Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.921
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hadde du kjøpt en sånn spiller av en av disse som reparerer selv som du vet kan sine saker, så hadde du allikevel risikert å bli avvist ved henvendelse til nevnte Oslo-tekniker noen år senere hvis du ønsket å ha spilleren på en ny standard-service, siden den var skrudd på av en han kanskje ikke kjente til. Det er ikke sikkert da, kan hende det at du kan vise til flere års kontinuerlig drift uten feil hadde vært godt nok (det burde det!), men jeg ville ikke følt meg helt trygg 🤷‍♂️
    har brukt nevnte firma og er fornøyd, mye uffing og akking, men så er det jo ikke akkurat elkjøp servicedesk man snakker med heller.
    Jeg hadde åpnet min båndspiller for å rense støv og jeg hadde prøvd feilsøking før jeg fant ut av det er best å levere til noen som kan det.
    Han fikk værtfall fikset den og justert den opp og den tar opp og spiller nydelig.
    Har en annen jeg skulle ha fått en justering/sjekk på, men har avventet fordi sist gang tok det vinter og vår. Jeg betaler gjerne dobbelt, bare det går (rimelig) fort

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    274
    Sted
    Ryfylke
    Er du fornøyd med 808en? Er den bra, synes du?
    Ja, jeg er godt fornøyd med K808ES, men har dessverre ikke rukket å bruke den så mye etter jeg fikset den.
    Det blir for mye overtidsjobbing og for få sjanser til å spille musikk alene i kjellerstuen.

Fikk den til en levelig pris, og har også fått tak i en delespiller.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.662
    Noen som vet om noen som skrur walkman her til lands? Jeg har to WM-20, håpet er at de kan bli til 1 som virker. Jeg tenkte at jeg kunne bruke min fungerende som mål og derfor skjønne hva jeg skulle gjøre, men jeg kom liksom aldri så langt.

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Stavanger
    Noen som vet om noen som skrur walkman her til lands? Jeg har to WM-20, håpet er at de kan bli til 1 som virker. Jeg tenkte at jeg kunne bruke min fungerende som mål og derfor skjønne hva jeg skulle gjøre, men jeg kom liksom aldri så langt.
    På service manualen til denne er det veldig god demontering anvisning med bilder.
    vet da jeg har en å har skrudd minn ifra enannen å det var ikke utfordrende eller vanskelig på høyt nivå.
    service manual på hifi engine er den jeg har brukt. Har den på en annen mobil.

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.367
    Sted
    Stavanger
    Hm. Ja. Jeg har wm2. Ikke 20.
    men var en fin demontering anvisning på manualen til den og. Ser ikke vanskelig ut.
    IMG_0677.png

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.662
    Nei, akkurat å demontere de skal jeg fint få til. Det er diagnostisering og reparering som er hakket vanskeligere (les uoppnåelig) for meg.

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.403
    Sted
    Sunndalsøra
    Rep. set CT-F7171.jpg

Nest prosjekt blir å bytte reimer/bånd på Pioneer CT-F7171. Denne bruksanvisningen er veldig bra og detaljert beskrivelse. Dette er fremsiden etter at Eject plata er fjernet. Noe skal byttes fra undersiden når bunnplata blir fjernet. Greit å vite hva man skal fjerne av metallplater. Lite plast på denne solide spilleren.
    Vil helst bruke RJ- elektronik som jeg har brukt ved oppgradering og rep. eller justering.
    Pioneer CT-F7171  2.jpg

:unsure: Er greit å ha en god instruks om hvordan man går frem på denne spilleren. Hvis man sammenligner med det som har vært produsert gjennom 90 tallet, så er det ikke så bunnsolid som disse fra 70 tallet. Har sett på Yamaha KS-490 som er som folie i sammenligning:)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn