- Ble medlem
- 09.11.2014
- Antall liker
- 87
Hei TT.!Spennende. Er de aldri brukt, i uåpnede esker?disse er ubrukte på "lager" foreløpig![]()
Ja, faktisk så har jeg 6 forskjellige kassettspillere, ubrukte og i uåpnete esker....
Hei TT.!Spennende. Er de aldri brukt, i uåpnede esker?disse er ubrukte på "lager" foreløpig![]()
Hei niels!Herligt lager du har der.
Har funnet ut hva feiler min 440A tror jeg. Vet ikke helt hva det heter på norsk, men når et bånd settes i skal den øvre spindle ha en "take-up" funksjon, stramme til båndet, denne ser ut til ikke å fungere som den skal.
Edit; Problemet er nå fikset.....
Ja, faktisk så har jeg 6 forskjellige kassettspillere, ubrukte og i uåpnete esker....![]()
Du verden, du verden!!Hei TT.!Spennende. Er de aldri brukt, i uåpnede esker?disse er ubrukte på "lager" foreløpig![]()
Ja, faktisk så har jeg 6 forskjellige kassettspillere, ubrukte og i uåpnete esker....![]()
Ja, det er nok sant, burde nok tilført litt strøm til kondensatorene så de ikke tørker helt inn....god ide TT.....Ville nok spretta eskene og strømsatt disse spillerne. Kondensatorene trenger strøm nå og da for ikke å tørke inn
Hei Bertesam!Ville nok spretta eskene og strømsatt disse spillerne. Kondensatorene trenger strøm nå og da for ikke å tørke inn
Den skulle jo resette om du tar strømmen fra den.Hei niels!Herligt lager du har der.
Har funnet ut hva feiler min 440A tror jeg. Vet ikke helt hva det heter på norsk, men når et bånd settes i skal den øvre spindle ha en "take-up" funksjon, stramme til båndet, denne ser ut til ikke å fungere som den skal.
Så bra at du har fikset problemet.......jeg har en JVC-TD-V1010 (toppmodell) som er låst fast på spoling, umulig å få slått av, jeg har ikke fjenkontrollen, mulig at det kan fikses via den?
Hilsen Cozy
Hei niels!Den skulle jo resette om du tar strømmen fra den.Hei niels!Herligt lager du har der.
Så bra at du har fikset problemet.......jeg har en JVC-TD-V1010 (toppmodell) som er låst fast på spoling, umulig å få slått av, jeg har ikke fjenkontrollen, mulig at det kan fikses via den?
Hilsen Cozy
En liten pakke fra Ebay, Sony HF-S, disse båndene er virkelig knall, de får litt Rolling Stones på seg nå. Venter en annen liten pakke med noen Basf Chrome Maxima II.
Hei niels!Ville vel levere den inn til en liten service, det er sikkert bare en bagatell, men vanskeligt for vanlige dødelige å finne ut av.
Servicemanualen er på nettet om det hjelper.
Hei Pink_Panther!Hvis det er en IR fjernkontroll er det en liten mulighet for at andre kontroller kan ha noen av funksjonene. Det er ikke så veldig mange systemer ute å går.
Nagra SN kjørte med 3,81mm tape. Ikke kasettspiller riktignok, men den haddeNoen andre båndformat som bruker lik bredde som som standard kassetter ?
Mvh
Lars
Nydelig sak , rotet litt rundt på nett å det kan se ut som standard er rundt 3.81mm hvis dette er riktig vil Compact cassette / DAT / DCC ha samme bredde på tape .Nagra SN kjørte med 3,81mm tape. Ikke kasettspiller riktignok, men den haddeNoen andre båndformat som bruker lik bredde som som standard kassetter ?
Mvh
Lars
mange venner i sin tid. Er vel ingen opptager som er med i flere filmer enn den.
Vis vedlegget 305754
Cool, coolere, coolest!Etter lang tids fravær etter hus ombygging og dessverre oversvømmelse av min samling, legger jeg herved en liten snutt:
en slik en (CT-950F) har jeg også hatt. Flott maskinViser et par kassettspillere som jeg synes er fine, Sony'n brukes jevnlig, med Sony Metal XR tape låter det fantastisk bra.
Den gamle gode Pioneer'n er mest til pynt, og for en pynt den er. Old School så det holder.
Det er helt ville priser på Elcaset, jeg fikk tak i min i Oslo ifjor for kr. 3500,- fikk med mye tape for en femhundrelapp i tillegg, men tapen er ikke bra.Tittet raskt over skulder etter en Elcaset men det var da noe til priser på gammelt skrot .
Knakende flott den RS-7500US ( Verden er rar noen har spillere men mangler bånd , andre har bånd men mangler spiller hehe )Det er helt ville priser på Elcaset, jeg fikk tak i min i Oslo ifjor for kr. 3500,- fikk med mye tape for en femhundrelapp i tillegg, men tapen er ikke bra.Tittet raskt over skulder etter en Elcaset men det var da noe til priser på gammelt skrot .
Normaltape'n får drop outs, (selv de som var nye, ubrukte i forseglet pakning ) Chrometape'n er bedre men sliter litt med det samme. Nå har reima i spilleren ryki. Men jeg føler ikke at det er så viktig å få det reparert så lenge tapen er et problem., jeg har ingen tro på at det å kjøpe ny tape på Ebay vil løse problemet. Vi snakker om tape som snart er 40 år gamle. Får jeg ånden over meg så blir det å kjøpe spolebåndtape og lage "nye" Elcasetter. Får jeg til det så blir det også full service på spilleren, for god lyd er det.