Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Ved nærmere ettertanke burde vi vel bestilt femti sixpacks med Mitsubishi C90 normaltape á GBP 5,00, og så delt både utgifter og antall tvert over på midten? 150x - for 125 pund hver-pluss femti pund i shipping? Kunne det vært noe? ..
    Det er endel gøyale pakker vi kan gå for på en siden, og det med kvanta var avhengig av type bånd såvidt jeg husker. Men selv så gjør jeg ikke noe som koster penger før jeg er hjemme igjen fra Spania i slutten av september. Fram til jeg reiser unngår jeg alle utlegg som er større enn noen hundrelapper. :rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Vi ser på det da..det er kvantumsrabatt på Mitsubishi også:cool:
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Syncrolux: Fin!! Den der kommer du langt med hvis du bruker en av mine TDK SA-XS60 også..men om den slår min nyrensa, direktedrevne Pio? Eller Onkyo TA-R300? Tror ikke det:cool: Ikke på rein lydkvalitet. Håper bare jeg greier å få Teac´en i stand også...uten prohibitive kostnader..Samme epoke, tre hoder, level på hodetelefonen ++. Men Pioneeren er svært spesiell på flere måter.
    Den var ikke verst. Men en kompis av meg hadde en Tandberg (jeg tror det var TCD 3004), og det var i en helt annen klasse.... sukk.......
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bygde meg en stereobenk i sommer. Ville ha plass til mine 4 kassettspillere i stua. :) Har selvfølgelig flere på lur. Bl.a en Technics RS7500 som trenger en service. Moro med mekanikk.
    . Vis vedlegget 392303
    Fikk en liten nedtur i dag. Jeg bruker stort sett den sorte oppe til venstre. Sony TC-K770ES fra 1991. Kjøpt i Tyskland for et par år siden. Nye reimer og hjul. Den fungerer helt topp. Men jeg har også en som er 10 år nyere, nemlig en TC-KB920QS i sølv. Den er ikke helt god, den begynte å komme med noen rare knirkelyder, dermed ble den åpnet og sjekket. Mekanikken her var nedtur. Latterlig liten reim som går mot et lite plasthjul. Konstruert for å gå i stykker. Ble kvitt knirkelyden men dette er for dårlig. Frem med pc og inn på Ebay. Fant storebroren til K770ES La inn et bud og fikk tilslaget på en K850ES fra 1990 også med nye reimer. Fordelen med denne er at den har et Laseramorphous avspillingshode. Det er snadder som min 770 ikke har. Dette blir bra.
    Moralen er vel den at kassettspillere fra Sony som er nyere enn ca. 1995 er rammet av sparekniven. Som nesten alt mulig annet. Old School rules :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Den var Made In Norway, den. så selvfølgelig en annen klasse på.

    Terje-A: Hva lå budet på? Du burde kanskje overtatt min Teac V770 likevel- og fått den opp å gå? Langt bedre mekk der- hvis den funker.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Den var Made In Norway, den. så selvfølgelig en annen klasse på.

    Terje-A: Hva lå budet på? Du burde kanskje overtatt min Teac V770 likevel- og fått den opp å gå? Langt bedre mekk der- hvis den funker.
    Hei,
    Prisforlangende var 369 Euro, la inn et bud på 325 og fikk den for det. Frakten er 45 så den kom på 370 + norsk mva.
    Teac V770 har ikke bedre drivverk enn de dyre Sony spillerne. :eek:Sonys TCM-200 er kjent for å være veldig bra.
    ES serien til Sony inneholder mye bra. Spilleren jeg nå kasserer bruker et simplere drivverk, men jeg betalte bare 500 kroner for den så det overlever jeg...... Skal forøvrig se på den til søndag. Planen er å plukke den fra hverandre, og få en oversikt over hvordan TCM-190VB14 er i forhold til TCM-200. Dette ble akkurat passe nerdete ser jeg. Kommer med en oppdatering eller to når det skjer noe.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tror du du hadde klart å få V770 i stand, Terje?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tror du du hadde klart å få V770 i stand, Terje?
    Ser at det er mulig å kjøpe reimer til den på Ebay.
    Hvis den bare trenger et reimbytte så er det nok mulig å fikse det. Det finnes jo også mye info på Tapeheads og YouTube.
    Men jeg har ikke noe hobbyrom til å jobbe med dette. Mine egne spillere blir demontert og montert sammen på stuebordet. Har en snill kone:). Vil ikke utfordre skjebnen med å begynne med service for andre her.

    Skal du sende den bort så blir det fort noen kroner av det. Jeg synes derfor det er smart å heller betale en tusenlapp ekstra for en spiller som har fått nye reimer og hjul. Jeg regner jo med at min nåværende 770ES og den nye 850ES som kommer skal fungere i mange år uten noe tull.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Må iallefall få justert reimene- forrige eier skifta dem. Båndfølere skeive, samt at den må få seg en motortest..Luka går heller ikke opp- noe jeg attributterer til båndfølerne/reimene..
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Må iallefall få justert reimene- forrige eier skifta dem. Båndfølere skeive, samt at den må få seg en motortest..Luka går heller ikke opp- noe jeg attributterer til båndfølerne/reimene..
    Hvis du må betale noen for å gjøre dette så er det muligens bedre å kjøpe en spiller på Ebay som er 100%. Det er selvfølgelig en sjanse å ta, men jeg handler alltid av dem som har solgt mye og som har bortimot 100% positiv feedback. Går du på Ebay så kan du også velge å vrake i spillere. Fra en tusenlapp og oppover..... Og der er det også kassetter. ;)Alternativet er å følge med på Finn, her på Torget, dba o.l. Men poenget er å finne en spiller som er i orden.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Regner med det blir et langtidsprosjekt. Men bare så du vet det har jeg nettopp hørt fra EB..That´s CDMH og CDIV blir bestilt mandag. Jeg har femti på vei..ville du ha? Hva med deg, Baluba..skal jeg ta inn noen til deg?
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Terje-A: Regner med det blir et langtidsprosjekt. Men bare så du vet det har jeg nettopp hørt fra EB..That´s CDMH og CDIV blir bestilt mandag. Jeg har femti på vei..ville du ha? Hva med deg, Baluba..skal jeg ta inn noen til deg?
    Takk for tilbudet, men jeg har akkurat bestilt noen type IV kassetter på Ebay. Etter et par timer på PCen så fant jeg 9 TDK MA til en fornuftig pris. Dvs. under hundrelappen pr. stk. (Denon som du er på jakt etter er ikke billig) Høstjakten i år blir ikke i skogen men på Ebay.;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hold meg oppdatert om du finner Denons eller flere TDK du skal ta inn... Er de MAene forsegla?
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Regner med det blir et langtidsprosjekt. Men bare så du vet det har jeg nettopp hørt fra EB..That´s CDMH og CDIV blir bestilt mandag. Jeg har femti på vei..ville du ha? Hva med deg, Baluba..skal jeg ta inn noen til deg?
    Legg gjerne på noen eksemplarer til meg også. En tipakning av den chrometypen. Det blir ikke brukt så mye tape her i huset, men noe går det med. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Done! Det koster litt, men det tar vi når fakturaen kommer hit..10 stk. CDMH C60 bestilt til deg for to min sia..kommer sammen med mine femogfemti (CDMH og CDIV metal). Legger på frakten, og sender dem til deg sammen med de andre, jeg..:cool: Såfort jeg har dem i hende fra NL..
     
    Sist redigert:

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Kassettspillere vil ikke starte spilling av bånd

    Har to "vintage" spillere hhv Pioneer og Yamaha med samme feil, de vil ikke starte spilling av bånd. Motorfeil?

    Tilsynelatende alt virker, strøm kommer på, alle lys kommer på.
    På Yamahaen kommer det en rumle lyd når den slås på, åpner jeg kassettluken forsvinner rumle lyden. Noe som jobber uten å komme igang? "Releene klikker inn ved trykk på play og spole knapper.

    På Pioneeren kommer det ikke samme lyd når spiller slås på, men holdes play eller spoleknapper inne litt kommer det rumle lyd, men ikke bevegelse av bånd her heller.

    Forslag til hvordan jeg går frem for å finne feil?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    teafortwo: Hvilken Yamaha har du? Hvilken Pioneer? Enkelte Pioneerer er direktedrevne- som den ene av mine to funksjonerende spillere. Dvs de har ikke reimer. Men Yamahaen har garantert reimer. Sett på dem? Når rensa du maskinene sist? Prøv et sett Nagaoka HC800II først. For beskrivelse, se mine tidligere innlegg.. Ligger under Vask og Rens i webshopen nedenfor Kontakt EB, så får du det kanskje med på samme bestilling som våre blanke kassetter. Evt en QC220 rensetape eller to- i tillegg til det settet.. De må nok uansett ha seg en kraftig rens.. Hvordan er pressvalser og gummmideler? Sprekker i dem? Når spilte du kassetter på dem sist? Blir det noe mer enn en rens skal du prøve å finne en fungerende Onkyo av europeisk modell istedet, og legge ut de to andre. Men..vent litt..Faktisk har du et meget bra, NYTT alternativ også: Teac W890R Mk2 herfra:

    www,njal.no

    Rensing:

    www.elektroniskbureau.no

    Terje-A: Nesten så jeg har lyst på etpar...:cool:
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har to "vintage" spillere hhv Pioneer og Yamaha med samme feil, de vil ikke starte spilling av bånd. Motorfeil?

    Tilsynelatende alt virker, strøm kommer på, alle lys kommer på.
    På Yamahaen kommer det en rumle lyd når den slås på, åpner jeg kassettluken forsvinner rumle lyden. Noe som jobber uten å komme igang? "Releene klikker inn ved trykk på play og spole knapper.

    På Pioneeren kommer det ikke samme lyd når spiller slås på, men holdes play eller spoleknapper inne litt kommer det rumle lyd, men ikke bevegelse av bånd her heller.

    Forslag til hvordan jeg går frem for å finne feil?
    Skru opp spillerne og se inni hva som skjer når du prøver det du beskriver. Tar du av toppdekslet så vil du kunne se mekanikken. Du vil greie å se reimer, drev og hjul. Bare husk på at når du har "kledd av" spillerne og du kobler til strøm så må du være forsiktig. Det er muligheter for både en karamell og røyksignaler ;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Betyr det at du skal bruke alle MAene, Terje? Hmmrrfff...:cool:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Betyr det at du skal bruke alle MAene, Terje? Hmmrrfff...:cool:
    Ja, de er kjøpt inn til eget bruk. Skal prøve å finne noen MA-X også.
    Nå er det jo ikke lenge før det blåser nordavind fra alle kanter og da er tiden inne for å starte opp rørforsterker og kassettspillere, ta frem kassetter og en whisky som gir assosiasjoner til leirbål, tang og tare. Et par kopper med god kaffe er også innafor.;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Flere MA-X ønskes her også..og kronkaffe har jeg i litervis:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Glem bare ikke hvor den tjuepacken med SA-XS og Metal XR skal :cool:..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bloody hell, Tønnes...DEN var fin, den:rolleyes: Hvor fikk du tak i det dyret, og hvilken tilstand er den i? Pris for noe sånt? Du har vedlikeholdsutstyret?
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Bloody hell, Tønnes...DEN var fin, den:rolleyes: Hvor fikk du tak i det dyret, og hvilken tilstand er den i? Pris for noe sånt? Du har vedlikeholdsutstyret?
    Hei jeg hadde en annonse ute på finn.no og en her på sentralen,og vips så fikk jeg svar.han hadde flere merker ,men jeg bet meg merke i denne ,jeg snakket med en kamerat av meg og fikk fort vite at revox h11 var en meget bra kassettspiller .Denne har hatt en service og blitt justert på motorene,så di er samkjørt.Jeg har snakket en del med han som jeg kjøpte denne av,og han virket meget hyggelig kar,så her fikk jeg en del info om kassettspilleren Revox H11 .Jeg gleder meg til og få prøvd denne ;) .

    Tønnes
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Hei da venter jeg på min Revox H11 i posten hmm tror denne kan gjøre susen ;)

    Vis vedlegget 395189
    Gratulerer med den Roald.
    Ser bra ut og jeg er sikker på at TDK kassettene passer bra.:)
    Hei Terje ,ja nå har noen ,men trenger flere,så får jeg håpe at jeg får tak på noen,tror han jeg kjøpte spilleren har noe,jeg var vell heldig med denne .Men han har flere som fristet meg og kjøpe.

    Tønnes
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tønnes: Kontakt EB, du..Thomas har tape både for opptak og rens..TDK funker elllers gull i den der..
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Tønnes: Kontakt EB, du..Thomas har tape både for opptak og rens..TDK funker elllers gull i den der..
    Hei jeg er ikke helt med hva du mener med EB da,Thomas sier du ? høres greit ut dette viss jeg får tak på slikt.kjøpte 5 stk basf på ebay og,men tdk vill nok jeg og ha mer av,;)


    Tønnes
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tønnes: Disse er minst like gode (nettbutikkens tilbehørsseksjon) Kommer ei ny ladning inn nå med That´s CDMH og CDIV. De har IALLEFALL astronomiske Buktapriser..EB´s priser er direkte rimelige..

    www.elektroniskbureau.no

    v/Thomas Sørlie
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.236
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    For spesielt interesserte ligger det en Nakamichi 1000ZXL til salgs på Ebay for kr 60,000,- + avgifter og frakt. Du må jo ha smakt litt på ulovlige stoffer for å kjøpe en kassettspiller til den prisen.
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    525
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    For spesielt interesserte ligger det en Nakamichi 1000ZXL til salgs på Ebay for kr 60,000,- + avgifter og frakt. Du må jo ha smakt litt på ulovlige stoffer for å kjøpe en kassettspiller til den prisen.
    Himmel og hav for noen priser,så Tandbergen og hadde en god pris her.60000 må jo være helt vilt da.:rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    ..og der har vi en astropris til. Ikke mye som forsvarer seksti laken- det måtte ha vært en av gullutgavene med serienr 1-10, tresider, full dokumentasjon siden ny og emballasje i original mintstand- mint i alle ledd. Som om den kom direkte fra NOS-lagerets beholdning. Det der er en prøvepris..for å se om de faktisk finnes der ute, de sprø kjøperne.

    Bartesam: Kun i Norge er vi bortskjemt med betalbare priser på de der- fordi flere ikke helt greier å forstå hvor gode de fortsatt er..Serviceteknikerne har vi også..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Da har du mer penger enn du veit hva du skal gjøre med, Terje..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn