Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marcus74: Fra samlingen din, de der? Jeg har en sånn gammel XL1-60 Epitax i decket nå..Charlie Sexton.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er en fin spiller, den har vel gått til en som ikke frekventerer forumet tenker jeg.
    Sonyspillerne i ES serien gir en helt spesiell kvalitetsfølelse. De som ikke har prøvd burde prøve;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    The resulting recordings sound much worse when played back on equipment that does not have Dolby C noise reduction. Some of this harshness can be mitigated by using Dolby B on playback.
    Min erfaring er at dette er feil. Taper innspilt med Dolby C og avspilt på et annet deck nyter ofte godt av den lille ekstra dytten i topp som vi får med å spille av Dolby C-bånd på Dolby B. Motsatt vil man selvsagt få stygg pumping, men hvem spiller vel av Dolby B som C? Uansett, vi får litt samme effekt som når vi spiller av Dolby B-bånd uten Dolby for å få nok nivå i diskanten, men med mindre båndsus likevel.

    Hvis det dreier seg om å spille av Dolby C-bånd på et deck fullstendig uten støyreduksjon så er jeg enig. Men igjen, hvem har gjort det siden et sted på midten av åttitallet?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Marcus74: Du har ikke flere av den Agfaen der, vel? Eller andre nyere fra Leverkusen?
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: NR er greit hvis det brukes riktig. Selv foretrekker jeg B- som regel. Spesielt kan det være greit som jeg har brukt det i det siste: Spille av uten, med opptak i B. Det forbedrer totalen, men beskjærer ikke originalens frekvenser på noen måte. Nevnte beskjæring forekommer ofte her hvis jeg bruker C.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har du forsøkt å spille inn med Dolby C og spille av med Dolby B, Auditor? Kanskje du vil like resultatet? Selv har jeg brukt støyreduksjon inn og støyreduksjon ut fordi alle deck jeg har hatt har ikke hatt noen avvik i diskanten ved bruk av støyreduksjon. Det har alltid vært et krav til mine decks. Min 613 har ingen tonale avvik ved bruk av støyreduksjon, så den kjører Dolby C på alt jeg tar opp til meg selv.

    Dette er det båndet jeg har mest nostalgisk forhold til. Det var det min bror brukte på sin toppmodell fra JVC anno ca 1980. Computerstyrt biasjustering og elektronisk styring, et virkelig beist av en maskin. Husker at alle valg som støyreduksjon og bias var skjult bak et panel, slik at den så ganske rein ut i designet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Jeg har prøvd det, og ikke syntes om det som situasjonen er idag. Men vi får se seinere.. Har flere sånne Epitaxbånd..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Undervurdert? Heller veldig vanskelig å få tak i- i motsetning til Duran Durans komplette diskografi. Men klassisk 80s? Å ja..det var det.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Denne tyske setningen har jeg virkelig fått lært de siste ukene..
    "Ersatzteil ist leider gar nicht mehr lieferbar"

    Tror jeg aldri mer trenger Google Translate på akkurat den... Sukk..

    Men har ikke gitt opp enda!

    Frog79
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Denne tyske setningen har jeg virkelig fått lært de siste ukene..
    "Ersatzteil ist leider gar nicht mehr lieferbar"

    Tror jeg aldri mer trenger Google Translate på akkurat den... Sukk..

    Men har ikke gitt opp enda!

    Frog79
    Er det en pinchroller til Pioneerspilleren du leter etter ?
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Denne tyske setningen har jeg virkelig fått lært de siste ukene..
    "Ersatzteil ist leider gar nicht mehr lieferbar"

    Tror jeg aldri mer trenger Google Translate på akkurat den... Sukk..

    Men har ikke gitt opp enda!

    Frog79
    Er det en pinchroller til Pioneerspilleren du leter etter ?
    Jepp.. Venter fortsatt på svar ifra div sjapper rundt omkring i Europa. Fant ut at grossisten til de aller fleste heter Aswo som holder til i Tyskland. Fikk svar ifra de at delen ikke lenger eksisterte på hovedlager, men jeg har noen andre triks jeg skal prøve..

    Frog79
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Denne tyske setningen har jeg virkelig fått lært de siste ukene..
    "Ersatzteil ist leider gar nicht mehr lieferbar"

    Tror jeg aldri mer trenger Google Translate på akkurat den... Sukk..

    Men har ikke gitt opp enda!

    Frog79
    Er det en pinchroller til Pioneerspilleren du leter etter ?
    Jepp.. Venter fortsatt på svar ifra div sjapper rundt omkring i Europa. Fant ut at grossisten til de aller fleste heter Aswo som holder til i Tyskland. Fikk svar ifra de at delen ikke lenger eksisterte på hovedlager, men jeg har noen andre triks jeg skal prøve..

    Frog79
    Jeg gir bort en CT-W330 men den har kanskje feil roller ? Sjekk om noe kan brukes. Vill du ha - skal du få som en kjent figur sa...:)
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Denne tyske setningen har jeg virkelig fått lært de siste ukene..
    "Ersatzteil ist leider gar nicht mehr lieferbar"

    Tror jeg aldri mer trenger Google Translate på akkurat den... Sukk..

    Men har ikke gitt opp enda!

    Frog79
    Er det en pinchroller til Pioneerspilleren du leter etter ?
    Jepp.. Venter fortsatt på svar ifra div sjapper rundt omkring i Europa. Fant ut at grossisten til de aller fleste heter Aswo som holder til i Tyskland. Fikk svar ifra de at delen ikke lenger eksisterte på hovedlager, men jeg har noen andre triks jeg skal prøve..

    Frog79
    Jeg gir bort en CT-W330 men den har kanskje feil roller ? Sjekk om noe kan brukes. Vill du ha - skal du få som en kjent figur sa...:)

    Hmmmm...

    Finner ingen service manual til denne.. Ser ut til å være en helt annen tape transport enn det jeg har. Det eneste jeg har å gå etter er en mørk youtube video der de tyner kameraet nede i luka..

    Et raskt ebay søk før jeg må springe til jobben gir meg RXA1200 som delenr på den rolleren.. Som ikke tilsvarer min RXA1183.. Ser dårlig ut. Men takk uansett :)

    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det viste seg vanskelig, det det..:rolleyes:
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Nja..

    Har en ebay annonse ifra USA jeg driver litt etterforskning på nå.. Problemet er pris+frakt som kommer over den magiske "350,-" grensa..
    Spørsmålet er om jeg vil punge ut så mye for noe jeg ikke er sikker på vil passe engang.. Må undersøke nærmere..

    Samt at jeg har mailet Alps direkte for å finne ut hvilke merker og deck som bruker denne transporten.. Tviler på at jeg får svar men det verdt et forsøk..

    Frog79
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    De pleier å være behjelpelige. Ellers ligger det nok ei eller annen liste på Tapeheads. Her har jeg nettopp fått god hjelp til å flå av jernpelsen på CT3070Rs huer! En stor takk til Baluba og Nagaoka.:cool: For å si det som det er var det mildt sagt nødvendig. Tipper den flossen var fra 1986. Sånn i tillegg til at den ovennevnte Maxellen slapp litt av sin i forrige uke.Og maskinen viser seg nå fra en HELT annen, og langt mer musikalsk side enn da jeg først fikk den i hus i fjor sommer. Tror vi måtte bruke ti Q-tips, men funka, det gjorde det, gitt!!! Tre stykk i topp stand her nå..
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå sitter jeg her med alvorlig senebetennelse etter all gnikkingen og gnukkingen. De første to Q-tipsa så ut som noen hadde forsøkt å dyrke poteter på lydhodene. ;)

    Fra spøk til sprit, det er vel de svarteste bommulspinnene jeg har sett etter kapstan- og lydhoderens. Den Maxell-en må ha fått litt hjelp av lydhoder på randen av pelsvekst slik at den avla mer enn normalt. Men den måtte nok trengt en rens etter avspilling uansett, for det må ha vært ekstremt uansett. Glad jeg renset lydhodet umiddelbart etter at jeg sjekket noen gamle taper forleden. Merket ingen forskjell før og etter avspilling, men gjorde det likevel. Det er best å være proaktiv i forhold til kassetthygiene, og hvis jeg forstår deg rett så låter den bedre nå enn da du fikk den.

    Jeg fikk hørt bittelitt på den, og den låt ganske bra, og på tross av at vi måtte spille opptaket fra din DRS av uten Dolby var det ikke sjenerende båndsus. Men jeg har en mistanke om at Pioneer-en ligger et stykke etter din Denon i diskanten. Ruller nok av tidligere i praksis, tipper du opplever høyere oppløsning med DRS 810. Når jeg kommer hjem skal jeg sjekke hvordan diskantgjengivelsen er med og uten Dolby på NAD 613, Beocord 4500 og Nakamichi BX-150E. Så kan du få litt referanser å forholde deg til i forhold til hvordan Pioneer takler opptak fra andre spillere i forhold til flere maskiner, og ikke minst hvor godt andre spillere generelt liker opptak fra Denon DRS 810. Mine tre maskiner er jo ganske forskjellige. Nå må jeg bare få hentet dem før jeg returnerer til Vestlandet.

    Leser du dette, Evo II, så slår jeg på tråden i morgen. It's Beo time! :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    De referansene har jeg allerede, men er spent på hva du finner ut at øra dine liker. Den maskinen som ligger tettest opptil mitt foretrukne lydbilde hos deg er 613. Pga allroundegenskaper og lite maskering. Men som alle tapeheads kunne jeg tenkt meg en Naka i samlingen også. Jeg hadde ventet noe sånt, ja. Pioens alder og tidligere bruksmønster tilsier de pelsede lydhodene, så noen overraskelse var det ikke. Akkurat den renseoperasjonen ble altså for utfordrende for mine personlige motoriske ferdigheter pr dato. Heldigvis er det ikke snakk om reimskifte der, da den er direktedreven og mekanisk bankboks i konstruksjon. Jeg har allerede poengtert at disse tre mine har forskjellige styrker og svakheter. DRS og Pioneer kan ikke sammenlignes hverken som avspiller eller opptaker- på hele spekteret viser Denon seg som den referansen den er, og Pioneer ligger litt etter. Poenget er altså å KUNNE bruke disse maskinene as and when jeg har lyst. Det er mulig nå. Rens av de andre to kommer, men jeg skal banne på at du kommmer til å storkose deg med den Emtec´en, Baluba. På ALLE maskinene dine. Og regn med å finne litt ferropels på Naka/Beos lydhoder og. Enten det eller ett eler annet annet degenerativt.;) Standard, det.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flasken med sterk rensevæske blir åpnet i vinterferien. Alle tre maskiner skal få en rens. Av mine tre maskiner forventer jeg ikke at noe annet enn at 613 enten er all over best eller deler førsteprisen med Naka. Etter å kun ha tatt opp 40 kassetter mellom 86 og 88 er pels lite sannsynlig, men jeg gjør det nok likevel. Og Beo kommer i alle fall til å få full rens, både metall og gummi.

    Dyneq og HX Pro fungerer ut fra samme teori som RIAA. Du pakker signalet på en måte som fører til bedre oppløsning og nivå i toppen. Nakas maskiner var såpass langt framme i ytelse at det ikke var nødvendig for dem, men nettopp på grunn av det tok toppmodeller fra flere merker innpå og tildels eliminerte forskjellen. BX-150E fokuserte mer på å være bullet proof mekanisk og elektrisk enn andre serier fra Naka, som vel kan beskrives som litt skjøre. Jeg er spent på om dynamikk og oppløsning i toppen med Dolby er like bra som 613. Ut fra det jeg vet om ditt forhold til Dolby og den lille testen vi foretok av Pioneer gjør meg overbevist om at 613 yter kolossalt godt. Det er faktisk så lineært i toppen med Dolby inne at det blir feil og spille av uten hvis tapen er tatt opp på samme maskin med Dolby. Det soundtracket av Doors som jeg har nevnt tidligere låter helt klart riktigst med Dolby B. Det er null diskanttap av den typen vi hørte da vi spilte av opptaket fra Denon på Pio, og der er grunnlaget mitt for å hevde at din Denon nok er et par klasser bedre enn Pio. Onkyo fikk jeg ikke hørt på, men alder gjør at jeg tror den også er bedre.

    Selv om Pio spilte overbevisende så mener jeg at det nok er på grunn av sin DD-soliditet den gjør seg best i ditt hjem. En maskin som garantert vil fungere sålenge du ikke begynner å dyrke poteter slik forrige eier gjorde. Hadde jeg vært deg ville jeg kikket meg om etter en 613 som et fjerde deck, for det vil nok lydmessig være en mer lineær maskin, selv om den ikke kan matche Pio i mekanisk oppbygning. Jeg ville kjøpt en slik Pio når som helst til riktig pris til soverommet for å ha en ekstra maskin som er skuddsikker, og ville oppgradert 613 til å være alternerende hovedmaskin i selve krypten sammen med BX-150E. Jeg regner NAD-en for å være den som kan være best til å ta opp for avspilling på andres maskiner som dine. Slike hensyn må også tas, og jeg skulle ønske jeg hadde fått demonstrert styrken i 613 sin diskantgjengiving for deg. Kanskje en tur innom vest til høsten er aktuelt for deg? Isåfall skal du få deg en overraskelse idet det faktisk låter best med Dolby aktivert også ved avspilling.

    Hvis jeg spiller av uten Dolby vil diskanten være overdrevet og slitsom på sikt. Med 613 må du enten spille inn og av helt uten Dolby (skal testes) eller med både inn og avspilling med Dolby. Annen bruk vil ikke gi nøytral lyd. Og nettopp den erfaringen gjør at jeg ikke tror Naka låter bedre enn min NAD. Men når det kommer til sex appeal så vinner selvsagt Naka. Takker forresten for en veldig hyggelig ettermiddag og kveld. Fem timer gikk unna å fort at jeg følte det var over for tidlig. Og du serverte meg den beste traktekaffen jeg har smakt på flere år. Det skal gjentas. :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det skal det! Jeg lovte deg bra kaffe, og prøvde å holde mitt ord...hehe..Må snart over grensa for mer. Et fjerde deck hos meg blir en 810 til, det- med tresider og champagnefinish. (DRS810G) Men den trengs ikke nå. Har hatt NAD før- det holder med en. Nå står Camel på her- ei nydelig plate på min eneste GT2X..perfekt i bilen dersom jeg monterer inn den originale Chryslerradioen igjen..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kommer nok til å kose meg med Nils Landgren du tok opp til meg på en Emtec. Når det kommer til NAD så er vel 6300 den hellige kassettgral, men ut fra mine erfaringer nå tviler jeg på at de låter bedre enn 613 på tross av tre hoder osv. Den låter nesten så bra en kassettspiller kan låte selv om den ikke har luksus som separate opptaks- og avspillingshode. Kanskje noen kan bekrefte eller avkrefte?

    Klart en ekstra Denon er noe å sikle etter, men jeg liker også å ha tre forskjellige merker for å øke muligheten for kompatibilitet med andres maskiner. Og jeg tror sannelig NAD har de best kalibrerte Dolby-enhetene på markedet. Null diskanttap og null sus. Hvis man opplever det minste fall i nivå i toppen så er nok 613 bedre på akkurat den disiplinen, og jeg har alltid hatt det som krav ar et deck skal være mest nøytralt med Dolby aktivert, altså helt uten tap i topp. På det området er 613 helt i toppklasse, så den er nok bedre enn din Pio i alle fall. Jeg er som nevnt spent på akkurat det når jeg kommer hjem og tester Emtec. Jeg mener det er usannsynlig at Denon 810 ikke er helt nøytral i diskanten med Dolby inne, men på en annen maskin spiller kalibrering og azimuth inn i tillegg. Neste gang kunne jeg tenkt meg at vi tester Denon mtp det. :)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kommer nok til å kose meg med Nils Landgren du tok opp til meg på en Emtec. Når det kommer til NAD så er vel 6300 den hellige kassettgral, men ut fra mine erfaringer nå tviler jeg på at de låter bedre enn 613 på tross av tre hoder osv. Den låter nesten så bra en kassettspiller kan låte selv om den ikke har luksus som separate opptaks- og avspillingshode. Kanskje noen kan bekrefte eller avkrefte?

    Klart en ekstra Denon er noe å sikle etter, men jeg liker også å ha tre forskjellige merker for å øke muligheten for kompatibilitet med andres maskiner. Og jeg tror sannelig NAD har de best kalibrerte Dolby-enhetene på markedet. Null diskanttap og null sus. Hvis man opplever det minste fall i nivå i toppen så er nok 613 bedre på akkurat den disiplinen, og jeg har alltid hatt det som krav ar et deck skal være mest nøytralt med Dolby aktivert, altså helt uten tap i topp. På det området er 613 helt i toppklasse, så den er nok bedre enn din Pio i alle fall. Jeg er som nevnt spent på akkurat det når jeg kommer hjem og tester Emtec. Jeg mener det er usannsynlig at Denon 810 ikke er helt nøytral i diskanten med Dolby inne, men på en annen maskin spiller kalibrering og azimuth inn i tillegg. Neste gang kunne jeg tenkt meg at vi tester Denon mtp det. :)
    Koselig at dere koser dere gutter. :)
    Angående 2 eller 3 hoder så ser det ut til at miljøet mener at en 3 hoders maskin er best til opptak. Den har færre kompromisser.......
    På avspilling betyr det lite eller ingenting.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba, Terje-A: Dere får komme innom begge to..Det er nettopp derfor jeg har hele tre maskiner- for den kompatibiltetens skyld. En av dem kan brukes uansett- for å oppnå ønsket resultat ift en gitt annen kombinasjon. Nå er Emtec et normalbånd, så jeg kan love deg et helt annet kvalitativt resultat med Denonopptak på på type 2 og 4, men det skal godt gjøres å få bedre resultat på normalbånd enn med akkurat den Emtec´en og 810. Den tåler nemlig en høyere utstyring enn nær sagt alt annet i klassen- selv Denon DX- og låter svært rent selv på grovt overstyrte opptak. Men det hadde vi steinkontroll på igår. Og DRS lager noen av kassettmarkedets reineste opptak og..så kvaliteten lever opp til skyhøye krav- både her og i Nils´studio- believe you me.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    The Progger strikes Again! I kveld: Jane: At Home, Live! Kraut Prog av absolutt beste merke. Spiller på en meget god, eldre That´s EM-X90, men dette er såpass bra at jeg må ha en ekstrakopi...hehe..på Fuji DR2.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Flasken med sterk rensevæske blir åpnet i vinterferien
    Så sent? Min ble åpnet ikveld. Skål a!

    Fra spøk til revolver..

    Roller bestilt ifra USA.. Opprinnelig ment for Marantz men etter iherdig søking på nett og studering av mekanismer så er det ingen tvil om at det er en ALPS mekanisme.. Jeg er 99% sikker på at det samme del som det jeg er på utkikk etter.. Får to stk da selgeren har annonse for dobbeldeck rollere..

    Jeg tar ibruk høyre roller og muligens assembly.. Den venstre knabber jeg hjulet ifra og har ergo en ekstra roller hvis det skulle være nødvendig i fremtiden. Uansett så ser det ut som målene matcher rolleren jeg har her. Så jeg vil tro det blir en løsning på dette..

    Prisen? 45USD.. Dyr gummi dette gitt.. Men fikk selger til å skrive 10USD på pakken for å gjøre dette litt "lettere" for tollvesenet ehem..

    Har jeg nevnt at en ækte trønder gir sæ aldri?

    Frog79
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ingen vits i å bytte en, Frog! Bytt begge rollerne når du først har dem...
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Pioneer`n har bare ett deck med 1 stk capstan.. Så trenger kun en av de, altså den høyre.

    De Marantz deckene disse opprinnelig var ment for var dobbeldeckere.. Ergo har jeg en roller i reserve med assembly som er speilvendt det jeg egentlig trenger.

    Frog79
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Det kom forøvrig noe godt ut av Fretex idag og..
    Skikkelig sen 80 tidlig 90 furu hifi benk.. "Tore Ryen" faktoren er høy.. Er nesten så man forventer Nils Vogt inn døren når som helst.

    Stødig som fy og prisen var grei på 100,-

    Lite Ikea sponplate her i gården.. Den trenger dog et strøk med maling... Eller gjør den det? Greier ikke å bestemme meg..

    DSCF7286.jpg


    Frog79
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Pokker! Tenker visst mye dobbelcapstan her, ettersom to tredeler av mine maskiner har det. Nå er Mot i Brøstet tidenes råeste nordiske komedie, Frog. Så mobb ikke Karl, Nils, Henry, Trine og Målfrid, takk! De står i samlingen her til jeg må bæres ut med beina først. Har boka og brettspillet og.Men den minner om noe Henry kan ha hatt i stua, ja...hehe..Bare så synd tante Ragna ikke har sydd formuen inn i ett av beina, slik hu gjorde med Henrys "tidlige OBOS" sofabunn. Du får få med deg de tre episodene TV2 har på imorra tidlig- før skiene fra Lahti..Det håper jeg HELE HFS gjør..
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.235
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har ca 1500 kassetter ( innspilte ) fra 70-tallet. Min far var musikkselger på 70-tallet, og et lager fra hans glansdager dukker plutselig opp i kjelleren til min mor. Aldri spilt, uåpnet.... Søppel eller ?
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    VSP: Langt derifra!!!!! De tar du vare på!! Kan være masse bra der som ikke går an å få kjøpt i platebutikk lenger. Og som den Pioneerfreaken du er, skal du huske på at Pioneer var svært langt framme på akkurat det mediet. En CT3070R- som den jeg har- vil gå rett hjem hos deg!! Tro meg. Hjelper deg gjerne med å finne en. Men jeg ser du har en CT320. Hvordan er tilstanden på den? Nøkkelordene her er: Nagaoka og reim:cool:

    Belt Kit/servicemanual: Ebay

    Væsker/tape- du skal ha Nagaoka HC800II og evt Tonar DeMag:

    www.elektroniskbureau.no
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn