/Renault. Philips hadde Opel på kundelista. BMW brukte Becker eller Fischer, om jeg husker.Alpine fikk du i Lamborghini. Og Jaguar. Sistnevnte har idag Meridian, som Land Rover og Range Rover. Mid 90s satt det et Harmansystem der. Mitsubishi hadde en Rockfordperiode, Infinity leverte til Mopar av nyere dato. Dagens franske biler har Cabasse eller Focal. Og Linn bygde til Aston-Martin Vanquish. Sonus Faber bygger for Pagani. Dynaudio har levert til enkelte Volvo, Saab, VW. Toyotas setups bygges hos Panasonic.
     
    Sist redigert:

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    er den i midten med navigasjon som sitter i min bil. glemte å nevne det kanskje, er navigasjon utsyr i den og var tysk importert og, alt står på tysk.
    Det er en Philips! Ike hör på dene Auditor! Se bilder i dene link, så er det klart å tydlig at det står Philips å de samarbeidet med VDO (instrumentfirmaet)



    6871D9A8-F383-4E20-8AF7-6115EB575345.jpeg
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Merc hade Becker / Blaupunkt. Audi/VW Skoda Panasonic m Bose option
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Pug: Clarion leverte til PSA/Nissan/Renault. Philips hadde Opel på kundelista. BMW brukte Becker eller Fischer, om jeg husker.Alpine fikk du i Lamborghini. Og Jaguar. Sistnevnte har idag Meridian, som Land Rover og Range Rover. Mid 90s satt det et Harmansystem der. Mitsubishi hadde en Rockfordperiode, Infinity leverte til Mopar av nyere dato. Dagens franske biler har Cabasse eller Focal. Og Linn bygde til Aston-Martin Vanquish. Sonus Faber bygger for Pagani. Dynaudio har levert til enkelte Volvo, Saab, VW. Toyotas setups bygges hos Panasonic.
    mazda brukte bose.... bilestereo er ektsra utstyr som regel og det finnes mye rare pakker der ute. her du noe rett auditor men og så noe feil og. har man penger kan man få en bil levert med det man ønsker faktisk. spiller ingen rolle hvor den bilen kommer i fra. betaler man en merkeforhandler altfor godt oppfyller de som regel dine ønsker. om det er slik lengre vet jeg ikke.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Lamborgini Contach hadde på et tidspunkt Nakamichi TD 1200
    På en måte så er det litt perler for svin å ha et (for tiden) så godt lydanlegg i en bil med så mye kupe-støy under kjøring. Og man vil vel heller uansett lytte på V12-motoren? På den andre side så er det fint å ha et godt lydanlegg så man har noe å få tiden til å gå med når man står parkert langs veien med motorstopp og venter på bilberger...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn