Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.819
    Sted
    Bergstaden
    Takk, jeg tenkte å sjekke discogs på et par av de originale også. Som f.eks. en fra Junipher Greene.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    213
    Sted
    Ryfylke
    Det er gratis å annonsere på Finn, så det er mulig å legge dem ut begge plasser.

For opptakskassetter er det ofte verdien på de brukte kassettene som har verdi, opptaket har omtrent ingen verdi med mindre det er unike og sjeldne opptak. Derfor oppgir man oftest merke og modell, og ikke hva som er tatt opp.

Kjøpekassetter vurderes ofte fra utseende, pluss musikken.
    Antar at det er mulig å ta fine deksler fra "verdiløse" kassetter og bruke dem på salgbar musikk med ødelagte deksler.

Er båndet krøllet eller skrukket på enkelte kassetter bør det opplyses om dette, det viser at man er seriøs selger.

Selv kjøper jeg sjelden brukte kassetter, med mindre jeg har veldig lyst på dem.

lurvis

vegspringar
    Ble medlem
    17.03.2015
    Antall liker
    6.718
    Sted
    Nesodden-Toten-Valdres
    Torget vurderinger
    0
    Kassetter kan ha stor salgs/samleverdi som mye annet. Dette bestillingsverket av/med Vazelina Bilopphøggers/Eldar Vågan er en meget sjelden kassett.
    Jeg fant 10stk. `nye` og uspilte eksemplarer i en container angående ombygging på en kulturskole/rockeverksted for noen uker siden, disse innbrakte meg 4000 kroner i kreditt (4stk.) i innbytteverdi i en lokal platebutikk og 6000 kroner i salg på Discogs og Finn.no.
    Når kassetten inneholder en låt, blir centimeterprisen på tapen ganske dyr😀.
    IMG_3805.jpeg

IMG_3808.jpeg IMG_3807.jpeg IMG_3806.jpeg

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.819
    Sted
    Bergstaden
    Får koble opp spilleren også en dag for å se om den virker, og kanskje se om jeg kan lage en bundle eller noe sånt, eventuelt luke ut enkelte eksemplarer som er verdt litt for å selge separat. 🙂

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.981
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kassetter kan ha stor salgs/samleverdi som mye annet. Dette bestillingsverket av/med Vazelina Bilopphøggers/Eldar Vågan er en meget sjelden kassett.
    Jeg fant 10stk. `nye` og uspilte eksemplarer i en container angående ombygging på en kulturskole/rockeverksted for noen uker siden, disse innbrakte meg 4000 kroner i kreditt (4stk.) i innbytteverdi i en lokal platebutikk og 6000 kroner i salg på Discogs og Finn.no.
    Vis vedlegget 1117629
    Vis vedlegget 1117630 Vis vedlegget 1117631 Vis vedlegget 1117632
    En syk syk verden .

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 1117629
    Vis vedlegget 1117630 Vis vedlegget 1117631 Vis vedlegget 1117632
    sjuke priser, men bra det ble reddet fra skroten

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    213
    Sted
    Ryfylke
    Noen opptak har nasjonal eller internasjonal interesse, andre ganger kan interessen være kun lokal.

For de fleste vil en kassett med et ukjent band eller kor fra en bygd være uinteressant, men for de som kjenner deltakerne kan det ha verdi.

vega jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Antall liker
    1.231
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg kjøpte en gang et lass med brukte kassetter på en av de var det et øvings opptak opptak av jazz artisten art van damme. døde i 2010. Art Van Damme (April 9, 1920[1] – February 15, 2010) jeg digitaliserte opptaket før jeg slettet opptaks kassetten:) men ja skulle kanskje ikke gjort det jeg gjorde men. gjort er gjort. opptaket var gjort i Norge tror jeg. noen ganger finner man morsomme ting på kassetter.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    213
    Sted
    Ryfylke
    Jeg får plass til 9 kassettspillere på samme plass i boksen som 12 kassetter:

PXL_20250502_213238343.jpg

(Litt juks siden en av spillerne mangler batteri-modul, og en av spillerne (WM-20) er sammenslått posisjon uten kassett).

3 av spillerne har opptak, og 2 har Dolby C, alle har B. To er uten autorevers. To er vrak/delespillere, 4 trenger service.

WM-701C er den eneste som ville fått plass til 24 spillere (med kassett) i boksen. WM-20 ville klart det uten kassett.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    213
    Sted
    Ryfylke
    Hvor mye kan man krympe pressvalser og kapstanakslinger, og fortsatt få stabil båndtransport?
    Avbildet med en Nittedals Hjelpestikke for å få et forhold til størrelsen (selv om de også har krympet litt i størrelse).

PXL_20250503_120314199.jpg

AIWA HS-PX557 trenger tydeligvis en service, selv om den ikke er mye slitt.
    Håper det er nok med rens og anskaffe ny reim for å få bedre lyd.

Sist redigert:

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.104
    Sted
    Stavanger
    Hvor mye kan man krympe pressvalser og kapstanakslinger, og fortsatt få stabil båndtransport?
    Brukte en Nittedals Hjelpestikker for å få et forhold til størrelsen, selv om også de har krympet litt i størrelse.

Vis vedlegget 1118751

AIWA HS-PX557 trenger tydeligvis en service, selv om den ikke er mye slitt.
    Håper det er nok med rens og ny reim for å få bedre lyd.
    Trenger ikke mere en et veldig fint sandpapir å holde mot forsiktig mens den sviver

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn