Efter att ha ägt D-99CW i ett halvår äntligen "fått tummen ur..." och skaffat mig kassettband.
Har inte blivit några Reel-to-reel kassettband från Ebay ännu men hittade Maxell UR 90min, på jättevaruhuset Ge-Kås i Ullared.
Prövade att spela in på första bästa källa jag hittade, Surfplattan en Samsung N5110 Note 8" och Spotify, bara för att testa kassettdäcket.
Det lät väl OK även om inspelningarna får mycket basljud i förhållande till Spotify originalet.
Vis vedlegget 219047
Trodde alla kassettdäck hade medhörning = Kunna lyssna på källan samtidigt som kassetten spelar in.
Har inte D-99CW medhörningsfunktion?
Kopplade 3,5mm från Surfplattan/Netbrettet till RCA i D-99CW linje in. Samt RCA-RCA från D-99CW linje-ut till Förstärkarens CD-in (Argon AMP3245 förstärkaren saknar tape in och CD-spelare saknas i stugan).
Kassettdäcket är tänkt för att ingå i en dedikerada stereoanläggning som fortfarande saknar mycket delar som stereorack. Förstärkaren blir dock Argon AMP3245 som kommer bli tillgänglig så fort det skaffas en flerkanalsförstärkare i TV-bänken.